superpony schreef:Ik heb zelf scoliose, maar niet direct moeite met het kantelen van mn bekken. Wel zit ik snel scheef en trek ik enorm mn schouders aan in het dagelijks leven. Ik heb een hernia operatie gehad en 2 zware buikoperaties in 2jr, dus heb het wel flink gemerkt.
Zelf rijd ik western en dan hoor je al wat meer op je kont te zitten. OOk gebruik ik mn bekken veel met rijden.
Ik geef zelf les en daar komt veel houding bij kijken. Het is zo belangrijk dat je bewust bent van je zit. daarnaast is ademhaling heel belangrijk.
Bij een centered of balanced riding instructie weet je zeker dat iemand bewust bezig is met je zit en houding. Maar persoonlijk vind ik het hele dure namen voor iets wat standaard in GOEDE les hoort te zitten. Als vb; Je hebt er niks aan om je paard naar links te willen sturen met je handen als de rest van jou rechts zegt.
Probeer wat goede zitlessen te krijgen.
Over het algemeen helpt mijn rij-instructrice enorm daarmee, alleen doet het gewoon zeer dat is het grootste probleem.
. Het is aan de andere kant van NH voor mij, dus dat word hem niet denk ik. Mijn ouders hebben echt geen tijd om mij te brengen en fietsen wordt hem dus ook niet. :c

Maar na een tijdje kun je steeds sneller omschakelen en word je er wel soepeler van.