Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PerleB schreef:Om op je titel te antwoorden: een slof is niet zielig, zolang die op de juiste manier gebruikt wordt
oxydrain schreef:Heel erg bedankt voor al jullie tips. ik hoop dat ik mijn moeder kan overtuigen want die wil dat ik zo rijd. ik laat haar dit wel lezen maar ze heeft het altijd heel gezellig met de instructeur en hij geeft veel stalgenootjes les. ik hoop dat het helpt.
Absolem schreef:oxydrain schreef:Heel erg bedankt voor al jullie tips. ik hoop dat ik mijn moeder kan overtuigen want die wil dat ik zo rijd. ik laat haar dit wel lezen maar ze heeft het altijd heel gezellig met de instructeur en hij geeft veel stalgenootjes les. ik hoop dat het helpt.
Is je moeder vrijgezel?
Zo ja, gewoon zeggen dat ze lekker moet gaan daten met die kerel maar dat jij een andere instructeur wil.
Zou wat zijn zeg dat jij maar moet blijven lessen en je paard naar de knoppen moet helpen omdat ze nodig gezellig moet kletsen met die vent.
Supervixen schreef:Niet als de slof los hangt.
Mizora schreef:Overigens vind ik een slof een beter middel dan een thiedeman, want een thiedeman is gewoon een vastgezette slof voor beginners.
Wil je per se ondersteuning bieden met het laten zakken van het hoofd, dan zou ik voor een chambon gaan. Hiermee stuur je puur op het hoofd omhoog. Dus niet de gogue, die ook weer naar achteren inwerkt.
[/img]
Babootje schreef:Mizora schreef:Overigens vind ik een slof een beter middel dan een thiedeman, want een thiedeman is gewoon een vastgezette slof voor beginners.
Wil je per se ondersteuning bieden met het laten zakken van het hoofd, dan zou ik voor een chambon gaan. Hiermee stuur je puur op het hoofd omhoog. Dus niet de gogue, die ook weer naar achteren inwerkt.
[/img]
Dat zeg je goed, beginners. en die beginner kan maar beter ook een hulpteugel gebruiken in situaties waar je geen of weinig controle hebt (hoofd omhoog = geen controle).
Met een thiedemann kun je (mits goed afgesteld) het paard niet op de kop trekken. Voor beginners is het een prima hulpteugel; ik zou hem zelf ook niet gebruiken, want je kunt niet zelf de inwerking bepalen, maar dat wil je in handen van een beginner ook niet natuurlijk.
Mits goed afgesteld geldt evengoed voor de Gogue en de Chambon.
Donkey366 schreef:Dravers kunnen zeker wel leuk lopen, ik zou de slof nog eens goed overdenken. Mijn moeder had een dravertje toen ik klein was. (14) zodra zij de eerste regels van een proefje hoorde, begint zich helemaal uit te sloven. Wat toen der tijd voor mij moeilijk uit te zitten was. Ik crosste liever in het bos dan dat ik dressuurmatig reed. Helaas hebben wij haar in moeten laten slapen en heeft moeders nu een al een x aantal jaren een andere draver. Ik zal even een foto zoeken, maar geen negatief commentaar. Ik rijd al jaren niet meer, en ben toen zomaar een keer opgestapt op vraag van mijn zusje. En heb totaal geen klik met hem.
[ [url=m/qtiZ5f.png]Afbeelding[/url] ]