Bedankt voor jullie reacties! Heb ze allemaal gelezen en neem het mee.
Ik heb helaas nog niet kunnen filmen wegens spring wedstrijd en dus alle drukte op stal. Ik zal het morgen doen.
Ik heb gisteren trouwens eerst lang en laag gereden en daarbij goed tempo bepaald, dus lang en laag maar wel zoveel mogelijk met de achterkant erbij... Dit vond hij (en ik) heel moeilijk want hij slingerde alle kanten op om maar steun te krijgen van mij. Toen hij helemaal los was heb ik hem opgepakt en dat voelde veel fijner aan! Kreeg hem veel makkelijker wat opgericht! En vandaag helemaal, door de drukte was hij heet en hoefde ik helemaal geen moeite meer te doen hem voorwaarts te krijgen. Heb hem hetzelfde als gisteren eerst lang laag en op tempo gereden en vervolgens op gepakt en hij voelde veel zachter in mijn hand als tijdens de les. Niet meer zo vast houdend en hangend alsof ik touwtje trek moest doen. Misschien was het omdat hij wat heter was door de drukte op het terrein waardoor zijn achterste er sneller onderging haha, maar ik denk ook dat het te maken heeft gehad met wat jullie zeiden, eerst het tempo en lekker wat losser van voren maar wel de rug erbij en daarna komt het vanzelf! Morgen maar even aankijken, maar ik ga het sowieso nog even filmen!