Paard wil niet in de rechtergalop.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:55

Dat zijn dus de oefeningen voor het rechtrichten Starbreeze? Ik heb altijd hele andere dingen in mijn gedachte bij recht richten zoals grondwerk en dan buiten naar links en rechts enzo haha. Heb ik het dus mis. :=

Ragdollcat

Re: Paard wil niet in de rechtergalop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:01

Ik zou ook oppassen met toch de rechtergalop erin willen rammen als het dier duidelijk niet wil en of niet kan, het is goed mogelijk dat er wat mis is met de schouder ofzo. Want anderhalf jaar lang proberen is echt erg lang.

Ik ken helaas een paard die het ook is overkomen en het bleek in de schouder de zitten, maar omdat men toch ermee doorging is ie onherstelbaar kapotgereden, niet met opzet maar wel toch erin willen krijgen.

Is je paard geheel gezond in lijf? is er geen reden dat ie geen rechtergalop wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:03

Ragdollcat: We zijn er niet 1,5 fanatiek mee bezig. Sinds een half jaartje ongeveer. Eerder waren we nog niet klaar voor de galop. Ik wil graag een fysio haar helemaal (weer) laten controleren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:07

Paard dat ik kende daar kon een fysio niets aan ontdekken, alles was prima.

Etc. en toen hij kreupel raakte doordat men het toch erdoorheen wilde drukken is ie naar de Lingehoeve gegaan en toen kwam het eruit dat het de schouder is...........Het was niet voor niets dat ie de linkergalop niet wilde doen en of moeilijk ging.

Je zei anderhalf jaar lang proberen...........en als dat eens lukte dan ging dat moeilijk en wil je paard wegrennen, duidt toch wel op iets...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:10

Wat is dan beter dan een fysio?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:15

AmoorM schreef:
Dat zijn dus de oefeningen voor het rechtrichten Starbreeze? Ik heb altijd hele andere dingen in mijn gedachte bij recht richten zoals grondwerk en dan buiten naar links en rechts enzo haha. Heb ik het dus mis. :=

Dat kan ook op de grond :) misschien ben je daar handiger in. Ik vind het onder het zadel makkelijker maar dat is persoonlijk. Met deze oefeningen plaats je een achterbeen meer onder de massa waardoor het paard beter tot dragen komt en dus sterker wordt met dat been.

http://www.paardenbegrijpen.nl/rechtric ... n-de-hand/

http://www.paardenrechtrichten.nl/rechtrichten/
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 12-04-15 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:17

Daar gaan we lekker mee bezig :)

Nu wil ik ook graag lichamelijke dingen uitsluiten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:18

Een fysio kan niet in het lijf kijken en zien/ weten wat het probleem is...........alleen constateren dat het stijf is en of niet zover kan buigen, strekken of weet ik veel en dan gaat ie masseren en strekken en rekken maar weet de oorzaak ervan niet en neemt het dus de probleem niet weg en of is slechts tijdelijk dat het ineens beter gaat maar de problemen zal terug gaan komen als je op de oude voet verder gaat.

Op jouw vraag: wat is dan beter dan een fysio?, daarvoor moet je echt bij je dierenarts zijn, want dat kan ik je hier echt niet zeggen, dat is sterk afhankelijk van wat het probleem is en waar het aan ligt.....het kan van alles zijn.

Ik zou zeggen als ie op het moment niet kreupel is maar eerst eens goed les nemen van een goede lesgever, gaat het alsnog moeizaam, slecht. Het kan ook heel goed een rijtechnisch iets zijn wat hiermee verholpen is.........

Dan pas kun je verder gaan kijken, wat er aan de hand is via de dierenarts, onderzoeken etc.........

Een stalgenoot van mij van vroeger die had een 17 jarige merrie die stijf was aan het achterbeen en daarvoor liet ze de fysio komen en die zegt ook stijf en ging strek en rekoefeningen doen. Dat ging dan 2 maanden zo door en niks hielp en wat denk je? blijkt het een ernstige spat te zijn, want ze liet toen maar de dierenarts komen en zo verder goed uit laten zoeken (foto's).......ze had veel pijn, dus is ze ingeslapen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 12-04-15 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:20

Maar ben ik dan al niet te laat Ragdollcat?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:24

Als jouw paard op het moment niet kreupel is en nog blij en gezond is, maak je dan niet teveel zorgen, en ga gewoon lekker rijden maar druk dan de moeilijke kant galop er niet doorheen. Liefst zoveel mogelijk gewoon rechtuit rijden ipv rondjes in de bak, want als je de moeilijke kant wilt ontzien en de andere goede kant op gaat rijden, raakt deze ook overbelast en of ongelijk in de spieren en sterkte.......

Maar ik zou wel even verder gaan zoeken naar het waarom en of het puur rijtechnisch is en dat ie rechtgericht moet worden en sterker moet gaan worden aan beide kanten.........

Jouw paard liep toch altijd aangespannen, en dat is altijd rechtuit en weinig voltes en dan heeft ie er geen moeite mee, het komt juist pas naar voren als men er dressuur mee wilt gaan rijden........

Zo is het ook bij een paard dat ik kende gebeurd. Altijd werd er recreatief mee gereden en altijd sterk en gezond en nooit kreupel en toen ie 10 werd is ie gekocht door een dressuurfanaat en daar begon de dikke ellende en is ie na 1 jaar kapotgereden.......En toen kwam het uit dat het de schouder is, daar was ie mee geboren..............een hele kleine botafwijking. Hoeft helemaal geen probleem te zijn met recreatief rijden, maar in de dressuur wordt er veel van het dier gevraagd veel kleine voltes en oefeningen en veel inbuigen en in de krul etc.............Dan komt het heel snel aan het licht als er wat is.

Maar dat hoeft niet zo te zijn bij jouw paard, kan gewoon van alles zijn..........het is een kunst om erachter te komen waar het aan ligt en het waarom.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:13

Toch wel spijtig dat "martine_r" zo'n antwoord geeft.
Ik weet zelf ook wel dat de meesten hier niet echt hoge-school ruiters willen worden, en liefst recreatief willen rijden.
Op zich geen enkel probleem, en ik heb zeker niet onrespectvol mijn antwoorden geformuleerd, het was ook niet aanvallend bedoeld, en wil ts ook niet onnodig op kosten jagen, maar bedenk wel een paard dat niet of maar half onder controle staat is zeker een groter gevaar dan ééntje die wel helemaal onder controle staat, dus veiligheid maak je als ruiter voor het grootste deel dus zelf.
ts vroeg naar tips om vooral het rechtergalop probleem te gaan oplossen, maar zoals ook al door anderen, en vooral ook door "Starbreeze" werd opgemerkt dat er eerst moet gewerkt worden aan het flexen, het nageven op druk, het wijken voor je been , controle over de voor en achterhand van het paard, en indien het paard dan medisch ook in orde is, tjaaaa dan is het probleem (het niet kunnen rechts galoperen) tjaaaa ineens onbestaande, er hoeft dus niet op het aangaloperen op zich gewerkt worden maar er moet gewerkt worden aan de oorzaak waarom het paard het nu niet kan of moeilijk vindt dit uit te voeren.
Dit is dus een heel andere benadering van het probleem, het vraagt ook meer inzicht en meer begrip en een andere kijk van de ruiter.
Het probleem zit niet bij het paard, het probleem zit bij de manier van vragen, en om dit op te lossen moet niet het paard maar de ruiter zich aanpassen.
Er is nu al zo lang fout gewerkt (geen enkel verwijt, ik leer zelf ook nog elke dag bij hoor en weet ondertussen dat ik het nooit goed zal leren) maar het paard heeft dit nu als een soort gewoonte in zich opgenomen, en om dit te veranderen is soms echt wel wat meer nodig dan .......
Eerst heeft ts zelf gezegd dat ze 1,5j er aan bezig was, nadien is dit teruggebracht naar tjaaa we zijn nu er echt aan het werken maar nog maar een half jaar, maakt niet uit hoelang al maar ook een half jaar is vrij lang om een vrij beperkt probleem als dit te verbeteren.
De meeste lesgevers, geven les gericht op het uitvoeren van de bekende figuren, maar werken niet specifiek aan het waarom een paard dit of dat niet wil of kan uitvoeren.
Ik wil jou zeker succes toewensen, en wil jou tot niets verplichten, jij bent zelf diegene die moet bepalen wat je er zelf mee wil, maar je stelde hier een vraag en ik denk dat als je zelf aan de hand van tips dingen gaat uitproberen je telkens op ontgoochelingen zult stoten, en vaak krijgt het paard hiervan de schuld.
Zoek de fout bij jezelf en bij de manier waarop je nu je paard aan het trainen bent, zoiets corrigeren of op zijn minst duidelijk verbeteren moet lukken in ongeveer 1week als dit niet zo is dan is de training gewoon fout (en dit zeg ik ook tegen mezelf) dus neem het niet op als een beschuldiging want zo is het niet bedoeld.
succes

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:27

aeolusnr1 schreef:
Toch wel spijtig dat "martine_r" zo'n antwoord geeft.
Ik weet zelf ook wel dat de meesten hier niet echt hoge-school ruiters willen worden, en liefst recreatief willen rijden.
Op zich geen enkel probleem, en ik heb zeker niet onrespectvol mijn antwoorden geformuleerd, het was ook niet aanvallend bedoeld, en wil ts ook niet onnodig op kosten jagen, maar bedenk wel een paard dat niet of maar half onder controle staat is zeker een groter gevaar dan ééntje die wel helemaal onder controle staat, dus veiligheid maak je als ruiter voor het grootste deel dus zelf.
ts vroeg naar tips om vooral het rechtergalop probleem te gaan oplossen, maar zoals ook al door anderen, en vooral ook door "Starbreeze" werd opgemerkt dat er eerst moet gewerkt worden aan het flexen, het nageven op druk, het wijken voor je been , controle over de voor en achterhand van het paard, en indien het paard dan medisch ook in orde is, tjaaaa dan is het probleem (het niet kunnen rechts galoperen) tjaaaa ineens onbestaande, er hoeft dus niet op het aangaloperen op zich gewerkt worden maar er moet gewerkt worden aan de oorzaak waarom het paard het nu niet kan of moeilijk vindt dit uit te voeren.
Dit is dus een heel andere benadering van het probleem, het vraagt ook meer inzicht en meer begrip en een andere kijk van de ruiter.
Het probleem zit niet bij het paard, het probleem zit bij de manier van vragen, en om dit op te lossen moet niet het paard maar de ruiter zich aanpassen.
Er is nu al zo lang fout gewerkt (geen enkel verwijt, ik leer zelf ook nog elke dag bij hoor en weet ondertussen dat ik het nooit goed zal leren) maar het paard heeft dit nu als een soort gewoonte in zich opgenomen, en om dit te veranderen is soms echt wel wat meer nodig dan .......
Eerst heeft ts zelf gezegd dat ze 1,5j er aan bezig was, nadien is dit teruggebracht naar tjaaa we zijn nu er echt aan het werken maar nog maar een half jaar, maakt niet uit hoelang al maar ook een half jaar is vrij lang om een vrij beperkt probleem als dit te verbeteren.
De meeste lesgevers, geven les gericht op het uitvoeren van de bekende figuren, maar werken niet specifiek aan het waarom een paard dit of dat niet wil of kan uitvoeren.
Ik wil jou zeker succes toewensen, en wil jou tot niets verplichten, jij bent zelf diegene die moet bepalen wat je er zelf mee wil, maar je stelde hier een vraag en ik denk dat als je zelf aan de hand van tips dingen gaat uitproberen je telkens op ontgoochelingen zult stoten, en vaak krijgt het paard hiervan de schuld.
Zoek de fout bij jezelf en bij de manier waarop je nu je paard aan het trainen bent, zoiets corrigeren of op zijn minst duidelijk verbeteren moet lukken in ongeveer 1week als dit niet zo is dan is de training gewoon fout (en dit zeg ik ook tegen mezelf) dus neem het niet op als een beschuldiging want zo is het niet bedoeld.
succes

Het komt niet bij jou op, dat het paard het op dit moment misschien gewoon niet kan door scheefheid of misschien wel vast zitten? Ik vind je heel veroordelend schrijven en ik betwijfel of je gelijk hebt.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:44

Ik vind Aeolusnr1 alles behalve veroordelend hoor?
Juist wat jij aangeeft, scheefheid en vast zitten, dat is ook de oorzaak en dát moet opgelost worden en o.a. Aeolusnr1 geeft dat ook aan. Dat TS niet op de rechtergalop moet hameren maar de oorzaak aan moet pakken en dat het probleem 'rechts niet aan willen galopperen' dan helemaal niet meer bestaat.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:12

Starbreeze schreef:
Juist wat jij aangeeft, scheefheid en vast zitten, dat is ook de oorzaak en dát moet opgelost worden en o.a. Aeolusnr1 geeft dat ook aan. Dat TS niet op de rechtergalop moet hameren maar de oorzaak aan moet pakken en dat het probleem 'rechts niet aan willen galopperen' dan helemaal niet meer bestaat.

"Het probleem zit niet bij het paard, het probleem zit bij de manier van vragen, en om dit op te lossen moet niet het paard maar de ruiter zich aanpassen.
Eerst heeft ts zelf gezegd dat ze 1,5j er aan bezig was, nadien is dit teruggebracht naar tjaaa we zijn nu er echt aan het werken maar nog maar een half jaar, maakt niet uit hoelang al maar ook een half jaar is vrij lang om een vrij beperkt probleem als dit te verbeteren."

Ik vind dit stuk aardig veroordelend. Het probleem zit niet bij de manier van vragen en de ruiter hoeft zich niet aan te passen. Scheefheid en vastzitten is, verwacht ik, het probleem. Het paard ziet dit niet als een gewoonte, het paard laat zien dat het op dit moment gewoon niet anders kan.

jazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:19

Ik geef toe dat ik niet alle posts gelezen heb, maar toch even een vraagje.
Je zegt dat buiten de galop best goed gaat. Geldt dat dan ook voor de rechter-galop of alleen op links?

Waar ik naar toe wil, is.. zou de uitdaging kunnen zitten in het galopperen op de wending (lees volte of hoeken van de bak)? En niet zozeer in de rechter-galop zelf.

Indien ja, kun je misschien al wat gerichter gaan zoeken naar de oorzaak en als eerste kleine stap eventueel op buitenrit op een rechte lijn je paard uitnodigen om het lichaam iets te buigen zonder te wenden (schouder erin en achterbeen eronder).
Vaak kun je buiten wat langer rechtuit rijden dan in de bak en heb je meer tijd om 'te sleutelen'.

Tis maar een ideetje

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:06

kimberly1995 schreef:
Starbreeze schreef:

"Het probleem zit niet bij het paard, het probleem zit bij de manier van vragen, en om dit op te lossen moet niet het paard maar de ruiter zich aanpassen.
Eerst heeft ts zelf gezegd dat ze 1,5j er aan bezig was, nadien is dit teruggebracht naar tjaaa we zijn nu er echt aan het werken maar nog maar een half jaar, maakt niet uit hoelang al maar ook een half jaar is vrij lang om een vrij beperkt probleem als dit te verbeteren."

Ik vind dit stuk aardig veroordelend. Het probleem zit niet bij de manier van vragen en de ruiter hoeft zich niet aan te passen. Scheefheid en vastzitten is, verwacht ik, het probleem. Het paard ziet dit niet als een gewoonte, het paard laat zien dat het op dit moment gewoon niet anders kan.

Nou meer de vinger op de zere plek leggen :) Zelf ben ik ook altijd erg direct, dus viel het mij niet zo op. Ik zie af en toe wel wat 'vervelender' geformuleerde antwoorden voorbij komen op Bokt :)

Ik denk dat we met zijn alle hetzelfde bedoelen, we willen TS helpen vooruit te komen, en ieder heeft daar zijn/haar eigen manier in. Dat is meteen wel het fijne aan een forum; TS krijgt verschillende antwoorden en kan zo kiezen wat ze zelf begrijpt en haar en haar paard past.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:10

Starbreeze schreef:
kimberly1995 schreef:

Nou meer de vinger op de zere plek leggen :) Zelf ben ik ook altijd erg direct, dus viel het mij niet zo op. Ik zie af en toe wel wat 'vervelender' geformuleerde antwoorden voorbij komen op Bokt :)

Ik denk dat we met zijn alle hetzelfde bedoelen, we willen TS helpen vooruit te komen, en ieder heeft daar zijn/haar eigen manier in. Dat is meteen wel het fijne aan een forum; TS krijgt verschillende antwoorden en kan zo kiezen wat ze zelf begrijpt en haar en haar paard past.

Directheid is niet zo zeer het probleem. :) Wel kromme formuleringen dat ik denk: hoe kom je daarop? ;(

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:03

aeolusnr1 schreef:
maar bedenk wel een paard dat niet of maar half onder controle staat is zeker een groter gevaar dan ééntje die wel helemaal onder controle staat, dus veiligheid maak je als ruiter voor het grootste deel dus zelf.

Dus als een paard vastzit en dus niet in de rechtergalop kan heb je het niet onder controle en is niet veilig? Dat vind ik een hele vreemde conclusie.

aeolusnr1 schreef:
dat er eerst moet gewerkt worden aan het flexen, het nageven op druk, het wijken voor je been, controle over de voor en achterhand van het paard, en indien het paard dan medisch ook in orde is, tjaaaa dan is het probleem (het niet kunnen rechts galoperen) tjaaaa ineens onbestaande

Ik noemde het dan toevallig ''stelling vragen'' maar bovenstaande wat jij zegt ben ik het mee eens en ik heb ook niet iets gezegd in mijn berichten dat dat tegenspreekt.

aeolusnr1 schreef:
het paard heeft dit nu als een soort gewoonte in zich opgenomen, en om dit te veranderen is soms echt wel wat meer nodig dan .......

Ja, er moet iets veranderd worden in de training, daarom vraagt TS hier ook om tips. Ik ben nog steeds van mening dat ook een niet-zo ervaren ruiter hier met goede begeleiding samen uit kan komen.

aeolusnr1 schreef:

Dat is mijn mijn ervaring niet waar. Wat voor instructeurs heb jij gehad vraag ik me dan af? Er zijn genoeg goede en ervaren instructeurs, en dit ''probleem'' is naar mijn mening een erg basis probleem die elke instructeur zou moeten kunnen oplossen. Mìts het geen medisch probleem is natuurlijk.

aeolusnr1 schreef:
Zoek de fout bij jezelf en bij de manier waarop je nu je paard aan het trainen bent, zoiets corrigeren of op zijn minst duidelijk verbeteren moet lukken in ongeveer 1week als dit niet zo is dan is de training gewoon fout

Met het eerste ben ik het eens, hoewel ik vind dat TS dat al keurig doet! En het tweede deel ''1 week?!'' vind ik de grootste onzin. Kracht opbouwen, spieren rekken (èn ze daarna weer bij laten komen!), los komen neemt tijd in beslag! Vergelijk het met het willen kunnen van de split. Als ik die vandaag niet kan, ga ik die niet over een week opeens wel kunnen hoor, òòk niet met de juiste training. Dat is lichamelijk onmogelijk, op een gezonde manier dan :=

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 00:34

Misschien sowieso een beter idee om op een iets hardere ondergrond te oefenen? Tenminste, het zand van buitenbakken kan best mul zijn dus dat lijkt me vooral voor friezen extra zwaar.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:16

Mijn merrie wilde eerst niet linksom galopperen, de osteopaat laten komen maar volgens hem zat ze niet vast maar miste ze gewoon kracht.

We zijn toen begonnen haar te longeren, eerst onbelast aan halster iedere keer laten aanspringen doormiddel van galopcommando te geven en haar hoofd iets naar binnen te stellen, als ze verkeerd aansprong haar terug naar draf halen als ze goed aansprong heel enthousiast doen en haar aanmoedigen door te galopperen. Toen ze dit eenmaal door had hebben we het trainen zwaarder gemaakt door middel van met dubbele lijnen te logeren zodat ze sterker zou worden en inderdaad na een maand of 4 galoppeerde ze zowel rechts- als linksom onder het zadel.

Ik raad je aan om eerst alles medisch uit te sluiten en het vervolgens flink de tijd te geven met longeren zodra ze het door heeft en sterker is geworden galop ook weer oppakken met rijden, nu zou ik het galopperen even achterwege laten tijdens het werk onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:44

Gisteren hebben mijn paard en ik een hele leuke en leerzame proefgerichte training gehad!
Ook aandacht besteed aan de galop. Moet mijn paard eerst aan het rechterbeen krijgen en een goede rechterstelling.
Zij gaf ook aan dat mijn paard wellicht scheef is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-15 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:52

Zoals een aantal posters al aanreiken: het paard is (zeker op de leeftijd die je noemt) hoogstwaarschijnlijk niet rechtgericht, en dus scheef. Als dat langere tijd zo is, krijg je vanuit het paard 'vermijdingsgedrag",met name als ruiter niet weet hoe het paard hierop te corrigeren. Dat vermijdingsgedrag kan zeer goed bestaan uit er tussenuit proberen te rennen als rechtergalop gevraagd wordt.

Overigens is langdurig doorgaan - in tegenstelling tot wat er eerder werd gezegd - met een niet rechtgericht, dus scheef paard, wel degelijk schadelijk. Je krijgt dan allerlei compenserende bewegingen, van spier tot wervel/artrose afzettingen.

Het verbaast me dat de instructrice hier geen weg mee weet.

Ik ben er echter vrijwel zéker van dat het euvel hem in bovengenoemde schuilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:56

terpentijn schreef:
Zoals een aantal posters al aanreiken: het paard is (zeker op de leeftijd die je noemt) hoogstwaarschijnlijk niet rechtgericht, en dus scheef. Als dat langere tijd zo is, krijg je vanuit het paard 'vermijdingsgedrag",met name als ruiter niet weet hoe het paard hierop te corrigeren. Dat vermijdingsgedrag kan zeer goed bestaan uit er tussenuit proberen te rennen als rechtergalop gevraagd wordt.

Overigens is langdurig doorgaan - in tegenstelling tot wat er eerder werd gezegd - met een niet rechtgericht, dus scheef paard, wel degelijk schadelijk. Je krijgt dan allerlei compenserende bewegingen, van spier tot wervel/artrose afzettingen.

Het verbaast me dat de instructrice hier geen weg mee weet.

Ik ben er echter vrijwel zéker van dat het euvel hem in bovengenoemde schuilt.

Waar geef ik aan dat mijn instructrice mij niet kan helpen? Dit heb ik nooit gezegd. Ik heb juist een hele goede, die mij hier ook op wijst en vindt dat we eerst hier aan moeten werken.
Deze reactie kan ik niet helemaal plaatsen, sorry.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:03

Dat zeg je niet met zoveel woorden, inderdaad, TS, maar als je al zó lang moddert met het door jouw geschetste probleem (de rechtergalop wordt geweigerd) dan vraag ik me af of de instructrice hier de juiste oplossingen wel voor weet aan te reiken? Leert jouw instructie je die scheefheid dan aanpakken, inclusief hoe je dat OHZ moet doen? Of gaat ze er zelf wel eens op?
Wat denkt zij zelf dat het euvel is bij het paard? En welke oefeningen krijg je gericht te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:09

De meeste oefeningen die we doen, zijn al gezegd in het topic.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-15 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt