SinneJ schreef:Nee maar je schrijft wel dat je vanvoor relatief weinig mag doen als je niet inpuls erin brengt omdat je dan altijd een valse knik krijgt. De Franse school doet dat nochtans wel, sterker, mijn ervaring is dat je enkel een 'valse knik' krijgt als je tegelijkertijd gaat proberen je paard nageeflijk te maken en vooruit te houden. De Fransen delen dat in stukken, die doen nageeflijkheid in rust en gaan dan pas voorwaarts introduceren. En het is niet zo dat iedereen in het cadre noir met een 'valse knik' rondloopt.
Dank voor de informatie. Ik denk dat ik het voor mezelf wel leuk vind me daar nader in te verdiepen, ik heb dit dus nooit geweten. Nieuwe info is leuk!
SinneJ schreef:Ik bedoel dat niet als aanval, allesbehalve. En ik wil niet zeggen dat jouw manier niet werkt, maar er zijn ook andere manieren en het zou best kunnen dat een van die andere manieren beter werken voor TS en haar specifieke paard. Dat kunnen wij niet bepalen van achter ons scherm. Het enige dat wij kunnen doen is onze eigen ervaring vertellen en onervaren mensen waarschuwen dat die heel beperkt is (ook de mijne), zodat ze blijven zoeken.
Ik voelde me niet aangevallen
plus dat ik wel hou van dit soort dingen, want imo verruimt het je wereld.
Elvirawortel schreef:Het was in 2006 ergens geloof ik? Dat er uit onderzoek bleek dat er op gp niveau steeds meer paarden achter de loodlijn liepen tijdens de zwaardere oefeningen. En daar kregen ze hoge punten voor, dus blijkbaar vond de jury dat een mooi plaatje maar erg correct was het niet
Ik maak me over de loodlijn totaal niet druk. De loodlijn wordt imo pas interessant als je het over een echt opgericht paard hebt, maar ik heb paarden heel fijn door het lijf zien lopen, en die liepen toch echt achter de loodlijn.