Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spotterick schreef:[ Afbeelding ]
Ik weet niet of de foto het doet maart vind het wel een hele goede waar ikzelf wel aan mag werken
wou het hier even posten om anderen wat moed te geven want ik ben een bangerik eerste klas
ik lifte eerst mee op haar rug en tja misschien niet de beste combie .na een 2jaar bezig te zijn met dit jonge pony ..was ik verdrietig en ik miste het gevoel van in gelop zitten zo erg want het was altijd mijn favoriete gang. Ik moest en zou het proberen...ook al was die pony nog jong en kon er nog niets van ik moest het gewoon doen. En ja hoor het was een klein stukje van de letter H tot E . Maar er viel letterlijk een stukje last van mijn schouder en moest huilen van blijschap ik kon het nog . En nu zit ik nog steets op deze schat en we galopeeren de hele bak door en ik ben alleen buiten aan het uitstappen. En heb binnen kort een kleine buitenrit in gedachten. Of ik nog zo stoer ben alsik op de plek kom waar het ongeluk was..nee ik ben wel gespannen maar ik weet dat ze me vertrouwt en ik kan haar vertrouwen zo lang ik haar maar aan het werk zet. En gewoon lekker tegen haar kletsen of zingen . En anders loop ik een stukje naast haar en stap later weer op. Ik heb goede hoop. En ik had eerder een aantal zinnetjes die tegen mij zelf zei: ja ze is een jong heet paard maar ik weet wat ik moet doen als ze weer schrikt of bang is. En wat is dat?
ik ben ook vrij onzeker/angstig met rijden. Wij hebben een draver en een wielkopolskie, maar de draver gaat nu aardig de goeie kant op met rijden, alleen ons andere paard stap ik alleen maar mee, omdat zij nog wel kan bokken etc... En ik dat niet aandurf, en ook met mijn eigen rug zit... Ik weet dat ze ook heel braaf kan zijn, maar ik heb teveel gezien van haar... Dus ik ben nu heel voorzichtig het vertrouwen aan beide kanten aan het winnen, want wil er toch wel weer lekker op kunnen rijden. chevellaenik schreef:Hoi een update :
Ik wou even vertellen hoe het gegaan was met mijn buitenrit zins tijden!
Ik ging vandaag met mijn dochter van 10 op buitenrit. Het ging heel erg goed! Ik voelde op een bepaalt moment dat ik een beetje kriebels in me buik had dus ik ging gewoon heel hard zingen ... mijn dochter vond me raar maar ik zei dat het helpt bij rustig worden. Dus ik ging in de manenschijn zing in het parkje waar we door reden. Het ging heel goed lekker lang draven en stappen. Ik wou wel wat gelop maar toen ik het hardop zei vond ik het toch iets te spannend. Dat komt later wel. Ik ben trots op mijn paardje en op mijn dochter het was ook haar eerste buitenrit en natuurlijk op mezelf. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wel een martingaal er aan heb gedaan voor mijn eigen gevoel. Dan voel ik me iets veiliger. Toch knap van ons 1uur lang buiten op pad geweest!
Arisca2005 schreef:sas1986 wat een verhaal zeg! Vind het knap dat je in ieder geval al weer op een paard gaat. Is er iemand in jouw omgeving die je kan begeleiden hierbij?
chevellaenik super zeg! en ook nog gedraafd!
veel succes met je dubbelspan, moet ook leuk zijn om te doen

Novastar schreef:Vandaag heb ik voor het eerst in de les weer gegaloppeerd!
Ik deed het tijdens het vrij rijden wel, maar samen met andere paarden vond ik om één of andere reden te spannend. Het ging goed, weer een opsteker voor mijn vertrouwen
Waar ik eigenlijk bang voor ben: als ik mijn paard heb laten galopperen, is ze daarna zó vooruit dat ik het gevoel heb dat ze er vandoor zou kunnen gaan. Ze wil dan heel graag nog eens galopperen. Het lukt me om haar bij me te houden en weer rustig te krijgen, maar toch... Ik zou het heel graag wat vaker doen, maar ik ben bang dat zij dan de controle overneemt en gekke dingen gaat doen (heeft ze al eens gedaan, ben toen lelijk gevallen).
Wie kan me hierbij helpen en iets zinnigs over vertellen???
Dank je wel.
Marrie_L schreef:Ik kom ook even dit topic binnenvallen. Ik ben best een angstige ruiter. Op de manege waar ik rijd is dat bekend en ik rijd dan ook vast op een paard want in haar heb ik wel vertrouwen. Behalve afgelopen les dan. Het was een springles en zij is daar altijd heel druk mee. Dat is ze dan altijd dus dat is niet zo'n probleem. Alleen twee weken eerder had ze, ook tijdens een springles, vijf minuten voordat ik haar zou overnemen iemand er hard afgebokt, terwijl ze bijna nooit bokt. Ik ging er toen wel op ook al stond ze nog steeda op standje ontploffen. Ze was me er maar 1 keer vandoor geschoten. Ik heb toen besloten niet hoog mee te springen, vooral omdat je haar eigenlijk in haar tempo laat springen en dat tempo me iets te hoog en ongecontroleerd ging toen. Nou, toen ik afgelopen springles op haar ging bonkte mijn hart behoorlijk. Zs was heel rustig voor haar doen bij een springles maar ik was bang. Ik heb wel gewoon meegesprongen tot het hoogste want anders zou ik alleen maar banger worden. Stiekem ben ik best trots op mezelf
Marrie_L schreef:Ik kom ook even dit topic binnenvallen. Ik ben best een angstige ruiter. Op de manege waar ik rijd is dat bekend en ik rijd dan ook vast op een paard want in haar heb ik wel vertrouwen. Behalve afgelopen les dan. Het was een springles en zij is daar altijd heel druk mee. Dat is ze dan altijd dus dat is niet zo'n probleem. Alleen twee weken eerder had ze, ook tijdens een springles, vijf minuten voordat ik haar zou overnemen iemand er hard afgebokt, terwijl ze bijna nooit bokt. Ik ging er toen wel op ook al stond ze nog steeda op standje ontploffen. Ze was me er maar 1 keer vandoor geschoten. Ik heb toen
besloten niet hoog mee te springen, vooral omdat je haar eigenlijk in haar tempo laat springen en dat tempo me iets te hoog en ongecontroleerd ging toen. Nou, toen ik afgelopen springles op haar ging bonkte mijn hart behoorlijk. Zs was heel rustig voor haar doen bij een springles maar ik was bang. Ik heb wel gewoon meegesprongen tot het hoogste want anders zou ik alleen maar banger worden. Stiekem ben ik best trots op mezelf
kimberlyve schreef:Marrie_L schreef:Ik kom ook even dit topic binnenvallen. Ik ben best een angstige ruiter. Op de manege waar ik rijd is dat bekend en ik rijd dan ook vast op een paard want in haar heb ik wel vertrouwen. Behalve afgelopen les dan. Het was een springles en zij is daar altijd heel druk mee. Dat is ze dan altijd dus dat is niet zo'n probleem. Alleen twee weken eerder had ze, ook tijdens een springles, vijf minuten voordat ik haar zou overnemen iemand er hard afgebokt, terwijl ze bijna nooit bokt. Ik ging er toen wel op ook al stond ze nog steeda op standje ontploffen. Ze was me er maar 1 keer vandoor geschoten. Ik heb toen besloten niet hoog mee te springen, vooral omdat je haar eigenlijk in haar tempo laat springen en dat tempo me iets te hoog en ongecontroleerd ging toen. Nou, toen ik afgelopen springles op haar ging bonkte mijn hart behoorlijk. Zs was heel rustig voor haar doen bij een springles maar ik was bang. Ik heb wel gewoon meegesprongen tot het hoogste want anders zou ik alleen maar banger worden. Stiekem ben ik best trots op mezelf
dat mag je ook zeker zijn dan. Ik wil ook heel graag springen met die van mij. Ik heb een keer vanuit de draf 30 cm gesprongen ik durf het niet vanuit de galop en ook niet hoger
kimberlyve schreef:Marrie_L schreef:Ik kom ook even dit topic binnenvallen. Ik ben best een angstige ruiter. Op de manege waar ik rijd is dat bekend en ik rijd dan ook vast op een paard want in haar heb ik wel vertrouwen. Behalve afgelopen les dan. Het was een springles en zij is daar altijd heel druk mee. Dat is ze dan altijd dus dat is niet zo'n probleem. Alleen twee weken eerder had ze, ook tijdens een springles, vijf minuten voordat ik haar zou overnemen iemand er hard afgebokt, terwijl ze bijna nooit bokt. Ik ging er toen wel op ook al stond ze nog steeda op standje ontploffen. Ze was me er maar 1 keer vandoor geschoten. Ik heb toen besloten niet hoog mee te springen, vooral omdat je haar eigenlijk in haar tempo laat springen en dat tempo me iets te hoog en ongecontroleerd ging toen. Nou, toen ik afgelopen springles op haar ging bonkte mijn hart behoorlijk. Zs was heel rustig voor haar doen bij een springles maar ik was bang. Ik heb wel gewoon meegesprongen tot het hoogste want anders zou ik alleen maar banger worden. Stiekem ben ik best trots op mezelf
dat mag je ook zeker zijn dan. Ik wil ook heel graag springen met die van mij. Ik heb een keer vanuit de draf 30 cm gesprongen ik durf het niet vanuit de galop en ook niet hoger