Schudden > jeuk?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 14:05

Casarell schreef:
Het los schudden van de hals heeft vaak te maken met spierpijn.. ik zou eerst eens een masseur laten komen.

Daar ging mijn laatste bericht over, de osteopaat is juist net geweest... Nu schudde ze een stuk meer. Maargoed de eerste keren rijden na osteo is nooit zo fijn, dus ga er wel vanuit dat dit weer minder word.

Daks: Wij werken aan een juiste basis. Ik ben geen super ruiter en maak (balans) fouten. Hier wordt zeker aan gewerkt in de lessen. Ik heb een goede instructrice waar ik vertrouwen in heb. Rechtrichten komt ook veel voor in onze lessen.

Dat neusnetje moet ik toch eens gaan proberen, dat zou nog eens een makkelijke oplossing zijn!

Oornetje maakt overigens geen verschil.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:05

ik ga dit even volgen aangezien mijn paardje dit ook doet maar ik uit mijn zelf geopende topic niet echt wijzer wordt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:06

Kijk super dan kom je er vanzelf.

Mijn paard en ik gaan samen ook goed vooruit en het schudden is nu ook nagenoeg weg.
En nee ik ben zeker geen goede ruiter.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:07

Ja.. maar een osteopaat is geen masseur.. ;)
Als de osteopaat de gewrichten weer beweeglijk maakt, maar er nog teveel spanning op de omliggende spieren zit, schiet je er dus niks mee op..
Een masseur zorgt ervoor dat de spieren volledig kunnen ontspannen, en haalt ook stresspunten uit de spieren.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:13

Mijn Friese merrie had dit probleem ook. Ben jaren aan het zoeken geweest, last van jeuk, oormijt, ander kopstuk, bontje, voorpluk in knotje, osteopaat, zadel, tanden, noem maar op.
Zelf fotos laten maken van de eerste halswervels.
Allemaal zonder resultaat.
De ene keer was er gewoon mee te rijden, maar dan kwam er weer een periode dat ze enorm schudde.
Soms schudde ze maar heel minimaal, maar wel zo dat ze aangaf dat er duidelijk iets niet lekker zat.
Toen kwam mijn osteopaat die me doorstuurde naar een dierenarts die naast dierenarts ook osteopaat is. Daar ben ik toen heen gegaan met haar.
Hij voelde wat, bewoog haar hoofd en zei meteen ze ziet slecht en haar hoofd links/recht buigen kan ze niet. Dus op de foto gezet, op de oude manier dus niet digitaal.
Daarop waren meerdere breuklijnen te zien in schedel en de eerste 2 halswervels...
Alles zat vast, maar wel schots en scheef.
Middenoor links is kapot, dus doof aan die kant. Door beschadigde zenuw slecht zicht.
Alles is zo goed als verbrijzeld geweest...
Ik ben me kapot geschrokken daar, wist dat er "iets" niet goed zou zitten maar dit had ik niet verwacht...
Ze is nu met pensioen, 15 jaar oud. In de wei heeft ze nergens last van, maar zodra je een hoofdstel omdoen schudt ze.
Hoe en wanneer het gebeurd is, is een raadsel...

Wil je aanraden om alles te laten checken: oren tanden zadel enz.
Als daar niks uitkomt ga dan alsjeblieft naar Drs Schiffelers in Bingelrade! Dat is echt een hele goede arts!
Mijn eigen dierenartspraktijk heeft 2 jaar eerder fotos gemaakt en konden niks ontdekken, maar drs Schiffelers heeft deze fotos gezien en gezegd dat hier ook breuklijnen op te zien zijn maar dat de fotos van dusdanige kwaliteit zijn dat het niet goed te beoordelen valt.
Hij krijgt wekelijks zulke gevallen binnen vertelde hij...

Carlijn101

Re: Schudden > jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 14:40

WoW jeetje dat is wel een enorm heftige uitslag zeg!!! Dan is het wel een heel erg lief paard dat hij dit alleen met schudde uitte!

Op zoiets hoop ik natuurlijk niet bij mijn paard, maar is wel een goede tip.

Ik heb helaas ook geen geldboom om alles op de foto te zetten artsen, masseurs erbij etc. Dit komt op termijn wel, vooralsnog ben ik ook benieuwd of het seizoensgebonden is (afgelopen winter deed ze dit nog niet).

Tandarts, zadel, oren, osteopaat zijn geweest/gecontroleerd.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:58

Ik was bij die arts €100 kwijt voor een stuk of 3 fotos. Valt mee dus.

Bij die van mij werd het eigenlijk steeds erger...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:13

gillian schreef:
Ik was bij die arts €100 kwijt voor een stuk of 3 fotos. Valt mee dus.

Bij die van mij werd het eigenlijk steeds erger...

Als ik weet waar ik moet zoeken is een onderzoek/foto's natuurlijk niet teveel gevraagd. Maar dit weet ik niet dat ik veel verschillende tips en adviezen krijg om uit te sluiten, wat qua kosten enorm op zou lopen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:32

Snap ik... Das de moeilijkheid idd.
Ben zelf ook wel ff bezig geweest.
Succes! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:06

Heb al eens aangegeven dat de mijne het soms ook zo doet. Nu ik meer aanleuning pak gaat het beter icm een bontje achter de oren onder het hoofdstel. Ik had al eens van iemand gehoord dat ie mogelijk erg gevoelig was achter de oren en dit lijkt inderdaad te kloppen:) Kost geen barst :)