Je ziet op de foto alleen maar een paard dat sterrenkijkt met een uitgedrukte onderhals. Op het filmpje loopt ze ook met een uitgedrukte onderhals en de nek omhoog/naar achteren getrokken. Ik had op basis van jouw twee foto's verwacht dat ze in het filmpje in elk geval gewoon netjes met een ontspannen hals en het neusje aan de teugel zou lopen en dan in die gezonde gang zou bokken tijdens het aanspringen in galop. De houding in het filmpje was echter hetzelfde als op de bitfoto en in zo'n houding kán aan paard gewoon niet goed/vloeiend/correct aanspringen. Maar los daarvan vind ik het knap dat je het allemaal zo uit blijft zitten.
Als je trainers zoekt die goed zijn in de balans van je paard herstellen zonder naar dwangmiddelen te grijpen dan zijn de trainers van https://www.kvapaardenrevalidatie.nl/trainers/ misschien wel een idee voor je. Als je op het uitklapmenie met 'trainers' gaat staan dan zie je alle trainers die volgens hun systeem trainen, ik kan alleen niet garanderen dat er ook iemand bij jou in de buurt zit.
?
. Maar het gaat 100x beter.