Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
bigone schreef:Top, veel succes. Je mag best lief voor je paard zijn maar moet wel tegelijkertijd de baas zijn, dan komt het in omgang en rijden zover dat je inderdaad alleen maar lief hoeft te zijn.
Madje1992 schreef:ik volg je nu pas.
Wat vervelend dat KS de diagnose is. Echter kun je met aanpassingen best je paard weer rijden, ten minste volgens veel "alternatieve" trainers.
Ik ben me er zelf ook in aan het verdiepen omdat je het momenteel zoveel ziet.
Maar met behulp van de atletische rijkunst zou je ervoor kunnen zorgen dat het paard de rug beter gaat gebruiken en daardoor dus ook minder last van de KS krijgt. Maar misschien dat je daar nog naar kunt kijken?
Ik snap dat het lastig voor je is om te kijken of ze pijnvrij is. Vooral bij paarden die hard voor zichzelf zijn is dat er lastig.
Heel veel succes!!!
Mausvg schreef:Ik ga het toch even opnemen voor mij instructeur... Het is niet zo dag mijn paard helemaal in elkaar gemept werd door mijn instructeur, 2 forse tikken en dan liep ze weer. Ze is alleen niet gewend om met de zweep geslagen te worden. Ze wordt vaak zonder zweep gereden en is niet gewend om een behoorlijke knal te krijgen. Ze heeft waarschijnlijk veel ontzag voor de zweep. Daarnaast weegt mijn instructeur bijna niets, daar kan dus ook verschil zijn in de pijn die ze voelt bij mij. Maar al met al ben ik blij met een diagnose en op naar herstel!!
midgie schreef:Fijn dat je naar de kliniek ben gegaan,
Maar ik kom toch even terug bij je instructrice, die is dus niet kundig genoeg om te zien dat het paard ergens last van heeft en aangeeft dat er wat is,zonder pardon een paar meppen met de zweep geeft aan een dier die duidelijk aangeeft dat er wel degelijk wat is,dat zou elke goeie instructrice toch moeten weten , een paard bokt echt niet zomaar en dat het stopt met bokken als het een paar tikken krijgt is instinct , dat heet overleven bij paarden je pijn niet laten zien anders word je opgegeten, dus het is heel normaal dat een paard stopt met zijn gedrag als ze op hun donder krijgen, maar dat betekent niet dat ze geen pijn meer hebben, dat betekent dat ze overleven, helaas word er al gauw gezegd hij is aan het klote maar is dat wel zo??
Als jou instructrice meer van paarden gedrag zou weten zou je miss al eerder bij de kliniek aan geklopt hebben !!