Guilty By Gucci!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:14

Sonador schreef:
Wat ik dan ontzettend "grappig" vind, is dat iemand een topic opent in HAW.
Omdat hij zij denkt enorm goed bezig te zijn om een jong paard door te rijden, maar dat de werkelijkheid anders is. En als daar op in word gegaan, dat gelijk word afgekapt, onder het mom dat mensen achter een keyboard het zogenaamd beter weten ....

En met bovenstaande opmerking val je jammerlijk door de mand. Jammerlijk, omdat je hier je mening als feit presenteert. Ook het 'voorspellen' van blessures als Kissing Spines verdient geen schoonheidsprijs. Is het echt nodig om zo op de man te spelen als men het niet met je eens is?

Ik vond Oji haar uitleg heel goed onderbouwd, het zou dus veel interessanter zijn als je met echte argumenten zou komen, ipv dat je je mening steeds verder afzwakt.

Fijn dat je inmiddels een dressuurzadel hebt TS! Ben benieuwd naar je vooruitgang met je leuke paard. De meeste goede tips zijn inmiddels al gegeven en besproken maar omdat het moet in dit topic; denk aan je eigen ontspanning en dan kom je al een heel eind volgens mij :)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:19

Heeee, leuk om je hier te zien met Guilty by Gucci.
Ik werk samen met je moeder, en die laat wel eens foto's zien!

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:29

:j
Sonador schreef:
Anoukk_ schreef:
Ik ben het VOLLEDIG met jou eens.

wat zitten er hier weer een HOOP mensen achter hun laptopje/tabletje whatever te vertellen hoe het allemaal wel niet moet die er werkelijk 0 verstand van hebben mijn god.
een jong paard wat op de foto's nog zo op de voorhand en uit balans loopt lang laag rijden ?!
Oke leuk dat jullie je in een of ander methodetje hebben verdiept en het daar mee eens zijn.. maar ooit gehoord van elk paard is anders?? Dit paard is nog lang niet klaar voor dat werk. voor zo'n jong dier is dat een uitgangspunt waar hij ooit als hij de kracht heeft naartoe moet ja inderdaad... alsjeblieft zeg. ik vind wel dat het paard meet ruimte moet krijgen aan de voorkant maar daarmee bedoel ik gewoon een lichte contactteugel. nageeflijkheid komt vanuit de ontspanning maar daar is dit paard nog helemaal niet aan toe.

en inderdaad het paard is schraal en nog wat baby maar daar is het ook geen tinker voor hè ;)
Paard wat net uit de opfok komt moet door middel van training en voeding meer paard worden. ik ken geen enkel paard wat van enkel op de wei staat een ronde achterhand krijgt... ( KWPNer dan he....)

TS : goed bezig hoor, 2x per week 20 minuutjes is NIKS mis mee.. ik rijd de jonge allemaal zelf 4x in de week een half uur. oeioei vreselijk

Wat een vreselijk goed onderbouwde mening zeg .... |(

De 1 of ander "Methodetje" waar jij op doelt is klassieke dressuur, nooit van gehoord?
Nageefelijkheid komt niet alleen van ontspanning, dat komt van een dragende achterhand en een sterke rug en dat moet je trainen, dit doe je echter niet door het paard nu al van voren te blokkeren.

Iets waar heel veel mensen te weinig aandacht aan besteden!
Of nog erger dat hele concept niet snappen.

Omdat hij zij denkt enorm goed bezig te zijn om een jong paard door te rijden, maar dat de werkelijkheid anders is. En als daar op in word gegaan, dat gelijk word afgekapt, onder het mom dat mensen achter een keyboard het zogenaamd beter weten ....

Wat kan jij je mening opdringen zeg. We snappen het onderhand wel :). Je vind het niks, maar zeur er dan niet over door. Daar zijn de discussie stukken op het forum voor.

Ts, trek je niets aan van mensen die kritiek leveren. Je bent super bezig met je paard. :)

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:31

Gulpje schreef:
Sonador schreef:

En met bovenstaande opmerking val je jammerlijk door de mand. Jammerlijk, omdat je hier je mening als feit presenteert. Ook het 'voorspellen' van blessures als Kissing Spines verdient geen schoonheidsprijs. Is het echt nodig om zo op de man te spelen als men het niet met je eens is?

Ik vond Oji haar uitleg heel goed onderbouwd, het zou dus veel interessanter zijn als je met echte argumenten zou komen, ipv dat je je mening steeds verder afzwakt.

Fijn dat je inmiddels een dressuurzadel hebt TS! Ben benieuwd naar je vooruitgang met je leuke paard. De meeste goede tips zijn inmiddels al gegeven en besproken maar omdat het moet in dit topic; denk aan je eigen ontspanning en dan kom je al een heel eind volgens mij :)

Hiermee doelde ik niet op iemand persoonlijk in dit topic.
Als jij vind dat ik door de "mand val" heb ik eigenlijk geen idee waar je op doelt?

Ik vind dat ik mijn mening meer dan voldoende heb onderbouwd.
Anders val ik in herhaling, en krijg ik verwijten zoals die van hierboven ....

Een paard ongeacht leeftijd of niveau moet sterk zijn in zijn rug en achterhand om jou als ruiter te dragen. En dat train je er niet in door van voren tegen te houden!
Dat train je erin om hem los te laten, en ik ben van mening dat als hij dan helemaal "kukkelt" op de voorhand, omdat hij geen steun krijgt zoals in Oji's verhaal, dan moet je hem eerst met grondwerk sterker maken vind ik.

Een paard wat constant hol loopt, loopt meer risico op KS.
Dat is nu eenmaal zo, ik heb dat ook niet verzonnen.

Vroeger reed ik ook paarden zo in, en ben gewoon 180graden gedraaid erin, toen ik ging inzien hoeveel meer een paard er baat bij een goede basis heeft!

Elke keer als je met een paard bezig bent, maakt niet uit of het nu 20minuten is of 1 uur, je leer je altijd iets goeds of slecht. Een jong dier dat nu al aardig "knakt" tussen de 2de en de 3de nekwervel krijg je er op latere leeftijd als hij wel sterk word op de achterhand en rug, er gewoon erg moeilijk uit.

Anoniem

Re: Guilty By Gucci!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:40

Ik ben het wel eens met Sonador dat dit paard eigenlijk meer tijd had moeten krijgen om zichzelf te ontwikkelen. Als je dit paard een maand of 2 maanden goed(!) gaat longeren zou je al een heel ander beeld onder het zadel krijgen imo.
Ik denk alleen niet dat je dit paard lang en laag moet gaan rijden nu, maar inderdaad wel meer ruimte geven en niet zoveel om de houding denken. Je ziet ook zoals bij foto 8 waar hij meer ruimte heeft hij ook beter loopt, terwijl bij de foto daarvoor hij op de voorhand kukelt maar daar ook meer vastgepakt word van voren.

In elk geval TS, goed dat je om de tips denkt en heel erg veel succes met je paard!! :)

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:41

sonadorlala:

vriend je hoeft mij echt niet te vertellen hoe je een paard nageeflijk rijdt, geloof me dat trucje ken ik ondertussen wel.....

Wat heeft dat in heeeemelsnaam met ts te maken?! Net of zij hem zó in de rug zit te bonken en die kop omhoog en in de leuk trekt dat ze hem nu met 2x in de week 20 minuutjes kissing spines bezorgd..... Poeh

Ts is gewoon blij en trots met/op haar paard en wil dat graag laten zien. Niks mis mee. graag zou ze wat opbouwend kritiek aanhoren om misschien een stapje verder te komen.wat schiet je ermee op om zo iemand bang te maken met jouw theorieën ?

Ts probeer je paard eerst maar gewoon links en rechts ontspannen te laten lopen en erns verder met de nageelijkheid. Dat komt vanzelf wel.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:46

Gossie hoe moet ik hier nou weer op reageren?!

Ik heb veel aan jullie tips en pas ze ook veelvuldig toe. Ik rijd nu op mijn dressuur zadel en merkt dat ik zelf veel stabieler zit en hem meer steun kan geven. Tijdens de training probeer ik hem meer los te laten maar ik wil hem absoluut nu met de neus de grond in rijden. Ik ben ook maar een ruiter en ik heb nog veel te leren en ik wil ook heel graag leren. Jammer dat er gezegd wordt dat ik denk dat ik enorm hoed bezig ben met mijn jonge paard, want ik maak niet voor niets een topic aan in HAW. Jullie hebben allen het beste met mij en mijn paard voor en daar ben ik heel dankbaar voor.
Gucci ontwikkeld zich heel goed en ik zal straks ook een topic openen om de vorderingen te laten zien.
Bedankt iedereen!

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:49

Anoukk_ schreef:
sonadorlala:

vriend je hoeft mij echt niet te vertellen hoe je een paard nageeflijk rijdt, geloof me dat trucje ken ik ondertussen wel.....

Wat heeft dat in heeeemelsnaam met ts te maken?! Net of zij hem zó in de rug zit te bonken en die kop omhoog en in de leuk trekt dat ze hem nu met 2x in de week 20 minuutjes kissing spines bezorgd..... Poeh

Ts is gewoon blij en trots met/op haar paard en wil dat graag laten zien. Niks mis mee. graag zou ze wat opbouwend kritiek aanhoren om misschien een stapje verder te komen.wat schiet je ermee op om zo iemand bang te maken met jouw theorieën ?

Ts probeer je paard eerst maar gewoon links en rechts ontspannen te laten lopen en erns verder met de nageelijkheid. Dat komt vanzelf wel.

Een mening is een mening, niet bedoeld om iemand bang te maken.
Maar ik geloof dat jij die van mij niet goed gelezen hebt ...

Verder ben ik niet je vriend, en ik heet ook geen sonadorlala

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:50

nijnthju schreef:
Gossie hoe moet ik hier nou weer op reageren?!

Jammer dat er gezegd wordt dat ik denk dat ik enorm hoed bezig ben met mijn jonge paard, want ik maak niet voor niets een topic aan in HAW.

Dit was niet specifiek op jou bedoelt, ik snap wel hoe het is overgekomen.
Was niet de bedoeling echter!

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:13

Ik krijg van allerlei "verwijten" via PB krijg, stop ik daarom ook met reageren hier.
Discussie voeren gaat mij kenbaar slecht af, is niet erg dat wist ik al.

Om toch nog positief te eindigen, en dat ik misschien negatief ben overgekomen
Deze foto vind ik oprecht super:

nijnthju schreef:
Hoi iedereen,

8.
[ Afbeelding ]

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Bedankt voor het kijken!

Heel veel plezier en succes in jullie reis samen!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:41

Wou hier een heel mooi voorbeeld typen dat veel dingen paardgebonden zijn, maar internet viel weg ;(

Goed bezig TS, ik vind je paardje niet te puppy tonen en je doet het heel rustig aan! Goed dat je vooruitgang boekt :)

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:51

eerlijk is eerlijk.. TS gaat wel erg goed en volwassen om met het commentaar dat gegeven word zeg!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:55

Wwijk23 schreef:
eerlijk is eerlijk.. TS gaat wel erg goed en volwassen om met het commentaar dat gegeven word zeg!

:j alle lof voor TS :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:38

"Vriend" :')

Alles is idd zo'n beetje wel gezegd en ik vind ook dat je je super opstelt ts. Kan menig mens wat van leren.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:53

Wwijk23 schreef:
ik zie zeker een team op de foto's. echter ben ik het eens met de lang laag methode. het filmpje laat het heel duidelijk zien. ik snap ook niet (want dit zie ik heel vaak) waarom mensen bij het inrijden al gaan vragen en vasthouden. lang laag met inrijden ben ik wel voor ligt contact zonder druk ipv helemaal los. maar laat het paard naar je hand komen en niet je hand naar het paard. het is echt niet nodig om nu al volledig aan de teugel te lopen. het komt de rug niet ten goede en de kwaliteit ook niet want er word inderdaad een valse knik ontwikkeld. voor het evenwicht is het echt geen ondersteuning daarbij moeten ze evenwicht zelf vinden. een valse knik er uit rijden is erg moeilijk dit kan je dus beter voorkomen. ook kan het voor problemen zorgen zowel in de nek als de rug op latere leeftijd.

persoonlijk vind ik het wel mee vallen hoe "puppy" je paard is. gedrag weet ik niet maar in zijn uiterlijk is hij echt wel klaar voor een beetje werk. onbespierd beginnen ze immers meestal allemaal onder het zadel. en je manier van trainen vind ik ook echt heel goed. eindelijk eens iemand die niet vind dat ze met een half jaar een B proef moet rijden. goed dat je je paard ook zo veel rust gunt tussendoor en ook andere dingen doet zoals wandelen.

inderdaad! lang en laag!!! wat ik veel met mijn jonge merrie doe die ik doorrijd is op de 2e hoefslag komen ze mooi in balans ga vooral zo veel mogelijk van de hoefslag rijden. Wat ik eigenlijk aan 1 stuk door die is volte tot ze op haar eigen benen loopt, dan recht uit op de 2e hoefslag en recht richten en dan worden ze echt heerlijk recht en loopt de mijne prima in balans. hoe oud het paard ook is je rijd van achter naar voor! probeer bij de voltes en rechtrichten lekker de teugels lang te laten zodat je paard zelf gaat zoeken en voorwaarts neerwaarts gaat lopen. Als je de teugels te kort houd gaat ze inderdaad hangen en dan word het een duikboot.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:54

Sonador schreef:
Ik krijg van allerlei "verwijten" via PB krijg, stop ik daarom ook met reageren hier.
Discussie voeren gaat mij kenbaar slecht af, is niet erg dat wist ik al.

Om toch nog positief te eindigen, en dat ik misschien negatief ben overgekomen
Deze foto vind ik oprecht super:

nijnthju schreef:
Hoi iedereen,

8.
[ Afbeelding ]

mee eens prima foto nog iets lager dat neusje en de pony loopt perfect

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Bedankt voor het kijken!

Heel veel plezier en succes in jullie reis samen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:01

oji schreef:
Sonador schreef:
Lang en laag, dat is wat je eigenlijk mag doen met een jong paard.

Zo niet mee eens. Een paard dat al op de voorhand loopt (en dat doen jonkies) lang en laag rijden, daar krijg je alleen maar duikboten van (met de bijbehorende slijtage aan de voorbenen!) en die laat je in mijn ogen juist in de steek.
Ondersteunen in het vinden van zijn horizontale balans is niet hetzelfde als teveel met de voorkant bezig zijn. Teugels op maat is belangrijk bij jonkies. Vind de draf foto's er gewoon vriendelijk en correct voor een paard van dit niveau en leeftijd uitzien. Ondersteunen zijn balans te vinden. Lang en laag voegt pas iets aan een training toe op het moment dat het horizontale evenwicht en balans beter is. Een jong paard én in horizontaal evenwicht én lang en laag vragen, is juist oneerlijk en overvragen. Lekker doorgaan zoals je bezig bent TS. Werken aan je eigen losheid in de schouders. Veel naar achteren rollen met de schouders tijdens het rijden is een goede manier om de armen los vanaf de schouder te maken. Gewoon af en toe doen en dan de handen op de plek houden. Veel plezier met je leuke pup ;-)

Mee eens, hij lijkt me ook nog wat overbouwd, dus ik zou zeker niet lang en laag en niet teveel aan de voorkant doen. Dan boor je ze de grond in en de achterhand krijg je er zeker ook niet sterker mee.
Neusje eruit in dit geval en lekker op eigen benen laten lopen.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 17:09

Babootje schreef:
oji schreef:
[quote="Sonador"
Lang en laag, dat is wat je eigenlijk mag doen met een jong paard.

Zo niet mee eens. Een paard dat al op de voorhand loopt (en dat doen jonkies) lang en laag rijden, daar krijg je alleen maar duikboten van (met de bijbehorende slijtage aan de voorbenen!) en die laat je in mijn ogen juist in de steek.
Ondersteunen in het vinden van zijn horizontale balans is niet hetzelfde als teveel met de voorkant bezig zijn. Teugels op maat is belangrijk bij jonkies. Vind de draf foto's er gewoon vriendelijk en correct voor een paard van dit niveau en leeftijd uitzien. Ondersteunen zijn balans te vinden. Lang en laag voegt pas iets aan een training toe op het moment dat het horizontale evenwicht en balans beter is. Een jong paard én in horizontaal evenwicht én lang en laag vragen, is juist oneerlijk en overvragen. Lekker doorgaan zoals je bezig bent TS. Werken aan je eigen losheid in de schouders. Veel naar achteren rollen met de schouders tijdens het rijden is een goede manier om de armen los vanaf de schouder te maken. Gewoon af en toe doen en dan de handen op de plek houden. Veel plezier met je leuke pup ;-)

Mee eens, hij lijkt me ook nog wat overbouwd, dus ik zou zeker niet lang en laag en niet teveel aan de voorkant doen. Dan boor je ze de grond in en de achterhand krijg je er zeker ook niet sterker mee.
Neusje eruit in dit geval en lekker op eigen benen laten lopen.[/quote]

Dankje! Wat jullie beschrijven is precies ons streven. Het klopt dat hij nog een aardig stukje overbouwd vandaar dat we rustig aan doen in de training zodat hij ook zijn tijd krijgt om te groeien.

sannexnlb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:59

Oh ziet er mooi uit zeg! Alleen ziet het er wel uit dat je beugels wat te hoog zitten waardoor je een beetje voorover valt. Klopt dat? Voor de rest rij je hem echt beeldig !(:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:11

Goed bezig TS. Ik voorspel dat dit paard over een paar maanden door jouw lichte training flink is uitgedijd en het puppy achtige er af is.
Ik rijd een jong paard ook liever dan dat ik eerst een paar maanden ga longeren. Lekker rechte stukken de basis er in. +:)+

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:16

nijnthju schreef:
Paardegekjex schreef:

Over mijn handen, tsja mn nieuwe instructrice hamert er al enorm op want ik moet ze gewoon rechtop zetten, maar hoe?! Ik doe dit al zo lang en ze kukelen elke keer weer om

Ik ga me verder nergens in mengen... ik pas wel op :o ;) , maar heb wel een tip voor je handen die mij erg geholpen heeft. Mijn instructeur gaf me op een bepaald moment de tip: beeld je in dat je in je handen een dienblad hebt met glazen... hou het dienblad goed vast (let zelf even op dat je je handen niet te wijd of laag/hoog houdt) en zorg dat de glazen rechtop blijven staan. Zo snel je je handen veranderd, zullen de glazen vallen... :+

Mijn handhouding is enorm verbeterd. Het heeft ook als voordeel dat je leert om je handen te dragen i.p.v. dat je ze gaat neerdrukken...

Succes met je paard verder. En blijf genieten!

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 13:00

lkaw schreef:
nijnthju schreef:
[quote="Paardegekjex"

Over mijn handen, tsja mn nieuwe instructrice hamert er al enorm op want ik moet ze gewoon rechtop zetten, maar hoe?! Ik doe dit al zo lang en ze kukelen elke keer weer om

Ik ga me verder nergens in mengen... ik pas wel op :o ;) , maar heb wel een tip voor je handen die mij erg geholpen heeft. Mijn instructeur gaf me op een bepaald moment de tip: beeld je in dat je in je handen een dienblad hebt met glazen... hou het dienblad goed vast (let zelf even op dat je je handen niet te wijd of laag/hoog houdt) en zorg dat de glazen rechtop blijven staan. Zo snel je je handen veranderd, zullen de glazen vallen... :+

Mijn handhouding is enorm verbeterd. Het heeft ook als voordeel dat je leert om je handen te dragen i.p.v. dat je ze gaat neerdrukken...

Succes met je paard verder. En blijf genieten![/quote]
Zal ik eens proberen! Misschien dat het mij ook helpt haha
Bedankt voor je reactie