Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Maar wat gebeurd er als hij met zijn hoofd omhoog loopt met een longeerhulp dan , wat doet de longeer hulp dan ?
Het paard heeft geen enkelen andere keus, dus is het toch dwang ?
midgie schreef:Maar wat gebeurd er als hij met zijn hoofd omhoog loopt met een longeerhulp dan , wat doet de longeer hulp dan ?
damian23 schreef:midgie schreef:Maar wat gebeurd er als hij met zijn hoofd omhoog loopt met een longeerhulp dan , wat doet de longeer hulp dan ?
Hij kan met zijn hoofd omhoog lopen als hij dat wil. In het begin deed hij dat ook. Later alleen nog in de overgangen maar nu zijn achterhand sterker is blijft hij ook in de overgangen lang en laag. Als je een paard met een longeerhulp in een gedwongen houding loopt heb je hem te straks afgesteld. Je stelt hem zo af dat als je paard gewoon stilstaat en zijn hoofd normaal in ontspanning heeft staan, zo lang maak je de lijnen. Als hij omhoog komt los je dat net op als onder het zadel. Je activeert de achterhand en het paard zakt dan weer vanzelf. Wat bij mijn paard ook goed werkte, is even met je hand kneden. Nu loopt hij eigenlijk altijd lang en laag en hangen de lijnen helemaal los. Stelling vraag je hetzelfde als hoe jij stelling met je kaptoom vraagt
damian23 schreef:[***] schreef:Wat bedoelen jullie met "de longeerhulp"?
Zo'n touw wat je over de rug legt, tussen de benen doorhaalt en dan aan het bit, halster of kaptoom vastmaakt.
romyloverrr schreef:Die laatste 2 vind ik niet bepaald goed hoor.
En die laatste van slecht vind ik niet slecht hoor
vencedor schreef:Nadeel bij goed gebruik vind ik dat de touwen te los hangen en dan gaan de haken klapperen in de mond. Daar was die van mij niet van gecharmeerd. Maar vonneke had daar mooie oplossing voor. Rubbers tussen bit en haken.
Ik longer vaak met hulp of op lammert manier en dan mrt 4 balken op de volte. Ook balkjes onder het zadel.of in uitjes springen kan goed helpen.