Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik moest dit bij mijn Vp leren, want hij bokt als ik zn billen aanraak. Alleen als hij echt heeel vervelend is en gewoon lijkt wel opzettelijk niet deed wat ik vroeg heeft hij wel eens een flinke mep op zn reet gekregen. Dan maar een bok, pony is stout :p dit was vooral de tweede maand dat ik hem reed, ging die me wat uitproberen
Rieltje schreef:Wow nog heel veel meer tips. Erg fijn.
Even een paar korte reacties:
Idd timing is iets waar ik nog echt sneller in moet worden. Ik krijg een of geen reactie - denk : o ja dat betekend dit - ik will eigenlijk dit - dus moet ik nu dit doen" nu is dan idd al een paar stappen verder![]()
Stemhulp/schreeuwen is een goed idee maar zal mijn pony niet op reagerenEen paar lessen geleden liep iemand te telefoneren langs de bak en begon op eens uit het niets te schreeuwen. Ik was geconcentreerd bezig en schrok zelf
Pony keek op, maar meer van mij schrik reactie dan van het geluid geloof ik. Zodra ik gekalmeerd was was hij ook weer rustig.
Het enige waar ik "bang" voor ben is dat hij gewoon zelfs mijn stevige tik negeert. Is dan echt de enigste oplossing harden meppen?
Ik herken ook erg zoals hier boven geschreven het "moeten" blijven drijven - ontzettend vermoeiend. Vooral tijdens figuren. Echt een ontzettend werkpunt. Ik ga eerst maar eens het "start" probleem onder handen nemen - hopelijk krijgen ik hem dan iets meer voorwaarts en verminderd het moeten blijven drijven dingetje ook. Anders is dat stap twee.
dus vandaag helemaal geen problemen met voorwaarts. Helaas nog niet door verbeterde rijkunst van mijn kant 
Nou ja we zien het de volgende keer weer, ik krijg vast binnenkort wel de kans om het geleerde toe te passen.
Natuurlijk maak ik ook hier nog fouten maar de reacties voelen 'natuurlijker' voor mij.
.
Simoonzel schreef:Wat goed dat het meteen beter ging!
en ja paardjes leren van positieve beloning veel meer dan van straf
ook veel motiverender