Hoezo heb je 2 fases nodig voor vooruit

Daar heb ik maar 1 voor, gewoon gaan
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)
)
Of gewoon juist alles ontspannen en volledig meegaan met de beweging, je paard neemt je mee. Hiermee bedoel ik niet de schuifbeweging van een duwende zit maar juist meer het links/rechts meelopen. Continu contact blijven houden met je zitbeenknobbels. Als je een grotere beweging wilt maak je deze beweging wat groter (zonder aan te spannen of wat dan ook, dan krijg je alleen maar spanning) Wil je weer iets terug dan weer iets je billen knijpen. Experimenteer hiermee maar eens in stap
Citaat:Nope, heupen niet kantelen en ten alle tijde je bovenlichaam rechtop houden, niet naar voren of achteren bewegen.
Citaat:Wil je vooruit: life-up Of gewoon juist alles ontspannen en volledig meegaan met de beweging, je paard neemt je mee.
Citaat:Als je een grotere beweging wilt maak je deze beweging wat groter (zonder aan te spannen of wat dan ook, dan krijg je alleen maar spanning) Wil je weer iets terug dan weer iets je billen knijpen. Experimenteer hiermee maar eens in stap
) hij dus vooruit gaat omdat ik hem dat heb geleerd. Wat is dan het verschil met billen knijpen voor achteruit? Of doe je dat gewoon niet meer voor vooruit...
Lielle schreef:toevallig had ik het erover met mijn instructrice. Die zei juist, ik wil dat ze achtewaarts gaan op alleen de kuithulp (die dus verder naar achteren ligt) zodat je straks ook aan een lange teugel achterwaarts kunt.
Meerdere wegen naar rome?
, dan moet ik weer even streng zijn voor mezelf, dat ik mijn benen naar achter leg, wil niet zeggen dat mijn paard er automatisch weer onder kruipt, dus gewoon recht zitten en de goede hulp geven)
)