pony verzet geen stap tijdens inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:20

LBLGypsyCobs schreef:
Als ik het zo lees is het stilstaan niet jullie grootste probleem.

Zoek iemand die je er bij kan helpen. Die kan zorgen dat de pony jullie begrijpt en respect voor jullie heeft.

Precies. Als ik zo "tussen de regels door" lees is de pony te slim en jullie te onervaren. Ik denk ook echt niet dat dit goed komt als jullie er geen deskundige begeleiding bij halen.
Longeren doen we maar niet want dat vind ie niet leuk? Tja, dan snap ik al wat er aan de hand is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:23

Hulp zoeken want hier verongeluk je mee.
Die pony neem gewoon een loopje met jullie. Die heeft een hele harde schop onder zijn hol nodig en een ervaren iemand die hem manieren bijbrengt. Stop er alsjeblieft mee om het zelf te proberen want dit gaat enorm mis. Het is eigenlijk al flink misgegaan en hoe langer dit duurt, des te moeilijker wordt het om hem nog normaal in het gareel te krijgen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:27

Suzanne F. schreef:
Hulp zoeken want hier verongeluk je mee.
Die pony neem gewoon een loopje met jullie. Die heeft een hele harde schop onder zijn hol nodig en een ervaren iemand die hem manieren bijbrengt. Stop er alsjeblieft mee om het zelf te proberen want dit gaat enorm mis. Het is eigenlijk al flink misgegaan en hoe langer dit duurt, des te moeilijker wordt het om hem nog normaal in het gareel te krijgen.

Pas je op met wat je zegt haha, voordat ze hem zo meteen echt een paar harde schoppen geven om hem de bak door te krijgen. Dan ben je helemaal ver van huis :o .
Ik denk trouwens dat dat helemaal niet nodig is. Mijn pony zet ook geen stap als ze mij niet begrijpt. Kan uren met die zweep staan zwaaien :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:33

Jellebie schreef:
voordat ze hem zo meteen echt een paar harde schoppen geven om hem de bak door te krijgen. Dan ben je helemaal ver van huis :o .

Ik vermoed dat het nivo al zover gedaald is dat ze gewoon een schop terugkrijgen van de pony.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:34

Ha ha wat een slimme rakker.
Wat ik hier mee bedoel dat deze pony dominant is en zelf bepaald wat hij doet.
Dit is duidelijk een gebrek aan een leider.
Begin bij het begin en dan bedoel ik wandelen stilstaan en reageren op commando's aan de hand.
Daarbij is jou lichaamstaal het allerbelangrijkste doet hij wat jij wil dan stoppen want rust is de beloning.
Breid dit uit ook aan de longeerlijn want longeren is iets anders dan rondjes lopen aan een lange lijn.
Laat dit aan een kundig iemand over die werkt met lichaamstaal.
Blijf niet te lang aanmodderen.
Ik wens je veel succes.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:38

Suzanne F. schreef:
Jellebie schreef:
voordat ze hem zo meteen echt een paar harde schoppen geven om hem de bak door te krijgen. Dan ben je helemaal ver van huis :o .

Ik vermoed dat het nivo al zover gedaald is dat ze gewoon een schop terugkrijgen van de pony.

Haha, zo kun je het ook bekijken :+