Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daarnaast zoals wordt genoemd probeer afwisseling tussen het rijden en longeren, dat houdt het voor Zertab ook wel leuk.
doe ik met Esrinda ook, soms rijd ik en soms longeren. Krijgt ze beweging en doet ze ook een keer wat anders. Dimple schreef:Is er niemand op stal die je kan helpen?
Laat je zelf eens filmen, kijk wat je kan verbeteren. Is er evt een ander zadel beschikbaar waardoor je zelf beter kan zitten? En heb je laarzen? Chaps? Longeer je het paard wel eens? Hoe gedraagt hij zich dan?
En hoe vaak wordt hij bereden? Want het is best logisch als hij niet wil werken als er weinig mee wordt gedaan. Dan wordt hij gewoon minder soepel in zijn lijf.
Succes!
NienkeeXxx schreef:Ik denk dat je het oude zadel van Amalia eens moet proberen, die heeft een betere zit iig. En die zal denk ik wel passen. Effe goed na laten kijken. En vraag LvdO een x die wilt je echt wel helpen als dat uitkomtDaarnaast zoals wordt genoemd probeer afwisseling tussen het rijden en longeren, dat houdt het voor Zertab ook wel leuk.
doe ik met Esrinda ook, soms rijd ik en soms longeren. Krijgt ze beweging en doet ze ook een keer wat anders.
Zertab schreef:NienkeeXxx schreef:Ik denk dat je het oude zadel van Amalia eens moet proberen, die heeft een betere zit iig. En die zal denk ik wel passen. Effe goed na laten kijken. En vraag LvdO een x die wilt je echt wel helpen als dat uitkomtDaarnaast zoals wordt genoemd probeer afwisseling tussen het rijden en longeren, dat houdt het voor Zertab ook wel leuk.
doe ik met Esrinda ook, soms rijd ik en soms longeren. Krijgt ze beweging en doet ze ook een keer wat anders.
Dan heb je nog altijd de eigenaar die wil dat je rijdt. Al hoewel...Zertab interesseert hem niet zoveel.
Zertab schreef:@Nienke: klopt. Maar het is soms best frustrerend dat ik niet eens tegen hem durf te zeggen dat het rijden niet goed ging. Terwijl dat wel gewoon hoort. Hij is de eigenaar. Het is ook frustrerend dat als je tegen hem zegt dat het goed ging, het hem niets kan schelen. En bij een ander paard is hij super belangstellend. Want ja, mooi paard, en heeft nog kans wedstrijden te gaan rijden.
Zertab schreef:Oké, ik word echt ziek van al die mensen die over les blijven zeuren. Ik ga het met jullie tips proberen. Ik heb geen tijd voor les. Sowieso, alsof ik geld op mijn rug heb groeien. Stop dus aub met zeiken.
Zertab schreef:Jup...en nu het met Felinia en Emma ook niet lekker loopt, geeft hij het meteen op.
meggiemeg schreef:Zertab schreef:Oké, ik word echt ziek van al die mensen die over les blijven zeuren. Ik ga het met jullie tips proberen. Ik heb geen tijd voor les. Sowieso, alsof ik geld op mijn rug heb groeien. Stop dus aub met zeiken.
Lekkere reactie dit zeg.....
Ik denk dat je het met les pas echt op gaat lossen. Dan heb je namelijk iemand bij je die op dat moment kan zeggen wat er gebeurt en wat je kunt doen om iets op te lossen.
Wij staan hier allemaal aan de kant toe te kijken en kunnen allerlei tips geven maar hoe jij die oppakt en in de praktijk brengt is een heel ander verhaal, dat kunnen wij bokkers weer niet zien.
Als jij mijn paard zou rijden en je liep tegen problemen aan die je niet met een instructrice erbij op wilde lossen kon je vertrekken. Vind deze reactie erg kort door de bocht, de waarheid kan soms hard zijn. Plus dat ik het absoluut niet netjes vind dat je de eigenaar zo neer zet, het is zijn paard, hij mag er mee doen wat hij wilt, als hij er niet mee rijdt en er iemand anders voor heeft is dat zijn keuze. Ook al zou hij er helemaal niets mee doen, dan nog is dat zijn keuze.