paard loopt na een tijdje niet meer VERVOLG!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:12

+:)+

Goedzo! Twee weten meer dan één!

Maaikevraagt

Re: paard loopt na een tijdje niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:18

Ik heb ook om me heen gekeken, kon dichtbij niemand vinden, iemand connecties in de buurt vanDokkum?

Snoetje2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:03

als ze te dik is lijkt het mij een goed idee om haar eten te beperken. Ik las dat ze geen brokken krijgt dus dan zou je als ze in de wei staat een grasmasker kunnen geven dat ze iets minder eet. maar dat heeft geen zin als ze niet genoeg beweging krijgt, ik zou toch nagaan waar het hem in kan zitten. Iets aan haar benen? niet genoeg energie? leeftijd? enzovoort. misschien er een veearts of deskundig iemand bijhalen die je hierin kan begeleiden. verlies de hoop niet!!! blijf proberen, zoek hulp en de oorzaak!!! veel succes!

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:13

Ik heb een tijdje een pony gereden die precies het zelfde deed als jouw pony. Ik heb haar op een dag gewoon opgezadeld. Ben er op gaan zitten en toen niks meer. Toen wou ze na een uur beginnen met lopen en toen heb ik haar stil gezet. Uiteindelijk heb ik 2 uur gezeten zonder iets te doen(alleen stil zetten) daarna terug gezet en de volgende dag liep ze als een tierelier en heeft ze het nooit weer gedaan

Snoetje2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:18

pien2010 schreef:
Ik heb een tijdje een pony gereden die precies het zelfde deed als jouw pony. Ik heb haar op een dag gewoon opgezadeld. Ben er op gaan zitten en toen niks meer. Toen wou ze na een uur beginnen met lopen en toen heb ik haar stil gezet. Uiteindelijk heb ik 2 uur gezeten zonder iets te doen(alleen stil zetten) daarna terug gezet en de volgende dag liep ze als een tierelier en heeft ze het nooit weer gedaan

Wauw, wat goed! Het is inderdaad goed om gewoon niks te doen, misschien wil je pony namelijk wel niet dat er iets van haar gevraagd wordt, door een keer niks van haar te vragen heeft ze door dat ze niks moet doen maar dat het leuk is om het te doen!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:30

haffie14 schreef:
Hilary schreef:
Ik vraag me toch echt af of jouw pony niet gewoon pijn / last heeft van iets (rug, bijvoorbeeld, of tanden) en of het zadel wel goed past. "Gezond" eruit zien betekent niet per definitie dat ze dat 'van binnen' ook zijn en dat je er zo op kunt gaan zitten.
Durf je zonder zadel te rijden? Ik vraag me af of ze zonder zadel ook zo moeilijk doet.
ik rij meestal bitloos en ik rij ook zonder zadel dus dat kan het niet zijn

Dan niet van het zadel maar gebonk op de rug? Zonder zadel is eigenlijk best slecht voor een paard, zeker als ze niet ontspannen over de rug loopt.

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 13:04

pien2010 schreef:

haha wat goed dat ga ik ook proberen gewoon gelijk stilzetten ook niet eerst rijden en dan 2 uur erop blijven zitten en dan terug zetten?

Snoetje2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:49

haffie14 schreef:
pien2010 schreef:

haha wat goed dat ga ik ook proberen gewoon gelijk stilzetten ook niet eerst rijden en dan 2 uur erop blijven zitten en dan terug zetten?

lijkt mij niet. Ik denk dat de truc is: niks van je pony vragen, hem/haar het teken geven van he er wordt niet altijd iets van mij gevraagd, dan krijgt hij weer plezier. Bedenk je maar dat jij altijd 'gedwongen' wordt om iets te doen--> dan gaat de plezier er van af. (ik zeg niet dat jij je pony dwingt ofzo dat kan ik niet weten namelijk maar dat gebeurd soms bij mensen wel). En wie weet heeft je pony zoiets van: dit stilstaan is best wel saai, misschien toch zo gek niet dat rijden. :) :) Succes met uitproberen hoop dat het werkt! (en ja daarna gewoon terug zetten, weet niet zeker of dat is wat pien2010 gedaan heeft maar dat lijkt mij wel de bedoeling hiervan)

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 10:38

zoals jullie wisten heeft mijn paard een staakprobleem ik heb hier een paar weken terug al een topic over geplaatst.. hier kreeg ik veel verschillende reacties op vooral veel dat ik een goede instructrice moest zoeken dit heb ik gedaan en heb zaterdag mijn eerste les gehad we hebben toen alleen veel grondwerk gedaan en gelongeerd..bedankt voor de tips ik heb er zeker wat aan gehad :D <3 *\o/*
Laatst bijgewerkt door Urielle op 30-11-15 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: samengevoegd