Probeer niet in je hoofd te gaan zitten, maar blijf verbinding houden met je lijf en je gevoel. Centered rinding kan je hierbij ook erg goed helpen. Met spanning tijdens het rijden is het ergste wat je kan doen je ademhaling vastzetten en in je hoofd gaan zitten.
Probeer ademhalingsoefeningen te doen en inderdaad zingen en lachen kan je ook helpen te ontspannen tijdens het rijden. Vooral het diep uitademen door je buik is erg belangrijk! Focus je goed op je ademhaling.
Luister daarnaast heel goed naar je eigen gevoel, laat andere je niet over jouw grenzen heen pushen! Probeer in het begin veilig binnen je eigen comfort zone te blijven, maar probeer zodra je je daar veilig voelt toch telkens een stapje verder te gaan... daardoor groeit je zelfvertrouwen. Niet te snel willen, neem de tijd en trek je niets aan van de mening van anderen... blijf bij jezelf.
Ben zelf al meer dan 1,5 jaar keihard aan het knokken om over mijn angst heen te komen, heb zo'n 1,5 geleden een hele harde smak van mijn paard gemaakt. Mijn angst zat best heel erg diep. Ik heb trouwens ook erg veel moeite om los te laten, daarnaast leg ik de lat volgens mijn therapeut erg hoog voor mezelf en moet liever voor mezelf zijn

Heel veel succes, hoop dat je wat met de tips uit dit topic kan en je weer kan genieten van het rijden