Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
okdoei schreef:@Dispar_Vulgo, in Twente,
Ik probeer ook meestal de "boeren wedstrijden" op te zoeken in plaats van de echte chique selectie wedstrijden enzo. Echt veel verder weg gaan is nogal lastig want mijn paard is niet echt braaf op de trailer en als ze er langer dan een uur/ anderhalf uur opstaat word ze wel echt ongeduldig. Ja dit is ook een kwestie van oefenen natuurlijk. Maar ik vind het niet helemaal eerlijk tegenover haar om haar helemaal in de stress te jagen door erg lang op de trailer te staan en vervolgens ook nog van haar te verwachten dat ze zich netjes gedraagt.![]()
Haha het is wat,
Ik heb er zin om het weer te proberen.
@linnie050, Het probleem is dus dat het thuis en tijdens de lessen wel vrij goed gaat allemaal, maar zodra we op wedstrijd komen, krijg ik het op de een of andere manier niet voor elkaar om gewoon het zelfde te rijden. ik heb zelf niet de indruk dat ik echt gespannen ben of zenuwachtig ofzo, alleen mijn eigen rijden is veel minder, waar mijn paard natuurlijk weer op reageert.
Op ander terrein rijden gaan we deze week proberen, vanavond zijn de startlijsten bekent dus dan kijk ik even of er veel deelnemers zijn.
okdoei schreef:@janine1990, wauw, bedankt voor je super toffe reactie!
Ik heb helaas niet kunnen starten, ben niet van de wachtlijst afgekomen. Aankomend weekend sta ik gelukkig al wel op de startlijst. Ik ga dan sowieso proberen of ik het voor elkaar kan krijgen om iemand mee te nemen om te filmen.
Mijn paard heeft er inderdaad erg veel moeite mee om zijn achterbeen eronder te krijgen. We zijn hier tijdens de lessen hard mee bezig, inderdaad ook door haar wat ronder te rijden.
Dit gaat opzich best goed, maar tijdens mijn proef vind ik het op de een of andere manier lastig om hetzelfde te rijden als thuis. dit is natuurlijk erg dom, maar ja, het is wennen voor ons allebei.
Als ik haar dan op wedstrijd tijdens het losrijden niet rond en los genoeg rij, blijft haar linker achterbeen een beetje achter bij rechts. dit is inderdaad waarschijnlijk ook waardoor de galop al snel loperig oogt, en in stap de passen niet helemaal gelijk zijn.
Bedankt voor je uitgebreide tips ik ga er absoluut wat mee doen!
Van de week staat al op de planning om een keer mee te rijden in een les op een manege waar mijn paard nog nooit is geweest. tussen verschillende paarden.
okdoei schreef:@Ldj, ik rij al met springzadel haha, heb niks anders wat er goed op ligt
Thanks voor de tip
Babootje schreef:okdoei schreef:@Ldj, ik rij al met springzadel haha, heb niks anders wat er goed op ligt
Thanks voor de tip
Oei, dan denkt de jury natuurlijk: komt er weer zo eentje die een puntje wil om dan te gaan springen. Mag niet natuurlijk, maar het kan maar zo wat puntjes verschil maken..... Ik zou er een dressuurzadel op leggen.
Babootje schreef:okdoei schreef:@Ldj, ik rij al met springzadel haha, heb niks anders wat er goed op ligt
Thanks voor de tip
Oei, dan denkt de jury natuurlijk: komt er weer zo eentje die een puntje wil om dan te gaan springen. Mag niet natuurlijk, maar het kan maar zo wat puntjes verschil maken..... Ik zou er een dressuurzadel op leggen.