Internationale springruiter met vreemde techniek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:13

Welshponyfan schreef:
Maar, een ruiter moet de passen toch als het goed is inschatten ?
(inhouden, en wanneer het paard moet afzetten geef je ruimte)

of zie ik dit verkeerd? (ik ben trouwens geen professional met springen, maar dit vond ik toch wel erg raar!)

Natuurlijk maar die paarden denken ook mee. Soms schatten ze het verkeerd in door bv schaduw, hij had er niet op gerekend daarom komt hij ook niet mee op de sprong.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 01-12-14 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:13

Zijn steil is inderdaad niet de meest fraaie.. maar als Bosty mee rijdt in de barage, is dat gegarandeerd spektakel!! _/-\o_

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:26

Volgens mij is dit idd die man die soort van verlamde onderbenen heeft. Ik zal straks Googlen. Maar hij heeft.dus eigenlijk helemaal geen hou vast. Dus dat is wel knap. Maar weet niet zeker.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:33

LoveBodin schreef:
Ik meende dat hij (of een andere springruiter kan ook) iets aan zijn benen/lichaam had, waardoor hij niet anders kon rijden.
Het kan zijn dat ik me vergis en dat het een andere ruiter was. Er was in elk geval ook een topic over op bokt.

Daar stond me ook iets van bij, maar kon het na een kleine zoekactie op Google zo snel niet vinden dat hij iets zou mankeren. Wel dat ie van kind af aan al reed en vaak zijn eigen ding deed daarin, vrij vertaald uit een interview http://www.icheval-savoir.com/1179-inte ... mping-star .

Het is hoe dan ook best apart om te zien, maar ja, als ie blije paarden heeft en op die manier titels wint...
Zou je mij moeten zien op een echt springpaard in zo'n parcours. Ligt het hele publiek al op de grond van het lachen nog voordat ik er afgesodemieterd ben _O- .

ElineCath

Re: Internationale springruiter met vreemde techniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:43

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:49

Als ik de filmpjes zie zonder reacties te lezen zou ik echt denken dat die man gewoon heel veel geld had en daarmee paarden heeft gekocht die dit niveau al beheersen en dat hij geen springlessen heeft gehad :')

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:33

Ik heb ook begrepen dat hij een autodidact is.
Volgens mij is dit hem ook:

Afbeelding
Here is the plan, I cross my legs and you stick yours out.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:37

_O- echt geweldig die foto.
zat net ook al te googlen

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:42

Marcus' ehning zit ook heel vreemd alleen dan wel heeel stil, maar niemand zit zo hahs

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:44

Vindt het wel bizar om te zien, maar zo wat, hij rijd wel aan de top mee :j

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:50

Ik vind het er niet zo raar uitzien hoor.. Die gekke foto's zijn noodsprongen, dat ziet iedereen toch wel? :?
Heb het filmpje even bekeken en foto's van andere ruiters bekeken, maar iedereen zwaait z'n benen naar achter boven de sprong.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:55

Ik vind hem wel netjes rijden verder, de teugels staan niet strak op de foto's en zijn paard ziet er behoorlijk pittig uit. Paard lijkt het ook niet vervelend te vinden en paard is ook niet helemaal bezweet en beschuimd ofzo.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:23

Bost is een vakman met inderdaad een behoorlijk eigen stijl, maar er zijn weinig ruiters die zoveel verschillende paarden naar de top hebben gereden dan deze Fransman!

Die misser met de vos op de eerste pagina kan de beste overkomen. Het paard maakte hier een behoorlijke inschattingsfout, door na 1 galopsprong af te zetten terwijl er 2 gemaakt moesten worden. Bost blijft hier achter de beweging, omdat deze vroege afzet natuurlijk niet in de planning lag. Geen enkele ruiter had hierin mee kunnen gaan.

Op dit moment is hij de nummer 25 van de wereld, dat lukt je niet als je geen gevoel voor paardrijden hebt. Daarnaast is het ook nog eens een ongelooflijk sympathieke kerel...

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:27

minikatje schreef:
Mijn theorie: Hij zorgt ervoor dat hij even gewichtsloos is waardoor het paard optimaal de rug kan gebruiken. Daarna schuift hij weer terug en land zoals elke ruiter.

Bij de gangbare techniek blijf je in je beugels staan waardoor er toch druk op het zadel/rug uitgeoefend wordt.

Even de filmpjes bekeken, maar inderdaad, dit dacht ik ook. Het lijkt ook alsof hij boven de sprong los is van zijn paard, waardoor deze in theorie hoger komt omdat de ruiter er niet constant op drukt. Het paard brengt hem zeg met zijn kracht omhoog, maar hoeft hem in de lucht op het hoogste punt van de sprong niet meer te dragen, waardoor het paard in theorie hoger zou moeten komen. Het paard heeft minder lang de druk van de ruiter. Het verschil met andere ruiters is dat het paard deze ruiters boven de sprong wel dragen, waardoor er in verhouding meer sprongkracht wordt gebruikt om de ruiter te dragen zodat er minder energie over blijft om omhoog te gaan.

Geen idee of dit in de praktijk ook zo werkt. Vind het overigens erg knap dat hij blijft zitten, denk dat ik er zo naast lig :')

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:16

Het ziet er toch helegaar niet uit.'
Maar goed hij wint de wedstrijden wel.
Het is meer dat ik het nog nooit gezien heb zo dat ik het raar vind.
Als het echt zo schadelijk ofzo was dan had de sport bond hem toch allang al gewaarschuwd oid.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:02

gossie <3

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:50

even foto's en filmpjes bekeken, jaa ik ken hem. Volgens mij heb ik ook over hem een omroeper horen zeggen, dat hij zijn paarden over de hindernis tilt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:55

Geweldige vent! ik lig dubbel van het lachen om zijn techniek. Maar blijkbaar werkt het :') Als ik dat zou doen tijdens springen zou ik flink op mijn kop krijgen van de instructeur. _O-

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:21

Nog eentje, nu van achter:

Afbeelding

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:11

Bost heeft inderdaad een eigen manier van rijden. Maar hij zit de paarden niet in de weg. Paarden springen fijn onder hem en het is wel echt een paardenman (in positieve zin). Het is altijd spektakel met bosty, vooral in de combinatie sprongen.

Zelf zie ik liever de style van marcus ehning. Dat noem ik een voorbeeld.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:26

Ik moet zeggen dat ik liever dit zie dan de ruiters die tijdens de sprong hun sporen vastprikken tussen de ribben.. deze ruiter zit zijn paarden niet in de weg en je ziet de paarden vrolijk zijn! Liever een beetje vreemd en vriendelijk dan keurig en hardhandig :j

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:39

Ik vind het fantastisch :=
Of het nou zin heeft of niet, die man kan paardrijden en hij weet hoe hij erop moet blijven zitten.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:46

Het ziet er altijd apart uit, maar het werkt wel!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:50

Het is echt geen gezicht! Maar als hij ermee wint, waarom niet?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:02

hij beweegt mee met het paard je ziet dat ook in galop zijn benen gaan mee in de galop gang of lijkt dat maar zo. en vond deze foto wel grappig uit zien
Afbeelding