Paard loopt niet lekker o.h. zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:33

Prima dat je hulp zoekt, maar vind het vervelend te lezen dat je overal een weerwoord op hebt. Dat je zadelpasser het heeft gecheckt; oke, maar als je paard niet lekker loopt zou ik er toch gelijk een ostheopaat naar laten kijken. Misschien heeft het paard een spier dat vast zit of opgezwollen is, dat kan zomaar gebeuren hoor.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 21:07

AlwaysH schreef:
Prima dat je hulp zoekt, maar vind het vervelend te lezen dat je overal een weerwoord op hebt. Dat je zadelpasser het heeft gecheckt; oke, maar als je paard niet lekker loopt zou ik er toch gelijk een ostheopaat naar laten kijken. Misschien heeft het paard een spier dat vast zit of opgezwollen is, dat kan zomaar gebeuren hoor.

De osteopaat komt toch ook volgende week? Ik had die graag eerder willen laten komen, maar afspraak maken ging niet makkelijk ivm tijden en tijden dat ik werk en op school zit.

En een weerwoord? Ik vind de tips natuurlijk heel fijn maar probeer mee te denken en sommige dingen lijken mij onmogelijk.
Laatst bijgewerkt door Batlow op 27-02-16 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

AlwaysH

Re: Paard loopt niet lekker o.h. zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:08

Weet ik niet, is niet mijn paard en ik ben jou niet dus daar heb ik geen idee van. Wat ik heb gelezen in dit topic is; nee ik wil geen check want het zadel is net nieuw gepast. Daar had ik het over.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 21:09

AlwaysH schreef:
Weet ik niet, is niet mijn paard en ik ben jou niet dus daar heb ik geen idee van. Wat ik heb gelezen in dit topic is; nee ik wil geen check want het zadel is net nieuw gepast. Daar had ik het over.

Zadelpasser heb ik contact mee gehad, deze komt over 3 weken weer langs. Na vandaag weet ik dat het zadel goed ligt, anders heeft hij tijdens de les niet zo goed kunnen lopen. Af en toe niet over de rug maar daar is hij jong voor, kruipt achter de loodlijn en moet daar zelf nog aan werken door daar op goed te anticiperen.
Laatst bijgewerkt door Batlow op 27-02-16 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:10

Toppie +:)+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 21:11

AlwaysH schreef:
Toppie +:)+

Ik heb geen paard om hem te verkloten, ik probeer van alles te doen, maar ik kan niet alles tegelijk doen, stap voor stap controleren waar het aan kan liggen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:13

Dat is logisch, anders open je dit topic niet, maar wat ik had gelezen op de eerste bladdzijde van dit topic was alleen maar gemaar :+
Goed dat ze langskomen.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:34

Zadelmakers zijn niet heilig he?

Ken ook een zadelmaker van een zogenaamd A-merk... maar die mag niet eens een zadel op mijn paard passen al krijg ik er 10 miljoen bij. Heb gezien wat voor fouten die maakte en maar bleef beweren dat het zou passen. (En daarna niet meer te bereiken was :') alleen als ze met een ander nummer belde :'))

Als jouw paard dit alleen onder het zadel heeft, niet met longeren enzo... dan is de kans gewoon groot (hoeft niet) dat het zadel niet lekker ligt.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 21:58

Liannetje86 schreef:
Zadelmakers zijn niet heilig he?

Ken ook een zadelmaker van een zogenaamd A-merk... maar die mag niet eens een zadel op mijn paard passen al krijg ik er 10 miljoen bij. Heb gezien wat voor fouten die maakte en maar bleef beweren dat het zou passen. (En daarna niet meer te bereiken was :') alleen als ze met een ander nummer belde :'))

Als jouw paard dit alleen onder het zadel heeft, niet met longeren enzo... dan is de kans gewoon groot (hoeft niet) dat het zadel niet lekker ligt.

Het ging vandaag al beter. Ik weet dat niet elke passer heilig is maar ik heb wel goede research gedaan voordat ik iemand laat komen. En ik lees toch veel goede ervaringen en daar moet je dan van uit gaan. Ook klonk ze erg professioneel en liet me van alles zien, waardoor ik er vertrouwen in had. Verder zijn ee rondom Breda niet veel passers. Veel mensen die ik ken met een paard hebben haar ook als passer.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:34

Gelukkig...

Maar maakt niet uit wie het is etc. Over diegene lees ik ook veel goede reacties... Maar ik kijk altijd hoe mijn paard op iets reageert. Want die moet er mee lopen ;) kan ik het nog wel zo'n geweldig zadel vinden...

Snap dat je van te voren gaat kijken wie je laat komen, wat je zelf wilt en dat je dat gaat onderzoeken. Dat is natuurlijk goed! Maar ik heb wel geleerd dat je moet kijken hoe je paard op iets reageert..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 22:59

Vandaag is de osteopaat geweest en heeft hem behandeld. Van zichzelf is hij heel soepel en is het een fijn en goed paard. Hij heeft meer kracht training nodig om goed spieren op te bouwen. En over enkele weken intensiteit training gaan opbouwen. 4 x per week kort maar intensief trainen.

Voor mezelf nog even een goede manier van trainen vinden, maar gisteren had ik hem al top gereden en was op 2 pinken te rijden, hij is het niet verleerd :)