Paard extreem bang voor andere paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:53

Winferno schreef:
Ondertussen zijn we ook weer op concours geweest. Z1 gestart. Het losrijden hebben we beperkt tot 30 minuten om hem zeker niet over zijn kookpunt te laten gaan en we hebben ook meer gefocust op het 'wegjagen' van de andere paarden dan op het proefgerichte losrijden. Resultaat hij was bloednerveus, maar is braaf gebleven, is een keer weggesprongen toen er van twee kanten tegelijk een paard op hem afkwam. Heeft een mooie geconcentreerde proef gereden en dat terwijl er toch wel een paar keer iemand uit de naastgelegen ring recht op ons af kwam.
Het zal een werkpunt blijven, maar ik denk dat we door het ergste door zijn ...

Wat ontzettend goed nieuws. Volhouden zo!

_Carien

Re: Paard extreem bang voor andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:04

Wat super te horen! Gefeliciteerd!

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:13

Caitlin_Me schreef:
Ik weet niet of je nog last hebt van dit probleem, maar misschien kan je een keer aan de hand in de bak lopen als er een ander paard is. Gewoon om te kijken hoe hij reageerd.

Heb ik allemaal geprobeerd, trok zich los ging er vandoor en ging ergens in een hoekje staan.
Hem los in de paddock naast de piste en met een ander paard richting paddock rijden, zo in paniek dat hij bijna langs de andere kant door de omheining ging. Hierdoor wisten wij dat het echt om angst ging en niet om een manier om vanonder het werk te komen en hebben we het ook compleet over een andere boeg gegooid.