Citroen in mond paard --> losheid?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:05

Oeh bah als ik alleen al naar een citroen kijk dan heb ik de tong al achter mijn oren zitten...
Lijkt me alles behalve ontspannend > losheid > goed nageefelijk paard

Denk niet dat enig voedsel in de mond leggen helpt tot losheid

Othilly

Re: Citroen in mond paard --> losheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:06

Is hier serieus een topic over gemaakt!! Mijn God wat een kantklare onzin!!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:21

KoudbloedKim schreef:
What's next; spijkers in de mond, zodat hij een gevoeliger bekkie krijgt?

Ik vind dat onder mishandeling vallen.

dat is toch ook overdreven hoor, je doet het paard er niet eens pijn mee? Of het werkt is mij een raadsel.

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:25

biscaya schreef:
Is hier serieus een topic over gemaakt!! Mijn God wat een kantklare onzin!!

:') klinkklare

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:31

Sorry maar hoe kan je je paarden liefhebber noemen en dan zoiets doen.
Pijnlijk is het niet, maar wel bijzonder vervelend. Ik durf te wedden dat mijn pony de eerst volgende keer dat ik dan weer met het bit aankom zijn kaken stijf op elkaar houd!!
Hoe kom je erop.... Zucht

Sas_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:59

Hier had ik nou echt nog nooit van gehoord. Geloof niet dat je er een paard echt een plezier mee doet. Hoe moet je er ook op gekomen zijn.... Volgens mij zou ik er een stuiterbal onder me voor terug krijgen haha. Zie dat er al even niet meer op gereageerd wordt, maar vond het toch zo bijzonder.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 00:09

Ik geloof dat zuur er voor zorgt dat de klieren extra speeksel aan gaan maken wat extra schuim veroorzaakt. Om het paard z'n hoofd in te laten knikken zullen de klieren wat baar buiten moeten komen en zorgen er voor dat het paard tot die houding kan komen. Een gevolg dus dat paard lis in de kaak is. Hetzelfde bereik je met een pepermuntje of suikerklontje, maar ook (zoals het hoort) door een fijne aanleuning.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 00:17

In de snelheidssporten worden producten gebruikt waar je luchtwegen van gaan open staan, dat smaakt zo lekker dat ze het met spuit en al willen opeten :D .

Ik vind alles wat het presteren voor een paard makkelijker maakt geen probleem, snap niet waarom je als ruiter alles zelf alleen zou moeten oplossen als het soms met een foefje sneller, makkelijker en paardvriendelijker kan :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 03:12

Als je zo graag wilt dat ie gaat schuimen, geef 'm dan een lekker appeltje of peer :) geen citroen, bah.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 06:51

fluffyfox schreef:
Sorry maar hoe kan je je paarden liefhebber noemen en dan zoiets doen.
Pijnlijk is het niet, maar wel bijzonder vervelend. Ik durf te wedden dat mijn pony de eerst volgende keer dat ik dan weer met het bit aankom zijn kaken stijf op elkaar houd!!
Hoe kom je erop.... Zucht

Er zullen er ook zijn die het gewoon lekker zullen vinden hoor....
Dan werkt het hetzelfde als een suikerklontje geven denk ik.

Wat ik oook nooit doe,...maar dat terzijde :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 06:56

ruitje schreef:
In de snelheidssporten worden producten gebruikt waar je luchtwegen van gaan open staan, dat smaakt zo lekker dat ze het met spuit en al willen opeten :D .

Ik vind alles wat het presteren voor een paard makkelijker maakt geen probleem, snap niet waarom je als ruiter alles zelf alleen zou moeten oplossen als het soms met een foefje sneller, makkelijker en paardvriendelijker kan :)

Ventolin/Ventipulmin??? :wow: :wow: Of wat is de werkzame stof?

Ventolin/Ventipulmin mag bij ons volgens mij echt niet.

Op zich mee eens. Maar ik denk dat veel paarden citroensap misschien te zuur vinden. Een suikerklontje zal beter vallen denk ik.

Maar ongetwijfeld zullen er ook zijn die het lekker vinden. :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:30

Neeeeeee!!! Dat is echt doping!! Ik zal even spitten naar het product :)

madamecheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:36

antje_vip schreef:
En tabasco op het bit voor meer pit! :Y)

Haha, hoe kom je er op!

bestbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:27

Mij lijkt een suikerklontje iets vriendelijker

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:38

Wat een raar idee, verbaasd me dat het dier dan niet de gehele training met een zeuren bek loopt :+

Voor schuimen kun je ook een stukje appel geven op laten eten en dan het bitje in.
het is natuurlijk wel zo dat als het paard iets lekkers in de mond proeft, waar het op gaat sabbelen en mee speelt het bit een aangenaam idee wordt omdat het dier de link legt, bitje in is een lekker smaakje. En spelen ze er meer mee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:58

Als je een paard goed ontspannen en actief aan het lopen hebt, laat het los in de kaken en nek.

Alle zogenaamde tips over appels, suikerklontjes en dus citroen waardoor ze gaan schuimen en dus loslaten vind ik eerlijk gezegd een beetje onzin.

Als je wil dat je paard los laat, kun je beter goede les nemen en leren hoe je hem los kunt krijgen met je rijstijl

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:43

Is dat niet slecht voor een paard (of zn tanden)? Heb nog nooit iemand erover gehoord. Klinkt niet zo goed.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:50

mijn pony at voor mn wedstrijd altijd half mijn banaan op die ik zelf moest eten daar ging hij ook erg van kwijlen hihi was wel grappig :P

okee nu om dit Topic.
ik vind het niet mishandeling want voor ons is het niet schadelijk voor de dieren ook niet.
punt 2 een paard heb andere smaakpupillen enzo... wij eten namelijk ook geen boomschors hard hout aan je stal :') paardensnoepjes ( uitgezonderd LikIt :P ) hooi en gras.
wel lijkt het me onzin maar ben geen expert. ik ga het niet uitproberen want die van mij lopen prima nagevelijk... owja! als het paard het echt niet fijn had gevonden, kon ze het na 1 x waarschijnlijk niet meer doen ;)

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:01

Shar_Angel schreef:
mijn pony at voor mn wedstrijd altijd half mijn banaan op die ik zelf moest eten daar ging hij ook erg van kwijlen hihi was wel grappig :P

okee nu om dit Topic.
ik vind het niet mishandeling want voor ons is het niet schadelijk voor de dieren ook niet.
punt 2 een paard heb andere smaakpupillen enzo... wij eten namelijk ook geen boomschors hard hout aan je stal :') paardensnoepjes ( uitgezonderd LikIt :P ) hooi en gras.
wel lijkt het me onzin maar ben geen expert. ik ga het niet uitproberen want die van mij lopen prima nagevelijk... owja! als het paard het echt niet fijn had gevonden, kon ze het na 1 x waarschijnlijk niet meer doen ;)

Haha ik zie het al voor me dat mensen boomschors gaan eten! Maar je hebt wel gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:04

Nee, dat heeft ze niet.
Misschien proeven paarden het juist wel extra, beter dan mensen.

Zou je het ook goedkeuren als een moeder of vader dit bij haar/zijn kind zou doen zodat het beter gaat presteren?

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:11

KoudbloedKim schreef:
Nee, dat heeft ze niet.
Misschien proeven paarden het juist wel extra, beter dan mensen.

Zou je het ook goedkeuren als een moeder of vader dit bij haar/zijn kind zou doen zodat het beter gaat presteren?

Ik weet niet of je dat goed kunt vergelijken, maar het is inderdaad niet de oplossing om je paard goed te laten presteren. Maar als het niet schadelijk is, is het toch geen mishandeling als iemand dat aan zn paard geeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:13

Het is niet alleen mishandeling als het lichamelijk schadelijk is he. :)
Mishandeling kan uit veel meer bestaan dan wonden of blauwe plekken.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:18

KoudbloedKim schreef:
Het is niet alleen mishandeling als het lichamelijk schadelijk is he. :)
Mishandeling kan uit veel meer bestaan dan wonden of blauwe plekken.

Want een paard gaat mentaal leiden onder wat citroensap?

Lijkt me gewoon een trukje om ontspanning te veinzen. Niet correct omdat het dan mss de jury op een verkeerd spoor kan zetten, maar wij kunnen zonder onderzoek niet weten of een paard het zure hetzelfde ervaart als ons. Ik vind reacties als 'mishandeling' dus ook een beetje misplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:38

Ik dacht dat het hoofddoel in de omgang met paarden was dat je een eenheid vormt, dat je je dier vertrouwen geeft in jouw handelen, daar past in mijn ogen citroensap in de mond spuiten niet bij.
Mishandeling is het misschien net niet, maar dit valt voor mij zeker niet onder liefde en respect voor je dier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:42

Als je dit niet rijtechnisch en met behulp van een instructeur op kunt lossen word het tijd met je reet ergens anders op te gaan zitten maar niet op een paard.