Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
josien78 schreef:Zwaar tegen het gebruik van de slofteugel!!!!! Afgelopen weekend is er weer een paard dodelijk gewond geraakt door dat stinkmodder ding. Hoeveel moeten er nog zo aan hun einde komen??!!!!
gijsenkim schreef:Ja maar Kawa, dat ligt toch ook aan het paard, ik snap het wel hoor! Is logisch
zo zijn er zoveel, zo ontzettend veel......

An_J schreef:Ik ben tegen. Tegen voor de veiligheid en tegen voor dressuurmatige correctie. Van mij mogen ze dat ding uit de handel halen en ritueel verbranden. Veels te veel paarden gezien die naar de vernieling zijn geholpen door zo'n ding, dat weegt bij lange na niet op tegen de ruiters die er wel mee om kunnen gaan.
Als je een slof nodig hebt voor de veiligheid heb je niks te zoeken op het paard. En diegene die hem juist kunnen hanteren voor daadwerkelijke dressuurmatige correctie... die zouden goed genoeg moeten kunnen rijden om het anders op te lossen.
En niet iedereen kan goed rijden, maar wil wel eens naar buiten....... veiligheid gaat voor alles!! altijd!!
Citaat:Overigens gebruiken die mensen hem dan weer niet bij jonge paarden omdat die wel eens in paniek zouden kunnen raken bij de druk die ze ervaren als ze hun hoofd omhoog gooien. Maar dan heb ik het wel over redelijk groene paarden.
)Inderdaad. En aangezien Ot dat meestal als een reden ziet om zijn onderhals erop te zetten, drie keer al stijgerend om zijn as te draaien en vervolgens stuiterend weg te vliegen, met hier en daar nog een rondje om zijn as ben ik best wel blij met die slofteugelCitaat:niet alle paarden willen je zeggen dat ze niet in balans zijn hoor, door het hoofd omhoog te gooien. Er zijn ook paarden die daarmee willen zeggen, o kijk daar in de zerte staat een paard in de wei. Of moet je nou eens zien er komt een fietser langs....
Kleine correcties zijn kleine correcties, en geen geruk en gepluk. Kinderen op de manege die een zweep hanteren zijn vaak bruter dan mensen die een slof hanteren, dan doel ik natuurlijk wel op mensen die het kunnen.

Die twee sluiten elkaar namelijk niet uit