Houding om aan te galopperen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 22:07

Tja maneges :\
Kan ik niks aan doen

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:12

Heb je helemaal gelijk in! Maar eerlijk, als je echt een goede zit les wilt, zou ik het ook met een goede instructrice doen, met je eigen pony! Daar leer je zoveel meer van! Ik heb ook eens in de zoveel tijd een les, kost me wel €30 voor een uur (dit is echt veel hoor, je hebt ook instructrices die maar 15/20 vragen, maar zoveel vraagt de mijne incl. reiskosten) maar ik leer daar zo ontzettend veel in!

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 22:12

Ik heb er wel opgelet tijdens de les dat als ik wil begin met galopperen me niet naar voren buig. Ik denk dat ik dat wel doe bij mijn eigen paard omdat ik haar maar moeilijk in galop krijg. Als ik bv. longeer is het bijna onmogelijk om haar te doen galopperen :\

Joanieke schreef:
Heb je helemaal gelijk in! Maar eerlijk, als je echt een goede zit les wilt, zou ik het ook met een goede instructrice doen, met je eigen pony! Daar leer je zoveel meer van! Ik heb ook eens in de zoveel tijd een les, kost me wel €30 voor een uur (dit is echt veel hoor, je hebt ook instructrices die maar 15/20 vragen, maar zoveel vraagt de mijne incl. reiskosten) maar ik leer daar zo ontzettend veel in!

Bij mijn eigen paardje rijd ik een een weide met geen ideale vorm, ze kan nog niet alleen van het veulen weg dat tijdens het rijden enorm in de weg loopt, ik denk niet dat ik iemand mag laten komen van mijn ouders/oom (eigenaar van weide, stallen,...)
Dus ja := ik zou echt wel willen hoor
Laatst bijgewerkt door Ambertjeluna op 31-03-16 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Re: Houding om aan te galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:15

Dan is het inderdaad ook handig om dat te oefenen.. Soms kan het heel moeilijk zijn om een paard te activeren. Ik denk dat veel beweging geven met veel overhangen, tempowisselingen en afwisselingen in het werk (bijvoorbeeld een keer een balkje erbij pakken) misschien wel werken.. Ik heb daar echter niet veel ervaring bij, mijn merrie gaat liever draven en galopperen dan stappen, dus eerder moeilijk terug te nemen dan voorruit te krijgen.. :')

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 22:17

Joanieke schreef:
Dan is het inderdaad ook handig om dat te oefenen.. Soms kan het heel moeilijk zijn om een paard te activeren. Ik denk dat veel beweging geven met veel overhangen, tempowisselingen en afwisselingen in het werk (bijvoorbeeld een keer een balkje erbij pakken) misschien wel werken.. Ik heb daar echter niet veel ervaring bij, mijn merrie gaat liever draven en galopperen dan stappen, dus eerder moeilijk terug te nemen dan voorruit te krijgen.. :')

Tja bij mij is het nog wel raar! Mijn merrie wil niet stappen aan de longe, enkel maar draven maar galopperen gaat dan weer niet |o

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:20

Ik zie op jouw foto's een holle rug; onoverzichtelijke spanning!

Hier heb ik zelf ook he erg veel last van gehad met mijn Tuiger.

Schouders juist ontspannen, naar voren kijken en op je ooit zitten. Wel proberen je benen onder je lichaam te brengen.

Succes!

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 22:31

Danku iedereen voor alle tips al :o

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:50

Ik herken dit ook wel, een bijkomend probleem voor mij was dat ik in draf al vaak meteen mijn hele benen om het paard klemde om mijn evenwicht te bewaren en toe vlogen ze allemaal op hol natuurlijk :') Nu eindelijk dat afgeleerd, maar nog steeds mijn rug vaak te hol, al vind ik het fijner om te galopperen in verlichte zit. Maar of mijn pony dat ook wel zo fijn vindt weet ik eigenlijk niet of dat beter is dan 'gewoon' zitten. Wel heb ik vaak het idee dat mijn stijgbeugelriemen iets te kort zitten, ik heb op de manege geleerd vroeger om ze eerst op te meten met mijn armen, blijkbaar zijn mijn benen langer :P
Wat bij mij erg helpt is schouders naar achteren en borst naar voren of erg naar achteren zitten. Verder vraag ik altijd aan iemand of die in de bak wil staan en dan vraag ik telkens of ik recht zit dat de enkels en oren op een lijn zitten.