Boscrosspony aan het dressuren..!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:01

Sjonniej schreef:
Citaat:
Dat doet ie ook wel... Als ik hem iets ruimte geef, zakt hij met zn koppie....

Je geeft hier dus aan dat hij makkelijk zakt!
Maar dan heb jij hele sterke armen of je bent eraan gewent, want je ziet op de foto's heel erg dat je hem naar de loodlijn 'trekt' en dat er heel erg veel spanning op je armen staat!

Nou hier staat dat dus!

Ik geef gewoon kritiek en als een paard naar jullie zeggen achter de loodlijn loopt moet je hem daar vanaf zien te rijden. Als je weet dat het zo niet goed is....dan kan je het toch verhelpen?
ik gaf je alleen kritiek om het te helpen, nietom je belachelijk te maken of zo. Iedereen heeft foutjes in zijn rijstijl!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:07

Hey! Dat gevoelige in zn mond valt wel mee, hij is gewoon hardstikke nageeflijk! Haha! Hij overdrijft alleen een beetje! Maar met die lengte in de hals zijn we nu bezig. *LOL* dat diepe komt ook doordat Miran hem altijd wat te diep had, waar ze voor haar gevoel goed zat. (Vanaf t paard lijkt t natuurlijk heel anders, dan van opzij)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:10

Wow, kritiek is wel goed hoor, maar niet gelijk zo gepikeerd! Opbouwend heb je het meeste aan! Het lijkt misschien op de fotows dat ze veel spanning op dr armen heeft, maar dat is absoluut niet zo! Miran heeft alleen de neiging om links niet stil te houden, maar dat weet ze al... en dr wordt aan gewerkt natuurlijk!!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:49

maessie schreef:
Wow, kritiek is wel goed hoor, maar niet gelijk zo gepikeerd! Opbouwend heb je het meeste aan! Het lijkt misschien op de fotows dat ze veel spanning op dr armen heeft, maar dat is absoluut niet zo!

Sorry hoor, maar ik zie op alle foto's dat ze haar hand gesloten houdt (niet ademend dus) en haar armen gespannen heeft. Als je je handen zover boven de manenkam houdt, dan kunnen ze niet ontspannen zijn. De kritiek is ook opbouwend geweest, maar voor ieder dingetje heb je wel weer een excuus.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:15

Tessebes"]
[quote="maessie schreef:
Wow, kritiek is wel goed hoor, maar niet gelijk zo gepikeerd! Opbouwend heb je het meeste aan! Het lijkt misschien op de fotows dat ze veel spanning op dr armen heeft, maar dat is absoluut niet zo!

Sorry hoor, maar ik zie op alle foto's dat ze haar hand gesloten houdt (niet ademend dus) en haar armen gespannen heeft. Als je je handen zover boven de manenkam houdt, dan kunnen ze niet ontspannen zijn. De kritiek is ook opbouwend geweest, maar voor ieder dingetje heb je wel weer een excuus.
[/quote]

Mee eens!
Als je pony écht zo licht in de hand zou zijn, waarom heb je hem dan zo strak vast? Nergens voor nodig toch?
Dus ik blijf nog steeds bij wat ik in mijn vorige berichtjes heb gezet.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:29

leuke foto's !

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:34

MRmichiel schreef:
goh wat leuk ik had ook een boscrosspony(weliswaar een new forest) en die was ook niet echt geweldig in dressuur, maar dan reed ik gewoon met een bijzetteugel dat geeft lengte in de hals en dan loopt ie aan de teugel, lekker makkelijk. want als je pony niet aan de de teugel loopt ga je soms vanzelf je hand vastzetten, met de bijzeteugel hoeft dat niet meer en hij loopt ook aan de teugel dus je houd de spieren in zijn nek ook een beetje bij. (ps. ik kon die foto's ook niet zien)

uhm wat is dit nu weer voor iets ?!

ze moet het zelf op lossen en niet met bijzets gaan lopen kloten ...
ze moet leren haar handen zelf te kunnen ontspannen ... en zoals tig keer gezegd word zijn ze daarmee aan het werk ...

dus mijn tip: veel lessen nemen van een goede instructrice die je hier elke keer op wijst dan lukt het je vanzelf wel ...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:44

is er al gezegd dat het zadel in zijn nek ligt? Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:09

Tessebes"]
[quote="maessie schreef:

[/quote]
Net als Anna Jelly helemaal mee eens! Ga maar eens kijken naar andere foto's hier op bokt! Als je een foto ziet van een mooi ontspannen paardje zijn de armen van de ruiter ontspannen en zit er geen knik in van meer als 60 graden! De handen zijn vaak iets open en niet helemaal krampachtig dicht

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:23

MRmichiel schreef:
goh wat leuk ik had ook een boscrosspony(weliswaar een new forest) en die was ook niet echt geweldig in dressuur, maar dan reed ik gewoon met een bijzetteugel dat geeft lengte in de hals en dan loopt ie aan de teugel, lekker makkelijk. want als je pony niet aan de de teugel loopt ga je soms vanzelf je hand vastzetten, met de bijzeteugel hoeft dat niet meer en hij loopt ook aan de teugel dus je houd de spieren in zijn nek ook een beetje bij. (ps. ik kon die foto's ook niet zien)

Uhm, >;)
Even voor de duidelijkheid: Ik ga dus echt niet met hulpteugel rijden he!!!!!

Als ik eerlijk ben, heb ik tot nu toe het meeste gehad aan de reactie van Runningkawa! Ik heb hem woensdag eerst met langer teugel gereden, en alleen maar been been been en verder gewoon allemaal figuren rijden tot dat ie uit hem zelf licht(er) werd. Daarna hem langzaam opgepakt, maar nog steeds been been been Tong uitsteken Hij liep nu NOG lichter dan anders... Ik heb eigenlijk niets met mn teugels gedaan toen.... Ik wou er nog foto's van maken, maar helaas waren er geen fotograaf en digi in de buurt... Verdrietig

En Loeser, kritiek geven is best, mag van mij ook, anders had ik hier geen foto's neergezet Knipoog Maar sommige reacties in dit topic vind ik ronduit banketstaaf.... Die mensen kunnen het de andere keer wel wat 'aardiger' brengen... (vind ik dan Knipoog)

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:36

Hey leuke foto's, wat fijn dat het woensdag beter is gegaan, wel binnekort foto's maken he ? Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:45

Pellie schreef:

vroeg ik mee ook al af. zat het topic alleen maar te lezen om te kijken of dit gezegd was

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 21:28

Pellie schreef:

Als ik het iets naar voren leg, en dan naar achteren schuif blijft het hier zeg maar 'liggen'....? Iedereen zegt ook altijd dat het zo goed ligt? Op jullie twee na dan Knipoog

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 21:30

ikke_89 schreef:
Hey leuke foto's, wat fijn dat het woensdag beter is gegaan, wel binnekort foto's maken he ? Haha!

Als ik een fotograaf kan strikken wel ja Haha!

*je nieuwe ava moet wennen Schijnheilig Haha.*

bokkertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:56

haha dat van dat zadel... misschien dat het een klein beetje meer naar achteren moet? maar goed, daar heb ik met hofnar altijd al moeite mee gehad Lachen
xxx ragna

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:03

Zoals die anderen al zeiden..je handen/armen!
Maar er word dus aan gewerkt!
Goed OK dan!
Leuke haf trouwens Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:36

het lijkt me dan dat je zadel niet goed past... het ligt echt te ver naar voren... bijna bovenop de schoft. je hafje heeft zo helemaal geen schoudervrijheid meer.
ik zou er toch even iemand naar laten kijken, want met een niet goed passend zadel kan je je paardje best kapot rijden en dat wil je natuurlijk niet Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 02:07

Hoffieeeh"]
[quote="Pellie schreef:

Als ik het iets naar voren leg, en dan naar achteren schuif blijft het hier zeg maar 'liggen'....? Iedereen zegt ook altijd dat het zo goed ligt? Op jullie twee na dan Knipoog
[/quote]

dat wil niet zeggen dat het zadel 'goed' ligt nee. het ligt echt mega te ver naar voren, sorry! Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:01

Pellie"]
[quote="Hoffieeeh"][quote="Pellie schreef:

[/quote]

dat wil niet zeggen dat het zadel 'goed' ligt nee. het ligt echt mega te ver naar voren, sorry! Lachen
[/quote]

Tipje.. het zadel moet 3 vingers achter het schouderbladpunt liggen (weet niet of het zo heet, maar voel maar eens dan voel je een soort punt). Als het schouder niet vrij ligt kan je pony niet vrij vanuit het schouder bewegen Lachen Als je zadel zo niet schuift of wipt heb je grote kans dat ie het dan wel gaat doen, dan past je zadel dus niet. En word het voor jou pony al een stuk moeilijker om lekker ontspannen te lopen omdat hij pijn heeft.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:05

Misschien moeten de mensen die vertellen dat de hals net een plankje lijkt er ook even bij vertellen hoe ze dat kan verbeteren?

Ik vind het iig toppie dat je er werk van maakt! OK dan! Echt waar, je negeert je commentaar tenminste niet, en van je fouten leer je, of niet soms? Knipoog Ik vind dat je een hele leuke haf hebt, en wat fijn dat het alweer beter gaat! OK dan!
Als je regelmatig les blijft nemen gaat het je wel lukken, maar dat wist je zelf ook wel, neem ik aan. Knipoog

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 14:54

Lepeltje schreef:
Misschien moeten de mensen die vertellen dat de hals net een plankje lijkt er ook even bij vertellen hoe ze dat kan verbeteren?

Daar hadden wij het gister ook net over ja Knipoog Veel geven wel commentaar enzo, maar vertellen er niet bij wat ik dan anders moet doen en hoe Lachen Vandaar dat ik tot nu toe eigenlijk het meest aan de reactie van kawa heb gehad! (en het werkt Haha!)

Citaat:
Ik vind het iig toppie dat je er werk van maakt! OK dan! Echt waar, je negeert je commentaar tenminste niet, en van je fouten leer je, of niet soms? Knipoog Ik vind dat je een hele leuke haf hebt, en wat fijn dat het alweer beter gaat! OK dan!
Als je regelmatig les blijft nemen gaat het je wel lukken, maar dat wist je zelf ook wel, neem ik aan. Knipoog

Tnx! Lachen

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 14:56

En nog even over het zadel, ik weet niet of het goed ligt of niet. Heb er niet zoveel verstand van Bloos Maar ik zal het zn baasje wel eens vragen! Lachen

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:22

ik vind het ook heel goed dat je er iets aan gaat doen en je commentaar zo opvat! Zelfs ankie heeft nog wel eens foutjes in haar rijstijl !( zal wel heeeel zelden zijn) Met les zal je vast veel verder komen

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:13

Het meeste is al gezegt. Maar op een of andere manier vind ik persoonlijk dat het net lijkt alsof dat bit enorm hoog zit (te hoog?).

Ik weet absoluut niet hoe je dit moet oplossen, dus ik kan je verder geen tips geven, maar zit je bit niet veelste hoog?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 20:36

vossebier schreef:
Het meeste is al gezegt. Maar op een of andere manier vind ik persoonlijk dat het net lijkt alsof dat bit enorm hoog zit (te hoog?).

Ik weet absoluut niet hoe je dit moet oplossen, dus ik kan je verder geen tips geven, maar zit je bit niet veelste hoog?

Neep Lachen En dat weet ik wel zeker Haha! Haha.