Ik ben zo onzeker, wil iemand mij helpen ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 14:19

Even een update , de les gaat vandaag niet door Scheve mond , en wordt verschoven naar volgende week..... Lachen (Heb morgen wel weer NH les , maar dat is niet met Omega ).

Knd844

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:06

Hoi, hier even een opsteker van mij. Het gaat je zeker lukken We mailen nu al lang en je gaat steeds een stukje vooruit. Zoals je weet heb ik met mijn draver hetzelfde probleem hij moet alles vanaf de basis opnieuw leren. En ook ik ben soms gewoon bang om erop te stappen. Gister stond hij al te springen en te dansen toen ik aan het zadelen was. Koud en helder weer maakt ze nou eenmaal een beetje gek. Dus eerst even een klein beetje longeren de gekte eruit en toen lessen 1.5 uur aan de longe les gehad en gezeur aangehoord over mijn zit. En inderdaad hoe beter ik ging zitten hoe rustiger hij werd. Vandaag even gelongeerd met longeersingel en dan ook nog een hulpteugel zodat hij naar beneden moest lopen. ( doet hij in stap met rijden sinds de 3 maanden dat ik nu les krijg.) En hij liep super netjes en rustig bijzetteugel in een boogje en ook in draf. Het probleem met dravers blijft ze willen wel maar ze begrijpen niet wat jij nou eigenlijk wil. Ik hoop dat je les volgende week wel doorgaat. Lachen Ik krijg op dit moment les van een oudere man die op zijn beurt weer les krijgt van een duitse dressuur ruiter. En geloof me ik kan nu echt been geven! Verleden week reageerde hij zelfs helemaal niet op mijn beenhulpen deed alsof hij niets voelde. Echt gewoon volhouden bij de basis beginnen op de dressuur manier en zodra de basis er is verder gaan op de manier die het best bij jou pas. En ik heb nu verbetering bij het in de bak rijden maar buiten rijden kan ik nu niet meer. Volgens mijn instructeur komt dat omdat hij dan weet dat hij weg kan. Dwars door bit en alle hulpen heen. Boos! Dus nu moet ik dat ook weer oplossen. Maar eerst de goede basis. HOU VOL!!

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 23:51

Heb vandaag weer een superleuke les gehad in Natural Horsemanship !!!
Grondwerk gedaan en daarna ook op het paard gereden, we zijn ook erg met de zit bezig en ik reed ook zonder zadel ( maar dat vind ik zelf juist heel fijn ) met ogen dicht , ik moest het paard ( Romeo )zelf laten bepalen waar hij heenliep en Anna liep er dan bij. Wauw, dan raak je dus echt uit evenwicht !!! Maar ik leer echt heel veel hier.
Volgende week zaterdag krijg ik dus met Omega les , door iemand die erg veel met het beleren van dravers bekend is, en zondag dan weer les in NH. Ik zit echt middenin de lessen en ben erg benieuwd hoe het zaterdag zal gaan als we met Omega aan de gang gaan !!
Het voelt zo lekker dat ik nu weer een beetje een richting opga. En combineer 2 stijlen , voel me langzamerhand gewoon weer wat prettiger met Omega.
Enne....vrijdag even in de bak gereden en gister even op de (doodlopende zonder verkeer ) dijk , wel met iemand er bij, maar het ging gewoon supergoed !!!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 01:45

he super joh! zo te horen gaat het erg goed!!!!!!

Knd844

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:24

Heb je vandaag nou wel weer les gehad?? Ik wel en mijn super eigenwijze en irritante draver met het hoofd op zolder liep als een echt dressuur paard aan de teugel en achter de loodlijn dus voor hem super moeilijk. Was echt super hoop dat jou dag net zo was.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 23:44

Vandaag eindelijk mijn les gehad met Omeeg. We hebben haar gelongeerd, zodat Nicole kon zien hoe Omega is, hoe ik ben , hoe Omeeg loopt , hoe Omega reageert en dingen oppikt enz,...
Het ging best goed allemaal, al begon ik te twijfelen wat ik nu wilde. Ik werk op een andere manier met een 22ft lijn en dat lijkt op longeren alleen gebruik je geen longeerzweep maar als hulpmiddel een carrotstick als hulpmiddel. Ook de commando's zijn toch anders, en daar moest ik tijdens het longeren aan denken...Af en toe van, ja, maar Omega moet bij NH zo en zo doen en reageren en nu toch anders. en dat brengt mij in vertwijfeling. Zou het niet voor Omega te verwarrend zijn bijvoorbeeld ?
Of kan ik beide gaan doen ? Ik had echt zoiets van : aardig mens , Nicole , maar ze is gewoon heel goed !! Ze weet ongelofelijk veel van dravers, hoe ze zijn , reageren , hun gesteldheid is enz,...
er waren wat tegenstrijdigheden ( moest Omega uitstappen op de weg, maar haar heel kort vasthouden , terwijl ik bij NH haar juist ruimte moet geven, bijvoorbeeld ). Toch wil ik nog een les van Nicole, we gaan dan rijden.
Zelf zit ik te denken aan een combinatie van 2 x per maand naar Uitgeest voor NH les, met paarden daar, 1 x per maand les van Nicole ( en als ik meer geld heb, een les meer, maar haar les duurt een hele middag !!!), en ongeveer 1 x per 2 maanden les van Lynn en Marjan in NH met Omega.
Zou dit wat kunnen zijn ?

Maar.....gister ging ik even rijden op Omeeg , wilde even proberen te draven en....mevrouw sprong toch in galop !!! Wauw, spannend !!! Mar het ging heel goed, het was ook per keer een paar sprongen maar ik voelde wel hoe ze zat, en dat was een heerlijke vlakke gang....heel vloeiend in het zadel. Een stalgenootje probeerde het ook en het lukte wel maar Meeg gaf wel een paar bokjes ?! Vreugdebokjes ? Of uit onvrede ? Dat weet ik niet, maar ik heb op beide kanten 2 x gegaloppeerd en dat is voor mij zo veel !!
ik ben apetrots op Omega !!!

Knd844

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:37

werelds

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:03

Omegamedo schreef:
Vandaag eindelijk mijn les gehad met Omeeg. We hebben haar gelongeerd, zodat Nicole kon zien hoe Omega is, hoe ik ben , hoe Omeeg loopt , hoe Omega reageert en dingen oppikt enz,...
Het ging best goed allemaal, al begon ik te twijfelen wat ik nu wilde. Ik werk op een andere manier met een 22ft lijn en dat lijkt op longeren alleen gebruik je geen longeerzweep maar als hulpmiddel een carrotstick als hulpmiddel. Ook de commando's zijn toch anders, en daar moest ik tijdens het longeren aan denken...Af en toe van, ja, maar Omega moet bij NH zo en zo doen en reageren en nu toch anders. en dat brengt mij in vertwijfeling. Zou het niet voor Omega te verwarrend zijn bijvoorbeeld ?
Of kan ik beide gaan doen ? Ik had echt zoiets van : aardig mens , Nicole , maar ze is gewoon heel goed !! Ze weet ongelofelijk veel van dravers, hoe ze zijn , reageren , hun gesteldheid is enz,...
er waren wat tegenstrijdigheden ( moest Omega uitstappen op de weg, maar haar heel kort vasthouden , terwijl ik bij NH haar juist ruimte moet geven, bijvoorbeeld ). Toch wil ik nog een les van Nicole, we gaan dan rijden.
Zelf zit ik te denken aan een combinatie van 2 x per maand naar Uitgeest voor NH les, met paarden daar, 1 x per maand les van Nicole ( en als ik meer geld heb, een les meer, maar haar les duurt een hele middag !!!), en ongeveer 1 x per 2 maanden les van Lynn en Marjan in NH met Omega.
Zou dit wat kunnen zijn ?

Maar.....gister ging ik even rijden op Omeeg , wilde even proberen te draven en....mevrouw sprong toch in galop !!! Wauw, spannend !!! Mar het ging heel goed, het was ook per keer een paar sprongen maar ik voelde wel hoe ze zat, en dat was een heerlijke vlakke gang....heel vloeiend in het zadel. Een stalgenootje probeerde het ook en het lukte wel maar Meeg gaf wel een paar bokjes ?! Vreugdebokjes ? Of uit onvrede ? Dat weet ik niet, maar ik heb op beide kanten 2 x gegaloppeerd en dat is voor mij zo veel !!
ik ben apetrots op Omega !!!

Wat leuk zeg dat het zo goed gaat!
Ik denk dat je het niet verkeerd doet om meerdere 'methodes' te gebruiken, want je moet je er niet aan 1 vastklammen.
Maar de goede dingen er vanuit nemen en zo je eigen 'methode' maken.
Ik denk dat de engelse rijstijl voor jou en je paard de basis is, en in de loop van de jaren lekker op jullie eigen manier rondtuffen Lachen

Ik ben wel trots op je, dat je niet alleen hulp wilt nemen, maar er ook gelijk aan gaat werken.
Echt heel goed, carlijn OK dan!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:28

Wat goed Carlijn!!

Haha; waar Remy al niet goed voor was hé !!
Super dat het zo goed gaat, en dat je ook wat zekerder wordt van jezelf. Haha!

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 00:04

Nou, zekerder...vandaag les in NH , blijk ik de keren dat ik op Omega rijd, verkeerd rij....
Bijv, als ik naar links wil dan stuur ik links met de teugel en leg mijn rechterbeen aan. Moet ik dus als ik naar links ga, mijn rechterbeen naar voren leggen . Ook moest ik met 1 teugel rijden ipv 2. Ooooh het is zo moeilijk , ik weet gewoon niet meer wat ik het beste kan doen.
Ik rij zelf met touwhalster en gewoon zadel. Ik stuur eigenlijk een beetje met de teugel ( is leadrope, lijkt op een touw ) en verder dmv mijn zit en been aanleggen. Zo reed ik eigenlijk ook lekker. Eigenlijk vind ik mijn manier prima, maar ik heb voor de draf en galop in de toekomst, wel les nodig. Nu sta ik niet helemaal achter de engelse manier, maar zo uitgebreid als het met NH gaat, .......Ik wil alleen maar lekker op mijn paard rijden en haar in de hand kunnen houden....pffffffff.....

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:29

Hoi Carlijn, fijn dat het zo goed ging met Nicole zaterdag. Het is precies wat ik bedoelde en als ik het zo lees heb je er veel aan gehad. En zelfs al een galopje, stoer hoor. Wat betreft die bokjes > dat is gewoon eigenwijs, reactie op je been en dat gaat vanzelf over, als je maar doorzet en er verder niet op reageert. Ik weet er alles van, maar denk maar zo, eerst hoefde ze niet echt aan het werk en nu vertel jij haar dat ze naar je been moet luisteren, logisch dat ze nu even haar onvrede uit, maar dat is niets om je zorgen over te maken hoor. Ik vind het echt top dat je gereden hebt en kan alleen maar zeggen: HOU VOL want het komt echt goed op deze manier OK dan!
groetjes, Kim en Henny Meerdijk

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:08

Heey wat grappig dat je ook een dravertje hebt.
Ik herken heel veel van jouw verhaal.
Ben ook met verschillende methodes bezig en het gaat steeds beter.
Het belangrijkste op dit moment vind ik dat ik op de goede manier zit.
Zo heb je veel meer te zeggen over je paard. Ik ga wat zitlessen nemen op een andere paard en daarna uittesten op Daisy. Er rijd nu regelmatig iemand anders op haar en dat gaat er goed. Ik stap haar warm en uit en zij gaat met haar draven.

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:32

als je je pony op een manege zet krijg je genoeg aandacht en hulp

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 23:36

Sorry, maar een manege is absoluut niet wat ik zoek , ik sta perfect, maar om mijn paard te beleren ( en mijzelf ) heb ik (veel) hulp nodig.
Langzamerhand wordt mijn onzekerheid wat minder, het gaat allemaal al
stukken beter dan aan het begin van dit topic !!! Maar ik heb nog een lange weg te gaan , wat ik niet erg vind, alleen in mijn eentje red ik dat niet. Ik heb al zoveel positieve reakties gehad, en tips , echt superbedankt allemaal !!!

En ik hou jullie op de hoogte van onze verichtingen !!!

Soo_Shirley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:35

Omegamedo schreef:
Sorry, maar een manege is absoluut niet wat ik zoek , ik sta perfect, maar om mijn paard te beleren ( en mijzelf ) heb ik (veel) hulp nodig.
Langzamerhand wordt mijn onzekerheid wat minder, het gaat allemaal al
stukken beter dan aan het begin van dit topic !!! Maar ik heb nog een lange weg te gaan , wat ik niet erg vind, alleen in mijn eentje red ik dat niet. Ik heb al zoveel positieve reakties gehad, en tips , echt superbedankt allemaal !!!

En ik hou jullie op de hoogte van onze verichtingen !!!

Hej Carlijn..
Goed dat je er nou wel op kan rijden heh.
Buiten gaat ook super tog
Je zit egt heel relaxt in het zadel, lijkt net alsof omeeg glijd over de weg he.
Hoop dat je nog meer met omega gaat doen, want omeeg kan het wel hoor. Omeeg is super lief egt waar,, Egt een paardje voor jou..
En Goed van je dat je nu wel meer vertrouwen hebt.
Groetjes Shirley

bleuke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:03

Je bent goed bezig maar ik denk dat je nog een beetje teveel aan jezelf twijfelt. Je wilt alles meteen juist doen maar dat hoeft helemaal niet. In verband met het afwisselen tussen verschillende methodes: je moet gewoon uitproberen en zien wat er werkt.

Durven te variëren en durven te leren door trial and error. Paarden zijn zeer vergevingsgezind!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:32

Topic is ruim 2 jaar oud, vandaar een slotje