Paard schrikt en gaat keihard rennen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Paard schrikt en gaat keihard rennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:59

Wat een fijne update! Jullie zijn op de goede weg, keep up the good work!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:59

Goed bezig sashaj45!

Straks weer lekker de wei in scheelt zeker. En inderdaad beter kort en goed getraind dan lang en slecht (gevoel) :j

sijs

Re: Paard schrikt en gaat keihard rennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:36

Wat ben je goed bezig! en ook een goede keuze om voor een martingaal te kiezen, doet geen kwaad maar kan zeker goed helpen om jou zekerder te voelen! keep going the good work!

sashaj45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 10:48

Nog een update,

Gisteren heb ik weer les gehad. De les ging best goed en we zijn vooral bezig om hem meer aan het been te maken. Toen we een oefening aan het rijden waren viel mijn paard terug in tempo omdat hij het moeilijk vond. Mijn instructrice ging toen klappen om ons aan te moedigen. Daar schrok mijn paard intens erg van en hij schoot weer weg. Maar dit keer ben ik wel blijven zitten. Mijn paard kwam sneller terug, ik denk omdat hij toch meer vertrouwen in mij begint te krijgen door het grondwerk. En de martingaal natuurlijk.

Dit was de eerste keer dat mijn instructrice deze reactie kon zien. Ze schrok er erg van omdat het echt een heftige paniekreactie is. En andere veel hardere geluiden dan weer helemaal niet eng zijn.

Na de schrikreactie heb ik weer verder gereden, wat ik erg moeilijk en eng vond. Hij was verder super braaf.

Na het rijden hebben we hem nog even gelongeerd en zijn we ook gaan klappen en andere (enge) geluiden gaan maken. Ook aan de longe krijgt hij daar paniek van. Wel in mindere mate dan onder het zadel. Wat wel opviel is dat hij de geluiden steeds minder eng ging vinden. Dus als hij paniek krijgt, blijven we het geluid maken totdat hij zijn rust weer vind. Dit is dus iets wat we zeker vaker gaan oefenen.

Als er nog mensen zijn die geluiden kunnen verzinnen die makkelijk te maken zijn hoor ik het graag :P

Reneegorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:50

Ik weet geen geluiden, maar wat fijn dat het een stuk beter ging! En dat je instructrice het nu zelf heeft ervaren!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 07:54

Misschien via een bluetooth speaker allerlei rare geluiden (hard) aan zetten? Fijn dat er al wat meer vertrouwen is!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:38

sashaj45 schreef:
Nog een update,

Gisteren heb ik weer les gehad. De les ging best goed en we zijn vooral bezig om hem meer aan het been te maken. Toen we een oefening aan het rijden waren viel mijn paard terug in tempo omdat hij het moeilijk vond. Mijn instructrice ging toen klappen om ons aan te moedigen. Daar schrok mijn paard intens erg van en hij schoot weer weg. Maar dit keer ben ik wel blijven zitten. Mijn paard kwam sneller terug, ik denk omdat hij toch meer vertrouwen in mij begint te krijgen door het grondwerk. En de martingaal natuurlijk.

Dit was de eerste keer dat mijn instructrice deze reactie kon zien. Ze schrok er erg van omdat het echt een heftige paniekreactie is. En andere veel hardere geluiden dan weer helemaal niet eng zijn.

Na de schrikreactie heb ik weer verder gereden, wat ik erg moeilijk en eng vond. Hij was verder super braaf.

Na het rijden hebben we hem nog even gelongeerd en zijn we ook gaan klappen en andere (enge) geluiden gaan maken. Ook aan de longe krijgt hij daar paniek van. Wel in mindere mate dan onder het zadel. Wat wel opviel is dat hij de geluiden steeds minder eng ging vinden. Dus als hij paniek krijgt, blijven we het geluid maken totdat hij zijn rust weer vind. Dit is dus iets wat we zeker vaker gaan oefenen.

Als er nog mensen zijn die geluiden kunnen verzinnen die makkelijk te maken zijn hoor ik het graag :P

Wat je ook nog kunt proberen is een heel stabiel maatje erbij houden die rustig blijft, en dan geluid maken. Kijken wat er gebeurt als die andere helemaal NIET reageert op het geluid. Ben benieuwd of die van jou dan alsnog wel helemaal uit zijn stekker gaat