Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
).
MISTRAL94 schreef:Kahawa schreef:Mag ik vragen hoe je dat bedoelt, minder babysitten?
Maar dit kan in de Engelse sport ook prima. Mits instructeurs op een andere manier gaan lesgeven maar vooral ruiters bereid zijn om te veranderen, in feite uit hun comfortzone komen. Ik vind dat niet per definitie western. Een engelse ruiter kan dit ook toepassen.
). Grappigste is dan nog dat bijna niemand one rein stop kent en met inrijden veel minder aan veiligheid wordt gedacht.
Jennifuur schreef:Sandra, waar zie jij dat Bokkers daar minachtend over doen?
Zij (en ik) geven enkel aan dat er mensen zijn die niet Western rijden als in hun paard op die manier trainen, maar wel zoals jij noemt in een fijn zittend westernzadel met een lange teugel rijden. Dit wordt vaak ook als Western bestempeld, terwijl het over het algemeen weinig raakvlakken heeft. Hierdoor krijgt de westernsport vooroordelen toegeworpen als 'ja die luie paarden' , 'alleen maar rond sloffen op een lange losse teugel' en dergelijke, terwijl dat het niet is.
Natuurlijk mogen mensen Westernzadels voor dergelijke doeleinden gebruiken; het zit en ondersteunt vaak een stuk beter, dus je moet het er zeker niet voor laten!
Wat ik (en de anderen die er iets over zeiden) probeerde te zeggen, was zeker niet om jou en anderen te veroordelen! Maar meer om uit de wereld te helpen dat Western alléén maar uit losse teugeltjes rijden bestaat (al wordt dat natuurlijk ook wel eens gedaan buiten de trainingen om of tijdens).