Babootje schreef:Ik vind de "jaloeziekaart spelen" overigens altijd heel sneu. Alsof we zelf geen paarden hebben die de moeite waard zijn.![]()
Het lijkt mij een prima merrie maar ik zou in geen geval willen ruilen met mijn eigen merrie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Askja schreef:Dat laatste vind ik dan weer een ontzettend kinderachtige opmerking. Totaal onnodig.
bigone schreef:maria1990 schreef:Ik heb geen foto's verwijderd
Ts, al jouw foto's zijn weg, van al je topics en paarden dus ergens zal er toch wel een opdracht liggen van jou bij bokt voor het verwijderen van al je foto's, zo niet dan moet je er iets aan doen.
Peelie schreef:Ik zie vooral een ruiter die erg uit balans zit. De onderbenen die ver naar achteren toe steken doen mij vermoeden dat jij veel spanning in de achterkant van jou bovenbenen hebt en in jou billen. Dan wordt het inderdaad onmogelijk om te blijven zitten. Ik raad je aan om een setje franklinballs te kopen en daar mee te gaan oefenen. Het exoroteren van het been gaat jou helpen jou heup te kunnen openen waardoor het been makkelijker kan afhangen en zitten dus ook makkelijker wordt. Nu op dit moment zit je je paard enorm in de weg en dat zie je terug in de manier van gaan.
Jou paard kruipt of achter het bit of komt er tegenaan. Dat is iig wat deze foto's laten zien. Dan heb je de mazzel dat jou paard vrij makkelijk loopt van zichzelf en wat tritt kan behouden ondanks de onmogelijke houdingen.
Het paard loopt dan ook enorm op de voorhand op alle foto's en ik ben het er mee eens dat ik nergens een M waardig paard zie. Dat je goede cijfers van de gangen krijgt op het einde van kou protecol, dat is leuk natuurlijk. Maar een protecol bestaat uit meer dan de gangen. In de lagere klasses red je jezelf er nog mee, maar in de hogere klasses ga je echt vastlopen als je hem niet op achter en dragend krijgt.
Hoe mensen zien dat hij stuwt van een paar plaatjes waarvan de meeste met een lange hals zijn weet ik niet. Maargoed, even aannemend dat dat waar is, dan verbaast mij dat niet zo veel.
Het stuwen is een proces waar je doorheen moet. Maar dan moet hij wel voorwaards zijn. Terugkomemd op jou houding, hij kan nooit lossig voorwaards zijn, omdat jij hem belemmerd met jou houding. Uit balans.
Mijn tip voor jou is dus echt om eerst aan jou eigen houding te werken dmv franklinballs. Daarin te kunnen en durven loslaten in jou lijf. Pas dan kan je gaan werken aan meer voorwaardse drang (ofwel impuls) zodat het paard meer naar de hand toe durft te komen en het bit durft aan te nemen. De kust is om daarna die voorwaardse drang om te zetten in dragen, maar dat kan niet zonder voorwaards denkend paard te hebben. Als je dat voor elkaar hebt dan ga je het heel ver schoppen met deze.
Succes
oji schreef:Ik vind het een rare insinuatie dat de feedback een vorm van terugpakken zou zijn.Als ik voor mijzelf spreek reageer ik gewoon op wat ik zie vanaf de fotoos. Ik heb geen geschiedenis met TS in andere topics voor zover mij bijstaat, dus waarom zou ik terugpakken??? Dit insinueren is het ontkrachten van de minder positieve feedback en dan doe je de posters die er moeite in gestoken hebben te reageren tekort in mijn ogen.