Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DarkShines schreef:Ik vind het een beetje kort door de bocht dat de instructeur direct slecht zou zijn. Als een paard aan het sterrenkijken is bouwt het steeds meer spanning op terwijl een paard dat zijn hoofd laat zakker sneller ontspant. Als de ruiter het paard niet kan laten ontspannen kan het dus weldegelijk helpen om het paard de neus niet te ver in de lucht te laten steken. Dat is fijner voor zowel ruiter als paard.
Ik zou even navragen bij de instructeur wat de de achterliggende gedachte is bij de hulpteugel, misschien heeft hij er wel een hele duidelijke eenvoudige reden voor.
Urielle schreef:Hertraining onder een kind van 13?! Tussen de rest van de ponyclub? !
max66 schreef:ik denk dat het geen zin heeft om een meer ervaren ruiter er voor een keer op te zetten (heb ik wel aan gedacht hoor), want mijn dochter moet er toch mee leren omgaan.
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat het beter zal gaan zonder thiedeman, of in ieder geval, niet slechter. Wij (en paard) zijn natuurlijk geen hulpteugels gewend en ik heb nog steeds het idee dat als mijn paard de bak eenmaal goed kent (en die eerste spanning is er al af) dat het zonder thiedeman ook goed moet komen. Ik denk dat het vanzelf komt en zie eerlijk gezegd niet in wat de thiedeman voor een meerwaarde heeft....
Het doet mj echt zeer aan mijn ogen als ik ze zie rijden (met name in draf eigenlijk), gespannen, hoofd erop, rug weggedrukt en korte nerveuse pasjes, bah.
In stap en galop gaat het wel al beter...
aeolusnr1 schreef:Bij paardrijden komt er niets vanzelf in orde, meestal verergerd de situatie een klein beetje, maar tegelijkertijd leer je er ook een beetje mee omgaan, maar in orde komt het nooit vanzelf.
Er is maar één oplossing en dat is privé les nemen en dit voor een hele tijd, en heel mssn als dochter zelf ook voldoende inspanning doet kan het goed komen.
De fout zit niet bij het paard.
max66 schreef:ik denk dat het geen zin heeft om een meer ervaren ruiter er voor een keer o..
Urielle schreef:Ik denk eigenlijk dat een ervaren ruiter de pony de rust en het vertrouwen kan geven dat het niet eng is daar. Desnoods eerste half uur die ruiter, daarna je dochter. (Al dan niet met martingaal of thiedeman)