Ze is op de vorige stallen (ze staat pas hier sinds september en ik rij haar al sinds oktober/november) waarschijnlijk erg in een houding gereden, ze trekt zichzelf heel graag met de kin op de borst ipv lekker lang laag. Ook was ze in het begin in paniek als je haar van voren benaderde, dit is er gelukkig nu uit en het lang laag gaat ook veel beter. Door deze dingen en nog een aantal kleine redenen betwijfel ik dus ook of ze daar goed harnachement heb gehad. Voor zover ik heb kunnen googlen heeft ze op twee dressuurstallen gestaan voordat ze hier kwam.
Haar tip was dus eigenlijk een osteo er bij halen en te gaan keuren, heb een adres gekregen (deze man hadden wij al op het oog voor de klinische en rx keuring) we willen haar namelijk graag gaan overnemen mits ze oke is hierin.
Ik zit alleen nu een beetje in dubio wat slim is. Als ik haar overneem is dit niet binnen een week maar zal dat over misschien 2/3 maanden zijn. Is het handig om haar te keuren zodat hij van binnen alles kan zien? Moet ik nu wel eerst een osteo behandeling laten doen.
Waarom zij trouwens de osteo aanraadde was omdat het mobiliseren bij haar langer duurt en meer druk nodig heeft en dus onprettig is voor haar, en dat de osteo hetzelfde zou bereiken met haar gaan kraken.
Ik was volgens haar al goed op weg met lang laag rijden, goed naar haar te luisteren, en les nemen in de dubbele lijnen aan de longe. Dit ga ik ook gewoon verder oppakken. Ze heeft ook nog een blik geworpen op het zadel en was daar ook tevreden mee, over een half jaar komt de zadelmaker sowieso weer.
Adviezen en tips zijn zeer welkom! Zeker omdat ik denk van he wat moet ik nou