stelling naar buiten ipv naar binnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 23:16

Vosse schreef:
maar als je hem op de hand gaat rijden gaat ie te veel op de voorhand lopen...enne zet het dr dan ook ff bij hoelang je ze onder het zadel hebt...
maar het blijft gewoon een kwestie van trainen..

Ik heb in het begin er neer gezet: dat we die ene fries vorig jaar hebben beleerd. En dat we op die andere voor de nu 3e keer hebben gezeten.
Even offtopic: Vosse, geen rare roddels de wereld in brengen

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:19

Oscarlover schreef:
Als je hem veel op die hand rijd komt het vanzelf wel goed, een spoortje is niet de oplosssing van dit soort dingen. Haha!

Dit is grote onzin!
Als je het zelf neit probeert te verbeteren, dan komt het niet goed. Want het paard is goed in staat om zijn hele leven scheef te blijven lopen.

Joeylover, ook al is het paard 20 jaar onder het zadel, als het hem nooit is geleerd dan is het ook niet vanzelfsprekend schouderbinnenwaarts kan.
Als jij 20 jaar op school zit en nog nooit turks hebt gehad op school, dan verwacht ik toch ook niet dat jij dat kan omdat je al 20 jaar op school zit.
Je moet het hem toch echt zelf aanleren. Een paard in de vrije natuur gaat niet even schouder binnenwaarts lopen en het perfectioneren, daar ben jij voor, het gymnastiseren, het aanleren, het perfectioneren, het paard meer in balans te krijgen.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 20:01

Ik denk dat Oscarlover ook niet bedoelt gewoon een beetje dom rondjes draven op de moeilijke hand. Maar natuurlijk op de moeilijke hand veel oefenen. En dan op de moeilijke hand verbeteren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:48

ik weet niet of je hier iets mee zult zijn, maar ik kreeg van iemand les en bij hem moest ik het eerste kwartier mn paard sterk in buitenstelling rijden. eerst moest hij de buitenteugel aannemen en dan kon ik met de binnenteugel verder. veel paarden 'hangen' anders op je binnenteugel. dus hoofd naar buiten draaien , been en rijden. en idd dat paard was heel soepel in de hals op den duur. ik reed ook veel kleine cirkels op de middenlijn, gewoon afwisselend eentje links, rechts en zo voort. hij liep perfect qua stelling en was heel licht in de mond.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:30

ook ff offtopic...dat zeg ik nie dat heb ik ook GEHOORD enne jij bent alja toch nie....
maar vorig jaar is nog maar een maand gelede dhuszzzz hoeft nie perse een jaar te zijn jah
maar zal nog us advies geve..
behhh