ik vind het eigelijk harstikke tof dat je ook een filmpje plaats als het niet zo goed gaat zoals verwacht! dat laat zien dat je zeker niet bang bent om het te tonen, en ja van deze momenten kun je leren
elke keer als het minder gaat, leer je ervan! wat je anders kunt doen, beter kunt doen of totaal weg kan laten ga zo door =D
Leuk en leerzaam filmpje. Ik heb natuurlijk geen tips hoop dat ik het zelf ooit haal haha. Veel succes!
Kaatje81
Geplaatst: 24-02-17 17:34
Leuk om je proef zo terug te kijken en van opmerkingen te voorzien. Zelf kan ik lang niet zo goed rijden als jij en ik ben ook geen jury maar ik vond het wel leuk om tijdens het kijken ook feedback te geven. Als ik het verkeerd heb gezien mag je gerust roepen hoor. Kan ik alleen maar wat van leren!
Ik vind het algehele beeld heel sympathiek en ontspannen. Het is jammer dat hij een aantal keren bakkabouters ziet, dat drukt natuurlijk de score. Ook de aanleuning en nageeflijkheid zijn fijn om naar te kijken. Je zit mooi op je paard en werkt fijn in. In de wissels zou je misschien zelf nog iets stiller en rechter kunnen blijven zitten. Wat betreft de gangen vond ik de stap heel correct, jammer van de fout in het uitstrekken. Het achterwaarts vond ik niet zo best. Je had volgens mij geluk dat de jury's het vanuit hun positie niet konden zien waardoor je een 6 kreeg. Anders had je misschien wel een 4 of een 5 gekregen. De draf toont veel souplesse, echt fijn. Hij lijkt nog wel wat moeite te hebben om dat vast te houden in de rechter buiging. Dit zag ik terug in het appuyement naar rechts en het sb naar rechts. Je appuyement naar links vond ik veel mooier. Daar was hij mooi gebogen en bleef de souplesse bewaart. Ik wou dat ik ze zo kon rijden! In de galop kunnen je scores denk ik nog verder omhoog als hij meer kracht en sprong kan ontwikkelen. Hij toont in de proef wat vlak en weinig verzameld waardoor de piro's en het uitstrekken niet optimaal uit de verf komen. Super jammer van de fouten in je series op het einde van de lijn. Het eerste deel blijft hij mooi ontspannen, recht en in hetzelfde ritme. Maar dat is vast één van die onderdelen die anders veel beter gaan. Een 0 voor de wissel vond ik trouwens wel heeeel streng. Je hebt de wissel immers wel getoond alleen op de verkeerde plaats. Een 2 of een 3 was volgens mij ook wel prima geweest. Maar ja, zoals ik al zei, ik rij niet op dit niveau en ben ook geen jury. En hele mooie strakke lijnen over de AC, daar ben ik echt jaloers op!
Veel succes op jullie volgende wedstrijd. Dan rijden jullie vast weer winst
Dank jullie wel, met deze commentaren kan ik weer verder
Keell94
Geplaatst: 25-02-17 02:23
Iedereen laat vaak alleen de goede momenten zien maar vind het dan ook erg top van je dat je zelf toegeeft het ging iets minder volgende keer beter. Erg sympathiek. Heb op wedstrijden wel eens andere dingen gehoord als het niet goed ging.
Leuk dat je ook uitlegd wat wel en wat niet goed ging
Ik moet nog heel wat leren mocht ik zo kunnen rijden haha. Vond mijn les met igesz toen bij jou ook erg fijn. (Helaas nu even paardloos :p)
Wat een leerzaam filmpje en heel dapper hoe je jezelf kwetsbaar op durft te stellen door het ook juist te laten zien als het minder goed gaat. Jullie zijn echt een leuke combinatie, hopelijk de volgende keer beter!
Kasty
Geplaatst: 25-02-17 14:38
Leuk om zo even mee te kijken! Erg leerzaam!
MayoNeighs
Geplaatst: 26-02-17 01:10
Knap hoe eerlijk je bent tegenover jezelf en jouw paard, niet veel doen jou dat na! Voor de rest, het kan niet altijd goed gaan, ik kende jullie hiervoor niet maar ik weet zeker dat jullie ook héle mooie proeven kunnen laten zien.
Rosalie_91
Geplaatst: 26-02-17 10:26
Wat een ontzettend fijn en leerzaam filmpje om te kijken! Vooral ook omdat je je commentaar zo goed timed, heb het stukje 'hier zie je een tact fout' best vaak herhaald omdat ik nog niet wist hoe ik dat goed kon herkennen - nu wel Dank voor het delen en ik kijk al uit naar andere filmpjes van je!
Ik heb je zien rijden, ik loop er dagelijks rond en vaak ook als schrijver. Ondanks deze fouten vind ik dat je het wel super hebt gedaan! Het kan niet altijd goed gaan.
Oh nee, kun jij aub stoppen met video's maken Nu kan ik nóg niet stoppen met mijn 21 jarige en 'moet' ik toch doortrainen voor het ZZ-L.
Theeglas
Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 15:45
pol013 schreef:
Oh nee, kun jij aub stoppen met video's maken Nu kan ik nóg niet stoppen met mijn 21 jarige en 'moet' ik toch doortrainen voor het ZZ-L.
Haha sorry! Kijk vooral naar je paard. Leeftijd zegt niet zoveel. De ene is na zijn 12e al oud en de ander pas bij 20 jaar. Zolang je paardje er plezier in heeft, je het gevoel hebt dat het hem nog redelijk makkelijk afgaat en je groei ziet, kun je volgens nog gewoon door. Veel succes!
Mijn complimenten voor hoe jij er mee omgaat! Super dat je dit zo deelt. Ik denk dat hier juist veel van te leren is voor iedereen. Ik kijk altijd graag naar je filmpjes
Stormig
Geplaatst: 13-03-17 21:03
Geen commentaar, maar wat een super leuk en leerzaam filmpje!