Eerste officiële B wedstrijd met King

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 21:38

Cas123 schreef:
Wat mij enorm stoort op het filmpje is dat je been ( in mijn ogen schopjes) blijft geven. Heb het filmpje niet afgekeken. Over het onregelmatig lopen, ga ik mee met de rest. Lekker even op rust zetten en stappen op het harde en de DA bellen.

Benen ben ik al heel lang en druk mee bezig om dat beter te krijgen. Maar zoals al vaker gezegd is dit niet makkelijk met een uit zichzelf niet heel voorwaarts paard.

Yenni

Re: Eerste officiële B wedstrijd met King

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:57

Oke komt wel goed hoor.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:46

I ben heel benieuwd of de eigenaar al heeft gekeken en wat de status is... Ik zie duidelijk dat het uit zn achterhand komt, met name rechts achter. Zn lendenen, broekspieren si gewricht ogen heel strak en geforceerd. Hij zet ra duidelijk naast de massa..

Wellicht is het je nog niet opgevallen maar hij loopt in stap op het filmpje van je proef ook kort-lang.

Merk je met rijden dat ti rechts of links ook sterker is op je teugels?

Heb je deze filmpjes in overleg geplaatst met de eigenaar? (persoonlijk zou ik het niet op prijs stellen wanneer mijn verzorgster dit op bokt of internet zet :+)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 13:15

De 22e komt de osteopaat weer en de eigenaresse wil dat even afwachten. Ze heeft de osteopaat gebeld en het uitgelegd en die denkt er hetzelfde over als de eigenaresse. Dus nog even afwachten.

Ik merk onder het zadel niet zozeer dat die heel veel sterker is op een teugel. En ja, eigenaresse weet dat ik dit topic heb geopend en ze vind het prima.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:38

Top, wat goed van de eigenaresse! Succes, hoop snel en nieuw topic te zien met alle vorderingen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:37

Mijn vorige paard had atrose, maar in een malle bui rende hij er ook gewoon doorheen en zag je niets aan hem.
Maar als hij gewoon liep liep hij ook niet meer regelmatig.
Fanatiek trainen is toen verruild voor buitenritjes, tot dat ook niet meer ging en hij volledig op pensioen ging.
Dus helaas kun je van zo'n filmpje niet alles zien.

Maar fijn dat hij naar de osteo gaat. Duim voor je mee dat dat voldoende is en je daarna weer lekker wedstrijden rijdt.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 19:51

Hoe oud was jou paard bruintje123?

Naar de osteopaat ging die sowieso al elk half jaar, maar ja ik ben inderdaad ook erg benieuwd wat zij gaat zeggen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:55

Mijn paard was 22 toen ik hem in heb laten slapen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 13:05

bruintje123 schreef:
Mijn paard was 22 toen ik hem in heb laten slapen.

Ah jeetje dat is nog niet zo gek oud....en hoe oud was die toen de artrose werd gediagnosticeerd?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:08

Artrose komt vaker voor op oudere leeftijd, maar kan ook heel jong voorkomen, ik ken paarden van 4/5 die al artrose hadden. Mijn eigen paard was 9 toen artrose gediagnosticeerd werd, eerst hielp aangepast beslag en behandelingen nog, maar met 11 is hij met wedstrijdpensioen gegaan.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 15:56

Owkee ja King is nu 11 jaar. We gaan het meemaken, ik hoop natuurlijk dat het gewoon iets kleins is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:09

Jaar of 15 was hij toen. Met 20 is hij helemaal met pensioen gegaan.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 11:45

Even een update voor degene die dat misschien interessant vinden. Vandaag is de osteopaat bij King geweest.
Het viel gelukkig mee. Wel wat blokkades in rugwervels , nekwervel en wervel bij oren maar dat is zo'n beetje normaal bij een paard die elk half jaar behandeld word. Dat rechterbeen liet de eigenaresse haar zien en na controle kwam eruit dat dat vanuit een nekwervel kwam wat door trekt naar zijn schouder en dus dat been niet goed neerzette. Daar zat hij de vorige x precies op hetzelfde punt ook vast. Linksachter was ook een lichte blokkade. Verder was ze erg blij dat het zo goed gaat en hij zoveel is afgevallen! Ze vond hem er erg goed uit zien. Mag nog iets vanaf maar was niet heel veel. In januari wordt hij weer gedaan. Ben heel benieuwd of die lichte onregelmatigheid dan zo weg is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:55

Dan is het waarschijnlijk wel een rijtechnisch probleem als het de vorige keer het zelfde was en er nu weer inzit... wellicht een keer heel kritisch kijken naar het rijden?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 15:15

Kritischer dan dit kan ik niet kijken...King heeft gewoon altijd een paar plekjes dat die iets vast zit maar dit wordt elke keer dat die behandeld is wel minder. Toen ze hem net hadden zat die overal vast.
Maar ik wil zometeen als ik er weer op mag een paar keer goed les nemen om vooral aan de puntjes te werken die op het protocol stonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:18

Ik vind het een beetje apart dat je zegt dat het normaal is dat hij vast zit, want in principe zou een paard niet vast moeten zitten, zeker niet als hij elk jaar behandeld wordt en op meerdere plekken vast zit. Dan zou je dus kunnen denken dat hij of verkeerd gereden wordt, of dat hij toch ergens pijn heeft en zich vast zet of allebei.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 15:26

Nouja ik neem aan dat de osteopaat toch wel weet wat ze doet en zij kent King ook heel goed en zij was nu blij met hoe het nu gaat met hem.
Elk paard zit wel ergens ietsje vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:33

Maar denk zelf eens na, ga jij zelf ook elk half jaar naar de osteopaat? Een osteopaat wil wel dat het paard vast zit, heeft ze er iig een vaste klant aan.
Een paard kan idd ergens ietsjes vast zitten, maar zoals jij het zegt zit die van jou behoorlijk vast.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 15:45

Nee King zit op een paar puntjes iets vast, en tot nu toe elke keer dat zij hem behandeld is het weer minder. Hij is nu sinds ruim een jaar weer echt aan het werk en mede daardoor komt het dat die nu dus steeds meer de goede kant op gaat.
En tuurlijk, wie weet doe ik (of de eigenaresse) iets rijtechnisch niet volledig goed maar daarvoor heb ik ook les.
Oh en ik zou vast zelf ook wel flink behandeld kunnen worden door de osteopaat hoor haha.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:13

Fijn dat het niets ernstigs is :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 17:38

bruintje123 schreef:
Fijn dat het niets ernstigs is :)

Nee idd! Dit had ik ook wel al verwacht hoor.

BarryB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:44

Voor een B-debuut ziet het er hartstikke leuk uit!
Let er wel op dat je niet je binnenhand vastzet.
Hij lijkt hierdoor heel stug op rechts.