Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maximuss schreef:Dat een 2,5 jarige vlugger leert dat klopt niet.
Ayasha schreef:Ik denk dat TS gewoon wil horen dat ze haar paard niet stuk maakt dat ze nu stilletjes aan aan't beleren is (iig al aan't longeren.)
Ts, je weet toch wel dat men je berichten terug kan lezen he?
Maiske schreef:Ayasha schreef:Ik denk dat TS gewoon wil horen dat ze haar paard niet stuk maakt dat ze nu stilletjes aan aan't beleren is (iig al aan't longeren.)
Ts, je weet toch wel dat men je berichten terug kan lezen he?
Ik heb ze terug gelezen, ben wel nieuwsgierig wat er achter zit als dit soort vragen gesteld worden.
Maar jemig... koop dan gewoon een ingereden paard als je geen geduld hebt. Is inderdaad wat duurder maar gok dat TS straks het veelvoud aan dierenarts kosten kwijt is.
chamion schreef:Ik heb verschillende keren geholpen met een training van een 2,5 jarige (zelfs al 1,5 -2 jaar) Dit betreft allemaal hengsten die qua bouw en hersenen er aan toe waren om uitgedaagd te worden en aan het werk gezet te worden.
Eerst lekker los in de baan, dan longeren. Een beetje vrijspringen. En dat maximaal 15 tot 20 minuten (natuurlijk wel opgebouwd) en maximaal 2 dagen per week. Gewoon vrijblijvend, maar wel op commando. Natuurlijk daarnaast veel naar buiten in de hengstengroep en later toen de ballen eraf waren in een ruinen/merrie groep als dat ging.
Ten tijde dat ze 3 waren hadden ze al heel veel gezien en al lekker in de spieren.
Marloez schreef:Een tinker is later uitgegroeid dan veel andere rassen. Het is beter om ze pas in te rijden na hun 4e levensjaar. Koudbloeden groeien langzamer en zijn langer 'jong' in hun gedrag. Bij een groot zwaar paard speelt het in je voordeel als je langzaam begint met trainen. Longeren is heel erg belastend voor de gewrichten.. Ik zou een tinker van onder de 5 nooit longeren. Natuurlijk moet je in de gaten houden hoe ver hij lichamelijk ontwikkeld is. Het kan zijn dat ze iets eerder of nog veel later pas uitgegroeid zijn.
Cowgirl schreef:Marloez schreef:Een tinker is later uitgegroeid dan veel andere rassen. Het is beter om ze pas in te rijden na hun 4e levensjaar. Koudbloeden groeien langzamer en zijn langer 'jong' in hun gedrag. Bij een groot zwaar paard speelt het in je voordeel als je langzaam begint met trainen. Longeren is heel erg belastend voor de gewrichten.. Ik zou een tinker van onder de 5 nooit longeren. Natuurlijk moet je in de gaten houden hoe ver hij lichamelijk ontwikkeld is. Het kan zijn dat ze iets eerder of nog veel later pas uitgegroeid zijn.
Een paard is een paard hoor aan de binnenkant.