vanmorgen ben ik dus nóg een stuk vroeger geweest, en aan die andere instructrice (dus weer niet de mijne, die zou dat nooit goedvinden) gevraagd of rex weer mocht lopen. meteen was eigenlijk iedereen enthousiast. rex heeft wat mogen rennen in de grote paddock (da's dus een 20x40 piste, geen cirkeltje
), een tweede paard hebben we wat gelongeerd aan een lang halstertouw, al meelopende om een zo groot mogelijke cirkel te hebben. ondertussen liep een derde paard achteraan, en tenslotte haalde ik mijn lievelingsmerrie van stal. (niet dat hysterisch paard). ook ik longeerde haar met een lang touw. fantastisch hoe ze reageerde op mijn bewegingen. ik heb wat met dat paard nml
, ze ging op mijn lichaamstaal versnellen van gang en ook vertragen. en bleef naar me kijken...enfin, in totaal hebben we zo'n vier à vijf paarden zo goed mogelijk beweging gegeven. helaas stonden veel paarden op rust. ik heb dan maar (als ponyruiter) op een ruim 1.80m hoog paard gereden (het grootste van stal), dat ging super, liep fantastisch soepel.
dat hysterisch paard, rex dus, werd gereden door een paardenruiter. zij rijden in de andere piste, dus ik kon het niet zien, maar rex was al energie kwijt en liep veel beter, zo te horen. nuja 's morgens de zaterdag zijn de meest gevorderden aan het werk, dus dat is fijn, wij mogen die paarden wel eens losgooien of longeren, super gewoon!!
dus dat doe ik volgende week weer! iedereen aanzetten de minst gereden paarden even te longeren (met wat voorhanden is), of los te gooien indien mogelijk. dat werkt super, en blijkbaar ook heel goed voor rex.
bedankt allemaal, voor jullie interesse en tips!!