Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fluffyfox schreef:Sorry maar hoe kan je je paarden liefhebber noemen en dan zoiets doen.
Pijnlijk is het niet, maar wel bijzonder vervelend. Ik durf te wedden dat mijn pony de eerst volgende keer dat ik dan weer met het bit aankom zijn kaken stijf op elkaar houd!!
Hoe kom je erop.... Zucht
ruitje schreef:In de snelheidssporten worden producten gebruikt waar je luchtwegen van gaan open staan, dat smaakt zo lekker dat ze het met spuit en al willen opeten.
Ik vind alles wat het presteren voor een paard makkelijker maakt geen probleem, snap niet waarom je als ruiter alles zelf alleen zou moeten oplossen als het soms met een foefje sneller, makkelijker en paardvriendelijker kan
Shar_Angel schreef:mijn pony at voor mn wedstrijd altijd half mijn banaan op die ik zelf moest eten daar ging hij ook erg van kwijlen hihi was wel grappig![]()
okee nu om dit Topic.
ik vind het niet mishandeling want voor ons is het niet schadelijk voor de dieren ook niet.
punt 2 een paard heb andere smaakpupillen enzo... wij eten namelijk ook geen boomschors hard hout aan je stalpaardensnoepjes ( uitgezonderd LikIt
) hooi en gras.
wel lijkt het me onzin maar ben geen expert. ik ga het niet uitproberen want die van mij lopen prima nagevelijk... owja! als het paard het echt niet fijn had gevonden, kon ze het na 1 x waarschijnlijk niet meer doen
KoudbloedKim schreef:Nee, dat heeft ze niet.
Misschien proeven paarden het juist wel extra, beter dan mensen.
Zou je het ook goedkeuren als een moeder of vader dit bij haar/zijn kind zou doen zodat het beter gaat presteren?
KoudbloedKim schreef:Het is niet alleen mishandeling als het lichamelijk schadelijk is he.
Mishandeling kan uit veel meer bestaan dan wonden of blauwe plekken.