Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bowo schreef:Ik ben wel benieuwd hoe dit paard in de dressuursport heeft gelopen. Het lijkt me niet dat een paard met zo'n galop hoge punten scoort. (Of alleen getraind in dressuur en nooit (hoog) uitgebracht?)
Zijn er ook situaties waarbij het beter wordt, of nog slechter (in het filmpje is hij niet de hele tijd 100% lateraal, soms is het net iets beter)?
En bijvoorbeeld een rengalopje in het bos? Hoe gaat het dan?
Celine_Famke schreef:Zou ik het filmpje ook mogen zien? Ik ben er heel benieuwd naar en vind het een interessante kwestie. En ik ken een paard die ook apart galoppeert, lijkt een beetje op wat jij noemt. Is ook oorspronkelijk een springpaard. Maar geen idee of het op elkaar lijkt. Bij dat paard zag je het vooral in bochten.
Jasmijn159 schreef:Ik zou toch denk ik geen rust hebben voor ik echt traject in gegaan was van lokaal verdoven. Röntgenfoto's tonen benige delen, een paard bestaat uit zo veel meer dat pijn kan geven of kan slijten of iets.
Als hij het als veulen nooit geleerd heeft vind ik het ook nog iets anders. Dit paard heeft ooit goed gegaloppeerd (anders kom je niet in het Z) en doet dat nu plots niet meer. Daar moet toch een reden voor zijn..?
hoogendroog schreef:Allereerst: ik heb het filmpje niet gezien van het betreffende paard. Maar wat wij vaak zien in de springsport (fokken zelf springpaarden, welke in de int.- sport worden uitgebracht), is dat men de "galop eruit rijdt". Dat wil zeggen dat men het paard steeds terug rijdt, zonder het paard fatsoenlijk op het achterbeen te hebben. Men denkt al gauw dat als men langzaam galoppeert, het paard dan ook verzameld is. Verzameld is wel langzaam, maar langzaam hoeft nog niet verzameld te zijn. Dit soort paarden krijgt dan een nare laterale galop. Ik kan me zo voorstellen dat als dit paard in de hogere springsport heeft gelopen, men de galop aldus eruit gereden heeft.