Koper schreef:AmoorM schreef:Marijke de Jong vertelt in haar webinar dat je een correct onderbeen krijgt door de oefening zoals traffers. Maar als jij met je beginnende (wedstrijd) paard op B niveau begint, dan kun je toch nog helemaal niet met de traffers beginnen? Ze vertelt ook in deel 4 geloof ik een stuk over de galop, met name verkeerd aanspringen, iets waar wij ook tegen aan lopen. Dan zegt ze dat de traffers het meest lijkt op de galop, dat als je dat aanleert dat de galop haast niet verkeerd kan gaan. Maar om met een B paard gelijk de traffers aan te leren, terwijl het paard niet recht is, geen balans heeft... dat lijkt me een beetje tegenstrijdig. Wat vinden jullie daarvan?
Je begint ook aan de hand, en met alle oefeningen in stap. Als je paard dat kan ga je de oefeningen in draf doen. En daarna ga je er op zitten, en doe je alles eerst weer in stap. Tegen de tijd dat je paard dat kan hoop ik voor je dat je niet meer in de B rondrijdt.
En het is travers
Oeps aangepast. Ik wil ook met het grondwerk rechtrichten beginnen, maar dat lijkt mij lastiger dan rijdend. Marijke de Jong vertelde dat je met de oefening travers de galop kan aanleren. Maar ik vindt galop gewoon basis en travers vindt ik een M oefening. Dus dat is een beetje tegenstrijdig. Ik vindt dat als je de basis er goed in hebt. Recht ect.. dat je dan pas met dat soort oefeningen aan de gang kunt.