Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WildDreams schreef:En vooral dat mensen denken dat het perfect moet gaan als een paard dit bit in heeft, "dat is immers iets voor hoge dressuur paarden, dus dit paard moet ook heel goed lopen"
_Alarm_wlkp schreef:WildDreams : Dank je! Lager instellen doe ik meestal wel, enkel nu voor de foto's ff niet.
Als ik een magisch simpel bitje vind dan gaat ze daar gewoon op lopen hoor, nu momenteel gewoon zo.
terpentijn schreef:Duidelijk, je staat niet open voor aanwijzingen of tips om eea te verbeteren.
Tegen alles verdedig je je, zolang het geen loftuitingen zijn. Paardrijden begint met eerlijk zijn naar paard, en daarna naar je zelf.
Daar sta je kennelijk niet voor open, dan geef ik het stokje vriendelijk door aan anderen die wellicht wel tot je kunnen doordringen (al betwijfel ik dat na al je reacties op et gegeven commentaar).
Sjira schreef:Ik zie trouwens helemaal geen zwaar negatieve, afkrakende, in de grond borende reacties. Ik zie een aantal nuttige reacties, een ts die hier negatiefop reageert, meerr uitleg overr de reacties en bokkers die het voor ts gaan opnemen omdat de reacties 'typisch bokt' en negatief zouden zijn... Lees aub eerst het topic even door...
_Alarm_wlkp schreef:Klopt ik heb na een val last van m'n rug dat erger is geworden met de nodige complicaties dit jaar die we al paar maanden aan het zoeken zijn van het ene onderzoek naar het andere onderzoek.
Heb extreem krachtverlies in m'n rechterarm (20 procent) Linkerarm hetzelfde aan de hand nu en m'n linkerbeen die ook niet meer de nodige kracht heeft.
M'n rugspieren staan altijd onder druk door de slag van het vallen, m'n ruggenmerg is toen ook geraakt.
Ik rijd wanneer ik kan. Dat kan alle dagen zijn maar ook maar 1x om de 2 weken..
En k heb 3 paarden staan die meer dag en nacht buiten staan of hele dagen overdag.
Best frustrerend als je vroeger meer paarden op een dag en per week reed.
Dus het is zowel fysiek als mentaal zwaar voor mij, niet meer kunnen wat je voorheen wel deed.
Amaranth7 schreef:Wat een gemiep, kom op zeg.
Paard loopt fantastisch voor een ex draver!
Heb je ooit wel eens tussen de koersende dravers gelopen. Dat is heel wat anders dan de htk paardjes hier op bokt en ook een geheel andere wereld. Paarden zijn vele malen heter en hebben vaak ook geleerd in de sulky om het bit vast te pakken en te GAAN! Dingen die zorgen voor extra snelheid maar voor dressuur totaal ongewenst zijn.
Ik heb diep respect voor de ts dat ze haar draver zo aan het lopen heeft. Ik heb er vele gezien die zo verknipt waren door het koersen dat er nooit meer iemand op kon zitten. Je moet noet vergeten dat een draver gecorrigeerd moet worden in zijn aangeleerde gedrag en dit niet altijd op een trensje te doen is.
Het ergste vind ik dat mensen zeuren over ruggebruik, die wanneer dat ze zelf een topic openen nog geen b proef rondkomen.
Ik wordt er echt pissig van dat mensen die zelf nog nooit iets bewezen hebben anderen de grond in boren. Dan nog een trap nageven als de TS laat weten hoe vervelend dat ze het vind.
De valse knik valt reuze mee, maarja de meeste bokkers durven zelfs te zeuren over totilas. (Of zoals hierboven, voorbeeld van de gp hengst). Wanneer doe je het dan wel goed?
Ik herriner mij ook sendero nog, ook typisch voorbeeld van bokt afzeiken. Of dat meisje met de shire die met stang en trens reed..
Beetje inlevingsvermogen mag wel bokt.
Je bent super bezig TS, diep respect!
Sjira schreef:Amaranth7 schreef:Wat een gemiep, kom op zeg.
Paard loopt fantastisch voor een ex draver!
Heb je ooit wel eens tussen de koersende dravers gelopen. Dat is heel wat anders dan de htk paardjes hier op bokt en ook een geheel andere wereld. Paarden zijn vele malen heter en hebben vaak ook geleerd in de sulky om het bit vast te pakken en te GAAN! Dingen die zorgen voor extra snelheid maar voor dressuur totaal ongewenst zijn.
Ik heb diep respect voor de ts dat ze haar draver zo aan het lopen heeft. Ik heb er vele gezien die zo verknipt waren door het koersen dat er nooit meer iemand op kon zitten. Je moet noet vergeten dat een draver gecorrigeerd moet worden in zijn aangeleerde gedrag en dit niet altijd op een trensje te doen is.
Het ergste vind ik dat mensen zeuren over ruggebruik, die wanneer dat ze zelf een topic openen nog geen b proef rondkomen.
Ik wordt er echt pissig van dat mensen die zelf nog nooit iets bewezen hebben anderen de grond in boren. Dan nog een trap nageven als de TS laat weten hoe vervelend dat ze het vind.
De valse knik valt reuze mee, maarja de meeste bokkers durven zelfs te zeuren over totilas. (Of zoals hierboven, voorbeeld van de gp hengst). Wanneer doe je het dan wel goed?
Ik herriner mij ook sendero nog, ook typisch voorbeeld van bokt afzeiken. Of dat meisje met de shire die met stang en trens reed..
Beetje inlevingsvermogen mag wel bokt.
Je bent super bezig TS, diep respect!
Nou worden er weer allemaal aannames gemaakt over mij, mijn achtergrond, mijn paard. Nergens voor nodig. Ik zeg niks vervelends. Alleen maar de tip om meer vanuit de schoft te laten nageven.
En fyi, ik heb zeker geen htk paard...