Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amanda09 schreef:Mijn eerste gedachte is ook direct toch ergens pijn in het lijf.
Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik eens contact opnemen met featherlight horsemanship.
Ze heeft een website en een Facebook pagina.
Zij werk met rust en leert het paard het paard nadenken. Hele fijne manier van werken en ze krijgt echt elk paard relaxt en vol vertrouwen.
Orchidee14 schreef:amanda09 schreef:Mijn eerste gedachte is ook direct toch ergens pijn in het lijf.
Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik eens contact opnemen met featherlight horsemanship.
Ze heeft een website en een Facebook pagina.
Zij werk met rust en leert het paard het paard nadenken. Hele fijne manier van werken en ze krijgt echt elk paard relaxt en vol vertrouwen.
Is inderdaad een hele goede. Helaas heeft ze wel een hele lange wachtlijst.
maria1990 schreef:Of ongeduld. Deed die van mij ook en soms nog.Vanochtend stond ze in haar stal te steigeren omdat ze niet als eerste naar buiten toe mocht. Dus wellicht duidt dit op dominantie?
maria1990 schreef:dus herkenbaar denken dat het aan het zadel ligt.ik weet dat het geen garantie is dat mijn zadel past.
maria1990 schreef:@Elisa2; ze wil beide teugels niet aannemen bij het opmaat maken. Ze steigert vanuit draf meteen recht omhoog dus het gebeurd niet vanuit stilstand
maria1990 schreef:@Fellor; ik vind het niet nodig om de hals op de röntgenfoto's en echo te zetten omdat de osteopaat is langs geweest. Hij zei zelf tegen mij dat ze geen blokkades heeft zitten in de hals en rug plus dat ze niet gevoelig reageert bij aanrakingen van de rug en hals. Dan zie ik zelf de noodzaak er niet van in om haar door de medische molen te halen. Er is geen enkele aanleiding voor omdat te moeten doen.
maria1990 schreef:@Pipodipo; ik vind het niet nodig om de hals op de röntgenfoto's en echo te zetten omdat de osteopaat is langs geweest. Hij zei zelf tegen mij dat ze geen blokkades heeft zitten in de hals en rug plus dat ze niet gevoelig reageert bij aanrakingen van de rug en hals. Dan zie ik zelf de noodzaak er niet van in om haar door de medische molen te halen. Er is geen enkele aanleiding voor omdat te moeten doen.
maria1990 schreef:@Elisa2; in stap draait ze abrupt de andere kant op bij het opmaat maken van beide teugels omdat ik zelf niet de beroerdste ben. Heb ik meerdere keren met ons paard hulp van andere mensen gehad zodat hun mij konden helpen bij het rijden. Er is al heel verbeterd ten opzichte van eerst. In het begin sloeg ze veel met haar voorbenen in de lucht of ze liep meters achterwaarts de bak door. Dit deed ze zowel met mij als met onze instructrice/ instructeur die erop zat. We hebben dit gedrag inmiddels samen opgelost en dit gedrag heeft ze daarna ook niet meer vertoond of laten zien onder het zadel.
Citaat:@Elisa2; Dus eigenlijk is "het" probleem in stap al opgelost, in galop is er niks aan de hand maar in draf komt ze omhoog, tegen de hand en in protest? en vertoond ze vluchtgedrag..