Paard gooit tong over het bit en blijft vasthouden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kmariee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 17:37

@ierusje Dankje voor je reactie, Ik heb zie mijn reactie boven gister een nieuw bitje gehaald na iemand in het echt gevraagt ( nu dus meerdere personen gevraagd) te kijken hoe ze vond dat het bit zat en ook meteen gekeken met haar bit hoe een breedere zou liggen en dat lag een stuk beter en vandaag liep ze op het nieuwe bitje ook beter.

@rosasara Dankje voor je reactie, dit zou ik kunnen proberen heb ik 1x gedaan met zo'n speciaal halster die heb ik ook in mijn kast hangen (ze was naar de tandarts geweest dus 4 daagjes zonder bit) maar ik vind het op het moment erg belangrijk om te werken aan haar houding aangezien dat nu kan ( eerst minder want dan zat er bijv na mij weer een andere manege ruiter op) en bitloos reageerd ze wel met sturen maar niet in haar houding want dan is ze helemaal niet naar de ontspanning te rijden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:43

alltimapanda schreef:
NeverGiveUp schreef:
Ja lekker de symptomen weg werken met suiker, goed plan!

Eerst kijken waarom je paard zo vast houdt. Daar zit was achter. Zit je scheef, zadel slecht, hardhandig? Misschien rugpijn?

je hebt ook suikervrije appelstroop ... xd

Een moment stilte voor de mensen die de clue niet door hebben :')

Maar gooit ze dr tong over het bit of niet?

Kmariee

Re: Paard gooit tong over het bit en blijft vasthouden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 17:51

@danique_G "Ik heb nu meerdere keren in de mond kunnen kijken wat ze precies doet met haar tong, Wat ze doet is niet er overheen gooien maar het bit met ja hoe moet je dat noemen het verdikte stuk achter in van de tong het bitje naar voren duwen lijkt wel, dus op het moment dat er druk op komt te staan nog meer waardoor haar tong naar buiten komt. "

Ze houd hem er dus onder maar duwt hem lijkt wel naar voren met het dikkere gedeelte van de tong achter in.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:21

Wat je ook nog kan proberen is een wat smaller bitje, veel paarden hebben tegenwoordig een klein mondje en heel weinig ruimte. Vroeger dachten we altijd dat een dik bit vriendelijk was, dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Helemaal niet in een klein mondje.

Maar probeer eerst wat dingen op je stal te lenen om te zien wat goed resultaat geeft voor je alles aanschaft.

Kmariee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 18:39

@r12312 heb je dunner dan dit dan ? en toch vriendelijk ? meningen lopen zo uit een wat vriendelijker is etc. op deze reageerd ze in ieder geval tot nu toe erg goed.
Afbeelding

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:53

Het ligt natuurlijk aan je eigen hand hoe vriendelijk of niet vriendelijk een bit is. Als zij er goed op reageert heb je je antwoord al :D

roosie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:27

als ze dit doet moet je haar flink naar voren rijden

Kmariee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 16:54

@roosie01 Ze doet het bijna constant, naar voren rijden maakt geen verschil al gaat ze rennend door de bak.

Ze loopt trouwens tegenwoordig een stuk sneller naar benden en onstpant vaker, wanneer ze ontspant/loslaat verdwijnt haar tong. De eene x gaat dit beter en sneller dan de andere x maar we beginnen op de juiste weg te komen.

Tips zijn nog steeds welkom ! :))