Saintelette schreef:Ik zou ook eerder denken aan gymnastiseren ipv dressuur. En dat kun je op verschillende manieren doen! Je zou zelfs op deze leeftijd nog prima kunnen overschakelen naar western, mocht je dat meer passen..
Ik zou wel, heel gedoseerd, met je paard aan de slag gaan. Als je niet een B proefje kunt rijden klinkt het mij alsof je paard echt overal compenseert. Dat merk je misschien tijdens het buitenrijden niet zo, maar is er wel (bewijs het niet kunnen galopperen). Kan specifieke slijtage in de hand werken, dat wil je niet..
Op zich kunnen we een prima volte rijden, van hand veranderen, gebroken lijn, hals strekken, pasje wijken nog wel, overgangen. Het is alleen niet echt vergelijkbaar als met 'n echt dressuur paard. Voor ze ziek werk ging het best lekker.
Dus ik denk als ik haar puur ontspannen 20 minuutjes laat lopen. Zorg dat ze aan het been is, loslaat en ontspannen wat voltes links en rechts maak dat moet prima lukken. Maar ik denk ook als we de galop willen verbeteren we wel wat meer moeten doen. En daar zie ik een beetje tegen op.