Liverpoolstang met kinketting lost probleem op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:42

wolfstandje Knipoog

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:19

of een hengstentand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:34

oow ja precies, dat was het, wolfstand.. Lachen was even de term kwijt
maar goed, jullie snapten wel wat ik bedoelde...

Meligemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:21

weet je wat mijn mening is.... je zegt dat hij 100% verkeersmak is enzo ,
maar op het laatste heb je het over dat het heel gevaarlijk is, sorry als je paard zo buiten is lijkt mij niet dat ie echt zo (verkeers)mak is, het lijkt me niet zo verstandig om er een liverpool in te doen, deze kunnen ze gewoon beetpakken en dan heb je nog niks, wat ik zou doen is gewoon een paar keer lekker aan de hand met hem gaan lopen, misschien dat hij dan rustiger wordt, of jij er op of weet ik veel wie en dan met iemand er naast Scheve mond , als dat gaat dan, Bloos! Bloos! Pling .
veel suc6 in elk geval nog!!! OK dan!

groetjes, maaike

p.s vat me berichtje niet negatief op hoor Knipoog Lachen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:38

Het is maar net wat je onder verkeersmak verstaat,het paard gaat niet lopen omdat ie een trekker ziet maar gewoon voor de lol.
En ernaast vind ik een groter risico,als hij er dan vandoor gaat gaat ie in z'n eentje.
Als je er nog op zit kun je toch wat langer op je paard inwerken.
Ben weleens behoorlijk tegen m'n schouder geschopt door een paard wat ik vast had.
Daarna kon ik niks meer met die arm en het paard had de grootste lol in volle galop.
Vind jouw idee van 1 erop en 1 ernaast het beste,maar die ernaast moet dan wel een goeie conditie hebben Knipoog .

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:18

Je kan het persoon ernaast ook op de fiets laten gaan, en wanneer knolliebollie de benenwagen wil nemen, in laten grijpen, en de rest van de rit gewoon laten fietsen. Dan heeft dat individu wat minder conditie nodig Knipoog
Verder is zo'n bit gemeen, omdat het zo scherp in kan werken. Als je daar verstandig mee omgaat, kan het weinig kwaad, maar, dan moet je er ook echt wel verstandig mee omgaan.

Zelf ga ik er altijd vanuit dat ik daar dus niet verstandig genoeg voor ben. (Heb een paard dat al 13 jaar met stang gereden werd, met trens gereden, omdat ik geen ervaring had met stang.) Wat ik in jullie situatie zou doen, is een hulpteugel (slof, daar heb ik wel ervaring mee, of thiedeman, maar die kun je niet losgooien als het goedgaat) gebruiken. Wanneer dat niet werkt, met een ander, rustig paard meerijden, en dan de ruiter op het rustige paard ook jou paard vast laten houden, door bijvoorbeeld halster (over het hoofdstel heen) en halstertouw. Zodat de andere ruiter voorkomt dat jou paard gaat lopen.
Als er geen rustig paard 'voorhanden' is, iemand op de fiets/lopend mee laten gaan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:39

Citaat:
Verder is zo'n bit gemeen, omdat het zo scherp in kan werken

dat ligt helemaal aan de handen van degene die de teugels vast heeft.

Ik vind een gebroken trens gemeen, als je daar te hard met je handen bent, krijgt je paard de punt in z'n gehemelte, lijkt me een heerlijk gevoel

Zijn alle menners die met een Liverpoolstang rijden dan ook gemeen??????