Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dresjoepie schreef:gekvanfleur schreef:Ik snap niet waarom hij zo naar de medische hoek wordt gekeken. Paard is nog niet heel lang geleden goedgekeurd en vertoont binnen met rijden geen problemen, maar buiten wel op steeds hetzelfde punt. Ik zie nou niet direct iets wat wijst op medische problemen. Dan zou je zeggen dat ij de binnenbak er ook problemen zouden moeten zijn.
Idd hetzelfde geld natuurlijk voor het verhaal met het zadel
dresjoepie schreef:Als een zadel echt niet goed ligt zal het paard van begin tot eind spanning hebben of rare dingen doen Lijkt me sterk dat alleen in die ene hoek paard ineens pijn of ongemak heeft hieraan en in de binnenbak nooit Dat is raar natuurlijk
WildWings schreef:dresjoepie schreef:Als een zadel echt niet goed ligt zal het paard van begin tot eind spanning hebben of rare dingen doen Lijkt me sterk dat alleen in die ene hoek paard ineens pijn of ongemak heeft hieraan en in de binnenbak nooit Dat is raar natuurlijk
Dit is dus echt zo'n enorme misvatting... paarden kunnen wel degelijk het ene moment wel en het andere moment niet reageren op ongemakken of pijn... ken paarden met pijn die buiten zich prima gedroegen, in de bak rodeo, bijv.. ook zo voor verkeerd zadel.
bobje26 schreef:Ik zou inderdaad een proffesional erbij halen, eentje die hem erdoor heen kan zetten (wiens werk het is). Zeker omdat je aangeeft dat hij binnen wel braaf is en buiten niet. Het zadel moet uiteraard gewoon goed liggen.
Doet hij alleen rennen of ook bokken of andere gekke fratsen?
listiglistje schreef:Handige springruiter/prof met lijm aan zijn kont laten komen, een paar x of een tijdje in de buitenbak laten rijden en het is denk ik zo over.
95% van de gevallen ligt dit soort gedrag vaak toch aan de ruiter, niet handig/snel genoeg en/of afwachtend of wat angstig in combinatie met onbalans.
Jonge paarden zijn vaak onzeker of niet genoeg gefocussed op het werk (niet genoeg aan het werk gezet).
Hij heeft het nu 2 x gedaan op dezelfde plek, dus hij zal het waarschijnlijk vaker gaan proberen.
Maar als je niet handig, niet snel genoeg, afwachtend of angstig bent...zal het probleem niet zomaar verdwijnen,
dus zul je ook aan jezelf moeten werken, anders heeft een paard dat zo in de gaten en kan een goede ruiter het recht blijven breien.
Medisch is het niet en zadel denk ik ook niet, anders zou het paard het ook in de binnenbak moeten doen.