Otello @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:49

Jeetje wat een onvriendelijke reacties opeens... Ts gaat heel netjes net het commentaar om, een reatie zoals die van haaijca mag wel ietsje minder hoor... Jeetje...

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:57

Wat een knap paard :j

Ik zou persoonlijk niet zozeeer de teugels korter maken, ik ben dan bang dat je paard zich nog meer gaat "opkroppen" (holle rug en stuwen)

Maar ik zou wel veel meer je handen gaan dragen, breng ze omhoog zodat je paard meer lengte in zijn hals gaat krijgen en naar beneden kan (daarom dus ook niet de teugels korter maken).
Zorg er ook voor dat je links en rechts gelijk is, dus niet 1 hand naar beneden en 1 hand naar boven.
Want dan dwing je je paard eigenlijk om zijn mond te openen.

Dat is allemaal verschrikkelijk moeilijk, maar als het lukt zeer de moeite waard.
Wat betreft tempo, zou je het zo kunnen oplossen: iedere keer dat hij onder je vandaan loopt op een volte zetten, i.p.v opsluiten aan de voorkant, wat je nu lijkt te doen.
Zodra hij weer jou tempo loopt, dan weer rechtuit juist met een jong paard wil je duidelijkheid creëren.

Wat betreft houding etc vind ik het niet zo belangenrijk, behalve dat je maar ontspannen bent/blijft.
De handen dat is het grootste verbeterpunt, dat zal al een "bult" schelen

Hopelijk kan je er iets mee
;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 06:49

mooi stoer en sterk paard, loopt lekker.
Je houding geef je zelf al aan, maar inderdaad: je werkt veel te veel met je handen.
Houd ze netjes recht op en gebruik ze niet als rem of als dwangmiddel, maar als geleidemiddel, zonder kracht. succes!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 06:51

en oh ja: persoonlijk zou ik hem rijden met een gecombineerde neusriem, om 2 redenen:
hij zal misschien iets minder sterk zijn, door deze lage neusriem heeft hij lekker iets om op te gaan hangen en ook voor het oog, ik denk dat hij door een gecombineerde neusriem een iets eleganter hoofd krijgt, maar dat is dan weer smaakgevoelig.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 07:16

Sonador schreef:
Wat een knap paard :j

Ik zou persoonlijk niet zozeeer de teugels korter maken, ik ben dan bang dat je paard zich nog meer gaat "opkroppen" (holle rug en stuwen)

Maar ik zou wel veel meer je handen gaan dragen, breng ze omhoog zodat je paard meer lengte in zijn hals gaat krijgen en naar beneden kan (daarom dus ook niet de teugels korter maken).
Zorg er ook voor dat je links en rechts gelijk is, dus niet 1 hand naar beneden en 1 hand naar boven.
Want dan dwing je je paard eigenlijk om zijn mond te openen.

Dat is allemaal verschrikkelijk moeilijk, maar als het lukt zeer de moeite waard.
Wat betreft tempo, zou je het zo kunnen oplossen: iedere keer dat hij onder je vandaan loopt op een volte zetten, i.p.v opsluiten aan de voorkant, wat je nu lijkt te doen.
Zodra hij weer jou tempo loopt, dan weer rechtuit juist met een jong paard wil je duidelijkheid creëren.

Wat betreft houding etc vind ik het niet zo belangenrijk, behalve dat je maar ontspannen bent/blijft.
De handen dat is het grootste verbeterpunt, dat zal al een "bult" schelen

Hopelijk kan je er iets mee
;)

Klopt wel wat je hier zegt. In de les leer ik nu hem terug te rijden op me zit. En dat gaat goed. Alleen als ik thuis ben vergeet ik dat soms weer ff

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 07:40

Knakker schreef:
en oh ja: persoonlijk zou ik hem rijden met een gecombineerde neusriem, om 2 redenen:
hij zal misschien iets minder sterk zijn, door deze lage neusriem heeft hij lekker iets om op te gaan hangen en ook voor het oog, ik denk dat hij door een gecombineerde neusriem een iets eleganter hoofd krijgt, maar dat is dan weer smaakgevoelig.

Ik vroeg me eigenlijk nog af waarom een paard meer kan hangen op een lage als hoge neusriem. Als een paard hangt doet hij dat tenslotte op het bit en alleen als jij je handen niet mee geeft.

verder is een hoge neusriem geen optie bij hem. Die krijg ik niet om bij hem en als ik hem omkrijg is hij compleet onbestuurbaar. Hij heeft zijn tanden erg schreef op elkaar staan als ik een hoge neusriem om doe duw ik zijn wang tegen zijn kiezen en dat doet hrm pijn. Evt zou denk ik een Mexicaanse neusriem nog wel gaan denk ik. Maar vind een lage dan vriendelijker

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 06:41

Netjes hoe je hem inrijdt!

Wat je zelf al zei, meer gaan zitten. Heb je al eens zit les gehad? Heeft mij heel erg geholpen in de zit.

Je kiept ook een beetje naar voren omdat je naar benden kijkt. Hoofd omhoog en schouders naar achter.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 09:59

Yntel schreef:
Netjes hoe je hem inrijdt!

Wat je zelf al zei, meer gaan zitten. Heb je al eens zit les gehad? Heeft mij heel erg geholpen in de zit.

Je kiept ook een beetje naar voren omdat je naar benden kijkt. Hoofd omhoog en schouders naar achter.

Normaal zit ik wel beter hoor, al zit ik altijd wel wat voorover. geen idee hoe dat komt. ik loop ook altijd wat voorover dus denk dat het bij me hoort. maar we werken er wel aan.
en ik moet idd niet zo naar beneden kijken dan zit ik ook al meer recht op.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Otello @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:41

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.