Zertab @work, dringend tips nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:46

Ik weet dat het tips zijn, en ik ga er ook iets mee doen. Maar niet met de les tip. Mijn ouders gaan het niet betalen, ik krijg al autorijles van ze. Ik zelf...man dat red ik niet eens. Mijn instructrice van toen kostte 15 euro per les. Uur lang. 20,- euro zakgeld in de week, dan nog feestjes, en geen werk.

Oftewel: ik ga met de tips aan de gang, en voor de rest kom ik niet meer in dit topic. En nog één keer: dit is niet mijn eigen paard. Eigenaar kan zelf niet rijden, heeft weinig verstand van paarden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:49

Ik krijg ook maar 20 euro in de week, betaal mn les per week zelf. Daarnaast heb ik mijn auto helemaal zelf betaald en heb ik geen werk. Het is dus gewoon te doen.
Ik wíl paardrijden, ik wíl beter worden en wat ik vooral wil is het beste voor mijn paard. Als ik het wil, is er een weg om dat te bereiken en die zal ik ook altijd opzoeken. Dat is de enige manier vind ik, om een leuke hobby te houden voor mens en dier.

Maar goed, das mijn mening. Je wil rijden en verbeteren, of je wil het niet.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:50

Is er niemand op stal die je kan helpen?

Laat je zelf eens filmen, kijk wat je kan verbeteren. Is er evt een ander zadel beschikbaar waardoor je zelf beter kan zitten? En heb je laarzen? Chaps? Longeer je het paard wel eens? Hoe gedraagt hij zich dan?
En hoe vaak wordt hij bereden? Want het is best logisch als hij niet wil werken als er weinig mee wordt gedaan. Dan wordt hij gewoon minder soepel in zijn lijf.

Succes!

Tan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:51

Ik mocht willen dat ik het alleen nog druk had met school, vriendje en autorijles... Ik denk ook dat les nemen een goed idee is. Misschien is er op stal wel iemand die je kan helpen?

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:56

Even een beetje blussen. Ze gaat iets doen met detips en ze gaat daarbij hulp krijgen. Les zit er dus voor alsnog niet in maar als er iemand kritisch mee kijkt, kom je al wat verder.

Volgens mij is het goed als de discussie daarmee ten einde is. Ik zit nog niet zo lang op bokt maar soms stoor ik me wel een beetje aan de harde discussies die hier ontstaan. Ik snap beide kanten en denk dat weer hiermee alvast goed vooruit kunnen :)

xninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:57

Ik denk dat je het oude zadel van Amalia eens moet proberen, die heeft een betere zit iig. En die zal denk ik wel passen. Effe goed na laten kijken. En vraag LvdO een x die wilt je echt wel helpen als dat uitkomt :) Daarnaast zoals wordt genoemd probeer afwisseling tussen het rijden en longeren, dat houdt het voor Zertab ook wel leuk. :) doe ik met Esrinda ook, soms rijd ik en soms longeren. Krijgt ze beweging en doet ze ook een keer wat anders.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:57

Dimple schreef:
Is er niemand op stal die je kan helpen?

Laat je zelf eens filmen, kijk wat je kan verbeteren. Is er evt een ander zadel beschikbaar waardoor je zelf beter kan zitten? En heb je laarzen? Chaps? Longeer je het paard wel eens? Hoe gedraagt hij zich dan?
En hoe vaak wordt hij bereden? Want het is best logisch als hij niet wil werken als er weinig mee wordt gedaan. Dan wordt hij gewoon minder soepel in zijn lijf.

Succes!

Jawel, dat kan. En LvdO komt een keer helpen. Ik weet niet of ik een ander passend zadel heb, en dan krijg je nog het probleem...ik kan niet zomaar dat zadel gaan gebruiken. Er zijn andere mensen die dat zadel nodig hebben. Ik heb chaps. Nee, ik longeer hem nooit. Als ik hem ''longeer'' dan zonder lijn. Ik ben een keer getrapt, en sindsdien, nooit meer met lijn bij hem.
Hoe vaak ik rijd? Moeilijk te zeggen. Vorige week heb ik 5x in de week gereden, lekker weer, rustig met school. Maar meestal rijd ik eens in de twee weken. En in de winter bijna niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:58

NienkeeXxx schreef:
Ik denk dat je het oude zadel van Amalia eens moet proberen, die heeft een betere zit iig. En die zal denk ik wel passen. Effe goed na laten kijken. En vraag LvdO een x die wilt je echt wel helpen als dat uitkomt :) Daarnaast zoals wordt genoemd probeer afwisseling tussen het rijden en longeren, dat houdt het voor Zertab ook wel leuk. :) doe ik met Esrinda ook, soms rijd ik en soms longeren. Krijgt ze beweging en doet ze ook een keer wat anders.

Dan heb je nog altijd de eigenaar die wil dat je rijdt. Al hoewel...Zertab interesseert hem niet zoveel.

xninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:00

Zertab schreef:
NienkeeXxx schreef:

Dan heb je nog altijd de eigenaar die wil dat je rijdt. Al hoewel...Zertab interesseert hem niet zoveel.

Esrinda daarin tegen ook niet, ( alhoewel nu LvdO en ik bezig zijn met een spring basis aanbrengen vindt hij het wel leuker worden) maar je moet ook stellig zelf doen wat je wilt. Jo zal je daarom niet minder vinden je ligt sowieso wel goed bij hem. En stellig bedoel ik met we weten beide hoe Jo is en daarbij is het belangrijk dat je je grenzen aangeeft met wat je wel en niet wilt doen. Je moet ook kijken naar de gezondheid en dergelijke van Zertab.

Zertab

Re: Zertab @work, dringend tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 18:04

@Nienke: klopt. Maar het is soms best frustrerend dat ik niet eens tegen hem durf te zeggen dat het rijden niet goed ging. Terwijl dat wel gewoon hoort. Hij is de eigenaar. Het is ook frustrerend dat als je tegen hem zegt dat het goed ging, het hem niets kan schelen. En bij een ander paard is hij super belangstellend. Want ja, mooi paard, en heeft nog kans wedstrijden te gaan rijden.

xxjetrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:04

Je zegt dat hij nogal gespannen was. Aan de hand van de foto's kan ik ook zien dat je er (mis wel daardoor) zelf ook behoorlijk gespannen opzit. Als je spieren ontspant zal hij ook gelijk veel meer ontspannen. En verder knikje in je ellebogen houden ;)

Met wat oefening en les komen jullie er wel!

xxjetrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:07

Je zegt dat hij nogal gespannen was. Aan de hand van de foto's kan ik ook zien dat je er (mis wel daardoor) zelf ook behoorlijk gespannen opzit. Als je spieren ontspant zal hij ook gelijk veel meer ontspannen. En verder knikje in je ellebogen houden ;)

Met wat oefening en les komen jullie er wel!

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:08

Thanks, daar gaan we aan werken!! :)

En komt goed meid, jullie worden weer een mooie combinatie! !
Laatst bijgewerkt door LvdO op 07-04-14 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:09

Zertab schreef:
@Nienke: klopt. Maar het is soms best frustrerend dat ik niet eens tegen hem durf te zeggen dat het rijden niet goed ging. Terwijl dat wel gewoon hoort. Hij is de eigenaar. Het is ook frustrerend dat als je tegen hem zegt dat het goed ging, het hem niets kan schelen. En bij een ander paard is hij super belangstellend. Want ja, mooi paard, en heeft nog kans wedstrijden te gaan rijden.

Klopt, ik heb me er bij neer gelegd. Frustreerde mij er eerst ook over, maar ik bedacht me, ik ben hier voor Esrinda en voor mezelf. Als het hem niet veel interesseert, zijn probleem ik heb hier schik met Esrinda en zie ons beide genieten. En indien nodig vraag ik hulp aan JO met kleine dingen zoals effe vasthouden met opstappen, even iets aangeven als ik iets ben vergeten. We weten allebei dat hij meer potentie ziet in Felinia en Emma, maar dat doet hij. Moet jij niet over vallen. Onthoud dat je er bent voor je plezier en voor dat van Zertab. dat is het belangrijkste

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 18:10

Jup...en nu het met Felinia en Emma ook niet lekker loopt, geeft hij het meteen op.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:12

Zertab schreef:
Oké, ik word echt ziek van al die mensen die over les blijven zeuren. Ik ga het met jullie tips proberen. Ik heb geen tijd voor les. Sowieso, alsof ik geld op mijn rug heb groeien. Stop dus aub met zeiken.

Lekkere reactie dit zeg.....
Ik denk dat je het met les pas echt op gaat lossen. Dan heb je namelijk iemand bij je die op dat moment kan zeggen wat er gebeurt en wat je kunt doen om iets op te lossen.
Wij staan hier allemaal aan de kant toe te kijken en kunnen allerlei tips geven maar hoe jij die oppakt en in de praktijk brengt is een heel ander verhaal, dat kunnen wij bokkers weer niet zien.

Als jij mijn paard zou rijden en je liep tegen problemen aan die je niet met een instructrice erbij op wilde lossen kon je vertrekken. Vind deze reactie erg kort door de bocht, de waarheid kan soms hard zijn. Plus dat ik het absoluut niet netjes vind dat je de eigenaar zo neer zet, het is zijn paard, hij mag er mee doen wat hij wilt, als hij er niet mee rijdt en er iemand anders voor heeft is dat zijn keuze. Ook al zou hij er helemaal niets mee doen, dan nog is dat zijn keuze.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 07-04-14 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:12

Zertab schreef:
Jup...en nu het met Felinia en Emma ook niet lekker loopt, geeft hij het meteen op.

Dat doet hij, is zijn pakkie an. Moet jij niet over vallen. Staat buiten jouw circkel van dingen waar je invloed op hebt. Geniet van het samenzijn en werken met Zertab dan komt het vanzelf goed. Vraag Lot lekker op tips die wilt je met plezier helpen. En je weet dat ze met respect voor zowel mens en zeker dier jou wilt gaan helpen :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:19

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven en niet vervallen in persoonlijke aanvallen, ook niet als een ander daar in jouw ogen mee begint. Ik heb een aantal reacties verwijderd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 18:22

meggiemeg schreef:
Zertab schreef:
Oké, ik word echt ziek van al die mensen die over les blijven zeuren. Ik ga het met jullie tips proberen. Ik heb geen tijd voor les. Sowieso, alsof ik geld op mijn rug heb groeien. Stop dus aub met zeiken.

Lekkere reactie dit zeg.....
Ik denk dat je het met les pas echt op gaat lossen. Dan heb je namelijk iemand bij je die op dat moment kan zeggen wat er gebeurt en wat je kunt doen om iets op te lossen.
Wij staan hier allemaal aan de kant toe te kijken en kunnen allerlei tips geven maar hoe jij die oppakt en in de praktijk brengt is een heel ander verhaal, dat kunnen wij bokkers weer niet zien.

Als jij mijn paard zou rijden en je liep tegen problemen aan die je niet met een instructrice erbij op wilde lossen kon je vertrekken. Vind deze reactie erg kort door de bocht, de waarheid kan soms hard zijn. Plus dat ik het absoluut niet netjes vind dat je de eigenaar zo neer zet, het is zijn paard, hij mag er mee doen wat hij wilt, als hij er niet mee rijdt en er iemand anders voor heeft is dat zijn keuze. Ook al zou hij er helemaal niets mee doen, dan nog is dat zijn keuze.

Hoe bedoel je over de eigenaar? Sorry hoor, kom maar eens een dagje langs. Dan zal je het zelf zien. Eigenaar rijdt niet, heeft nooit gereden. Heeft weinig verstand van paarden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:29

Je zegt bepaalde dingen over hem die niet erg positief over komen. Het is aan de eigenaar wat deze met zijn paard doet, zolang hij de verantwoording neemt dat zijn paard de zorg krijgt die deze nodig heeft is dat goed. Dat iemand wel of niet kan rijden is dat erg als je een paard hebt? Dan kan je een verzorgster nemen die dat graag wil doen.
Ik denk dat jij de paarden even moet laten voor wat ze zijn totdat je meer tijd krijgt en totdat je het wel belangrijker vindt dan uitgaan/feestjes en kunt combineren met een vriendje en school. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Als je andere dingen die ook geld kosten belangrijker vindt moet je keuzes gaan maken. Als het rijden zo vervelend is dat je het de hele dag in je humeur terug ziet komen moet je jezelf afvragen of dat iets is wat je nog wel moet doen op dit moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:32

Wil de eigenaar je lessen niet betalen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 18:33

Natuurlijk mag de eigenaar het zelf weten! Ik zeg alleen wat me soms frustreert. En dan hebben jullie ook een beeld, ik kan bij de eigenaar namelijk niet om tips vragen.

En feestjes/uitgaan? Heb je mij nergens horen zeggen. Ja, toevallig had ik afgelopen weekend een feestje. Ik ga sowieso nooit uit. Daar ben ik het type niet voor.

Ik ga het topic laten voor wat het is, heeft behoorlijk mijn humeur verpest. Sommige reacties van bokkers, en ik ben best prikkelbaar op dit moment.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 18:33

Joolien schreef:

Is het niet stom om dat te vragen? Mijn ouders vinden dat ik dat niet kan maken.

Tan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:37

Zertab schreef:
Joolien schreef:

Is het niet stom om dat te vragen? Mijn ouders vinden dat ik dat niet kan maken.

Proberen kan altijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:39

Zertab schreef:
Joolien schreef:

Nee vind ik niet, je kunt t altijd vragen :) Het is voor hem toch ook fijn als zijn paard er beter van wordt?