Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nataschax schreef:de noodrem? het hek! zet mijn paard ook wel eens in de hoek als ze on-nodig gaat racen. heb er 2 vind het wel leuk die pit maar als het echt te gek gaat zet ik haar in de hoek.
en i.v.m met muggen bijvoorbeeld dan spray ik mn paardje eerst helemaal in met vliegenspray (veerust)
EarthFocus schreef:Nataschax schreef:de noodrem? het hek! zet mijn paard ook wel eens in de hoek als ze on-nodig gaat racen. heb er 2 vind het wel leuk die pit maar als het echt te gek gaat zet ik haar in de hoek.
en i.v.m met muggen bijvoorbeeld dan spray ik mn paardje eerst helemaal in met vliegenspray (veerust)
Als je paard in paniek is kan je wel op het hek afsturen, maar daar springt die of overheen of hij dendert erdoorheen..
Gewoon zo relaxt mogelijk gaan zitten en praten tegen je paard. Je kan toch niets beginnen tegen een paard van zo'n 600kg.
Gelukkig werkte het, maar misschien toch niet zo handig
. Over het algemeen weet ik wel goed de teugels eraf te houden, omdat je met teugeldruk alleen maar de druk verhoogt en daar heeft een gespannen paard natuurlijk geen baat bij

EarthFocus schreef:Nataschax schreef:de noodrem? het hek! zet mijn paard ook wel eens in de hoek als ze on-nodig gaat racen. heb er 2 vind het wel leuk die pit maar als het echt te gek gaat zet ik haar in de hoek.
Als je paard in paniek is kan je wel op het hek afsturen, maar daar springt die of overheen of hij dendert erdoorheen..
Gewoon zo relaxt mogelijk gaan zitten en praten tegen je paard. Je kan toch niets beginnen tegen een paard van zo'n 600kg.

Daaaaag paard.. Die zette het op een rennen met mij erop, en dat ging toch wel erg hard!
Want hij liep gewoon kei hard door. 
,overigens spray ik hem in tegen steekbeesten voordat ik ga,maar werkt niet zo lang, als hij gaat zweten werkt het niet meer.
(voor 3 tellen dan wil hij weer verder gaan lopen
)
. Als ik voor het eerst op een pony zit, ben ik meestal niet zo 'heldhaftig', omdat ik even moet wennen aan de bewegingen, de reacties en gewoon het karakter van de pony. Paarden rijd ik sowieso minder graag dan pony's, de gangen zijn mij wat te ruim en ik ben ook niet zo groot
. 
hij schrikt natuurlijk wel eens maar hij gaat niet direct rennen ofzo. Hij is braaf maar niet saai. Hij heeft wel een grote trucendoos