We gaan de goede kant op!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:18

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:32

Misschien naar voren kijken inplaats naar het (mooie)paard

of lijkt het zo

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 15:42

Myrthe2003 schreef:
Misschien naar voren kijken inplaats naar het (mooie)paard

of lijkt het zo

Haha, je hebt helemaal gelijk. Ik let teveel op hoe hij loopt. Hier hebben we in de les ook aan gewerkt en hier moet ik gewoon oo blijven letten. Het gaat zo automatisch.

First_Unique schreef:
Vraag het anders even in dit topic : daar zitten veel mensen die overal vandaan komen en dus de meeste kans op dat iemand je kan helpen aan goede instructie :) het is nog een leerzaam topic ook :D : [TVG] Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Ah daar kan ik wel wat mee, dankje :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:42

Op sommige foto's heb je gestrekte armen, probeer ze licht gebogen te houden.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:21

Hoi TS,

als aller eerste heb ik respect voor je dat je hier op HAW weer een topic zet ! Je weet ook dat er leuke en positieve reacties op komen en niet te vergeten de nuttige tips waar je veel aan hebt en helaas de wat minder leuke reacties en kunnen soms negatief zijn.

Wat een groot paard zeg en wat ziet je paard er goed uit voor zijn leeftijd. Ik heb ook je eerste topic gelezen en de foto's bekeken en ik zie een vooruit van je houding. En dat binnen 5 weken vind ik het knap dat je dat al hebt bereikt ! +:)+ . Er zijn nog wel een paar aandacht punten waar op je kan letten en dat je daar mee aan de slag gaat . Op sommige foto's van je 2e topic houdt je je armen nogal recht , de eerste foto daar houdt je je armen goed. Je voeten steken wat naar buiten ,daar kan je op oefenen om je voeten naar voren toe te houden. Dit is eigenlijk wat ik over je houding kan zeggen. Blijf goed op je houding oefenen en als je les hebt besteed daar ook veel aandacht op.

Als je je paard meer voorwaarts wil hebben maakt dan veel overgangen , dit kan ook buiten tijdens de buiten rit.

Over je zadel daar wordt al veel over gesproken en ik lees ook dat binnen kort de zadelpasser komt om je zadel na te kijken. Verder ga ik er niet meer op in over je zadel.

Ik hoop dat mijn reactie goed over komt en dat het positief is!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 18:02

jansje73 schreef:
Hoi TS,

als aller eerste heb ik respect voor je dat je hier op HAW weer een topic zet ! Je weet ook dat er leuke en positieve reacties op komen en niet te vergeten de nuttige tips waar je veel aan hebt en helaas de wat minder leuke reacties en kunnen soms negatief zijn.

Wat een groot paard zeg en wat ziet je paard er goed uit voor zijn leeftijd. Ik heb ook je eerste topic gelezen en de foto's bekeken en ik zie een vooruit van je houding. En dat binnen 5 weken vind ik het knap dat je dat al hebt bereikt ! +:)+ . Er zijn nog wel een paar aandacht punten waar op je kan letten en dat je daar mee aan de slag gaat . Op sommige foto's van je 2e topic houdt je je armen nogal recht , de eerste foto daar houdt je je armen goed. Je voeten steken wat naar buiten ,daar kan je op oefenen om je voeten naar voren toe te houden. Dit is eigenlijk wat ik over je houding kan zeggen. Blijf goed op je houding oefenen en als je les hebt besteed daar ook veel aandacht op.

Als je je paard meer voorwaarts wil hebben maakt dan veel overgangen , dit kan ook buiten tijdens de buiten rit.

Over je zadel daar wordt al veel over gesproken en ik lees ook dat binnen kort de zadelpasser komt om je zadel na te kijken. Verder ga ik er niet meer op in over je zadel.

Ik hoop dat mijn reactie goed over komt en dat het positief is!

Bedankt voor je reactie!
Je reactie komt zeker goed over en daar kan ik ook wat mee! (Nu lijkt het net alsof ik niks kan hebben) :P Maar er zaten enkele reacties bij van mensen die denken dat ik mijn verzorgpaard kapot rijdt. Maar nu ben ik ze onderhand al in meerdere topics tegen gekomen en ik neem ze totaal niet meer serieus. :o

Ik heb afgelopen vrijdag dus weer een fijne les gehad. Er zijn veel punten waar ik aan moet werken, maar dat kan niet allemaal tegelijk. Wat ik van mijn instructrice vooral mee krijg is:
Kijken waar we heen gaan (mag in mijn ooghoeken naar het paard kijken)
Hakken laag.

En het paard:
Voorwaarts
Stelling

Wanneer het paard lekker doorloopt en ik kijk waar we heen gaan, ga ik automatisch al veel beter zitten.
Aangezien ik het idee heb dat we na de afgelopen les al een stuk vooruit zijn gegaan, ga ik daar nu mee oefenen en daarna ga ik weer een slachtoffer zoeken om foto's te maken. En afhankelijk van het plaatje zet ik ze wel of niet op bokt :P

Om nog even terug te komen op het zadel. Volgens mijn instructrice ligt het zadel goed. Het zadel ligt gewoon stil, dus klappert niet! Ze heeft er zelf ook opgezeten en ook ik zag niks aan het zadel. Dus ik kan hier prima nog even mee door rijden tot ik genoeg geld heb om hem opnieuw op te vullen.