Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl83 schreef:Hier ook een superbrave quarter merrie. Gekocht toen ze 2 was, kwam van een gezin waar ze enkel op de wei gestaan had met een paar oudere merries.
Bij ons heeft ze ook nog een half jaar op de wei gestaan, daarna mee naar stal om zadelmak te maken. Eerste keer gelongeerd en al snel zadel erop. Ze zette haar rug wat rond maar dat was het. Ik was de eerste die erop ging, daar reageerde ze ook amper op. En dan hadden we nog de pech dat toen de haak van de longe brak, met een minder braaf paard had dat slecht kunnen aflopen, maar zij galoppeerd een rondje en stopte in de hoek van de bak.
En zo is ze gebleven, ze heeft altijd energie genoeg en durft heus wel eens schrikken, maar heeft nooit gebokt of gesteigerd. Altijd eerlijk, en nog eens extra voorzichtig met ons dochtertje. Intussen is ze bijna 8, en heeft nog nooit iets gemankeerd. Echt een gouden paardje.
Gimme_Joy schreef:Cowgirl83 schreef:Hier ook een superbrave quarter merrie. Gekocht toen ze 2 was, kwam van een gezin waar ze enkel op de wei gestaan had met een paar oudere merries.
Bij ons heeft ze ook nog een half jaar op de wei gestaan, daarna mee naar stal om zadelmak te maken. Eerste keer gelongeerd en al snel zadel erop. Ze zette haar rug wat rond maar dat was het. Ik was de eerste die erop ging, daar reageerde ze ook amper op. En dan hadden we nog de pech dat toen de haak van de longe brak, met een minder braaf paard had dat slecht kunnen aflopen, maar zij galoppeerd een rondje en stopte in de hoek van de bak.
En zo is ze gebleven, ze heeft altijd energie genoeg en durft heus wel eens schrikken, maar heeft nooit gebokt of gesteigerd. Altijd eerlijk, en nog eens extra voorzichtig met ons dochtertje. Intussen is ze bijna 8, en heeft nog nooit iets gemankeerd. Echt een gouden paardje.
heerlijk! Ik hoop zo dat dat bij Joy ook zo gaat zijn!
Horseloverl schreef:Hoi
Ik heb een 3 jarige merrie gekocht. Ik heb er vertrouwen in maar Mn vader niet. Hij vind dr te braaf? Paard is 3 maanden ohz loopt rustig een sprongetje, gaat mee naar buiten, braaf in de binnenhal en totaal niet schrikkerig. Schriktraining gehad met gekke vuur dingen en kijkt nergens van op. Is dit gek? Ik vind het namelijk een kwestie van een keer een gelukje hebben maar hij lijkt erg bang dat er toch ergens een kronkel in dr kop zit. Ze is gewoon super rustig en helemaal het type paard WT ik zoek. Wat is jullie mening hierover? Bestaat er iets als te braaf?
_AAASCHAAA_ schreef:Het kan zijn dat je een lot uit de loterij hebt. Ik heb dat geluk ook gehad. Pony groen gekocht, opgeatapt en weggerede. Nooit gek gedaan, overal voor in en vind alles leuk.
bigone schreef:Wanneer de da het nodig vind?? Altijd op de foto, in ieder geval de onderbenen. Je opmerking dat hij wat veranderde tijdens een sprongetje kan met wisselen maar ook met zere benen te maken hebben. Bloedafname word een half jaar bewaard maar je kunt er ook voor kiezen om dat meteen te onderzoeken. Ik deed dat wel, ook voor wormen en een algeheel beeld. Vooral voor dit paard op bloedarmoede/wormen en fikse te korten laten checken. Alles wat je uitsluit werkt alleen maar in je voordeel en dan weet je zeker dat je echt een lot uit de loterij koopt.
Sizzle schreef:Niet ieder paard is gelijk lusteloos, het is immers een prooidier. Zeker hoog in rang staande paarden moeten wel echt flink ziek zijn voor ze lusteloos worden (en daarmee risico dat ze hun rang moeten staan).
Van ijzer tekort wordt je ook meteen niet lusteloos (tenzij je echt extreem diep zit), maar een flinke galop training zit er niet in. Doe jij een flinke galoptraining met een 3 jarige? Nee uiteraard.
Bij selenium tekort missen ze gewoon kracht, ook niet zo vreselijk raar als je een grote hebt.
Zoals TS het paard beschrijft verwacht ik echter gewoon een down-to-earth cool typje.
Shenavallie schreef:_AAASCHAAA_ schreef:Het kan zijn dat je een lot uit de loterij hebt. Ik heb dat geluk ook gehad. Pony groen gekocht, opgeatapt en weggerede. Nooit gek gedaan, overal voor in en vind alles leuk.
Leuk om te lezen!Met die van mij was dat ook het geval: opstappen, wegrijden. Buitenrijden, alleen of met een ander paard, geen probleem. Schriktraining: waar moest ze van schrikken?
Gimme_Joy schreef:Ah wat leuk!welke hengst gaat erop?! Ik ben niet een beetje nieuwsgierig hoor
![]()
Nou precies wat je zegt doet Joy ook inderdaad. Als het erop Ankomt is ze zo braaf! Maar ze heeft wel gekke streken ja...![]()
Van dit:
[ [url=m/KJYBCN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Naar dit:![]()
[ [url=m/pHGqoL.jpg]Afbeelding[/url] ]