Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lante schreef:Ik ben ook 160, maar ik zie er bij 80 kilo beter uit dan bij 55 kilo hoor, dan ben ik echt te mager.het heeft ook met lichaamsbouw te maken. En in dit geval ook met hoe goed iemand rijdt. Lifaya staat heel mooi op haar paarden bijvoorbeeld en de paarden zien er niet uit alsof ze het zwaar hebben.
ThreeFingers schreef:80 kg valt best nog wel mee.
Punt is als iemand je paard koopt met 70kg is het geen probleem. Maar die persoon weegt misschien over een jaar 85kg. Of verkoopt het paard over een jaar aan iemand met bv 95 kg.
Wat ik ermee zeggen wil, dat je dat als verkoper van je paard niet tegen kunt houden......behalve als je je paard zelf houd.
Ik weeg 60, ga naar de 50 toe.
Maar dan nog zou hij 70 kilo op zijn rug dragen. juval schreef:t is toch belangrijker dat iemand goed voor je paard is. dat er een klik is, dat ze er vertrouwen in heeft.
mensen worden altijd maar op uiterlijk afgerekend![]()
Ik vind dat het best moet kunnen. 80 kg is niet te zwaar!
Brainless schreef:juval schreef:t is toch belangrijker dat iemand goed voor je paard is. dat er een klik is, dat ze er vertrouwen in heeft.
mensen worden altijd maar op uiterlijk afgerekend![]()
Ik vind dat het best moet kunnen. 80 kg is niet te zwaar!
Dus als jij een shet (80cm) te koop hebt en er komt een meid van 1,70 en 70 kilo (niet te dik voor haar lengte) die super gek is op je beestje en hem graag wil kopen... maar ze is wel van plan er op te gaan rijden; je hem zonder problemen aan haar verkoopt?! Omdat de klik belangrijker is dan haar "uiterlijk"?!
Het gaat hier namelijk om een paard, niet op een shetlander.Heimdallr schreef:Ik denk niet dat dit de insteek is.Het gaat hier namelijk om een paard, niet op een shetlander.
En niemand zou een shetlander kopen aan iemand die er niet op past qua lengte, dan nog niets gezegd over het gewicht.

SindyKaya schreef:Lante schreef:Ik ben ook 160, maar ik zie er bij 80 kilo beter uit dan bij 55 kilo hoor, dan ben ik echt te mager.het heeft ook met lichaamsbouw te maken. En in dit geval ook met hoe goed iemand rijdt. Lifaya staat heel mooi op haar paarden bijvoorbeeld en de paarden zien er niet uit alsof ze het zwaar hebben.
Ik ben 1,73 en 53 kilo en te mager zie ik er absoluut niet uit..
Geen commentaar op jou btw
. Haar vorig eigenaresse was nog ruim 40 kilo zwaarder dan mij en zelfs daar kon ze nog plat mee door de bocht. Ze heeft nooit rugklachten gehad en is zo gezond als een vis. Ik denk dat iemand die goed op gewicht is maar niet goed met de bewegingen mee gaat meer schade aanricht dan iemand die te zwaar is maar wel goed met de bewegingen mee gaat. Overigens gebruik ik bij het opstappen wel een krukje. Dat dan weer wel. Maar verder heb ik absoluut niet de indruk dat mijn paard enige hinder ondervindt van het feit dat ik (te) zwaar ben. Vinia18 schreef:Pff, wat een gezeur over gewicht. Ik geloof dat ik de dierenbescherming maar ga bellen voor mijn paard. Ikzelf ben 1.58, 78 kilo en mijn paard is 1.64m. Ik ben dus veel te zwaar voor haar volgens een aantal van jullie. Haar vorig eigenaresse was nog ruim 40 kilo zwaarder dan mij en zelfs daar kon ze nog plat mee door de bocht. Ze heeft nooit rugklachten gehad en is zo gezond als een vis. Ik denk dat iemand die goed op gewicht is maar niet goed met de bewegingen mee gaat meer schade aanricht dan iemand die te zwaar is maar wel goed met de bewegingen mee gaat. Overigens gebruik ik bij het opstappen wel een krukje. Dat dan weer wel. Maar verder heb ik absoluut niet de indruk dat mijn paard enige hinder ondervindt van het feit dat ik (te) zwaar ben.