Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ladypaard schreef:je bent al aardig op weg.
veel kilometers maken, en zelf goed (event. ook theoretisch in verdiepen)
Op de grond spieren trainen/uitrekken.
Zo kun je aardig wat dingentjes versnellen.
Doet me trouwens aan een programma denken (brits volgens mij) van een boel jaar terug waarop mensen binnen een week (?) leerden rijden en dan een bepaald doel hadden zoals een parcours springen (en dan bedoel ik geen 40cm. maar zeker 80)
Is trouwens ook nog steeds een boek van Learn to ride in a week (ofzoiets)
Ik zou ook zeggen, probeer iig elke dag te rijden en probeer daarnaast meteen iemand te vinden die je wat natural horsemanship kan leren. Alle beetje helpen en daarin heb je dan ook meteen meer kennis van het fenomeen paard wat je dan weer kan meenemen als je gaat werken. En lees 's avonds of tussendoor boeken. Daar leer je ook veel van. En vooral heel veel kijken. Ik mocht nooit lessen van mijn moeder maar liep wel van mijn 11e tot 12e op de manege. Ik had zoveel gekeken dat ik meteen de eerste les kon lichtrijden. Dus mocht ik ook een galopje...waarna ik er meteen aflag want het paardje deed in de hoek haar hoofd naar buiten en ik rolde er meteen er aan de binnenkant af....hihi.pegro schreef:Mioux schreef:waar het nu op lijkt is dat je het alleen voor het rijden doet.
Dat lijkt iid zo, het gaat me zeker ook om de omgang met de dieren.
Dat gebeurt op de manege waar ik ben ook wel,het op/afzadelen,lukt nu wel..+ poetsen.
Het liefst zou ik bij een natuurlijks, zoals parelly/ centered riding achtigs doen.....
maar dan ben je een behoorlijke tijd bezig voor dat je je gaat rijden....
dus draai ik het om, eerst rijden en later leren paard vriendelijker omgaan met het dier
maw uitgaan van samenwerken ipv DWANG cq geweld toepassen naar paard
ps weet weinig van natuurlijk paardrijden
Jennyj01 schreef:Wat heerlijk om te lezen dat mij vriend een ongekend talent is. Die had de basis toch razendsnel onder de knie. Stap draf en galop. Trainings technisch kan hij een paard niks leren en verder als een b proef komt hij ook niet maar kon na een paar maanden 3x per week les toch leuk mee het bos in. Bokjes en rengalop zijn ook geen enkel probleem.
pegro schreef:Mioux schreef:waar het nu op lijkt is dat je het alleen voor het rijden doet.
Dat lijkt iid zo, het gaat me zeker ook om de omgang met de dieren.
Dat gebeurt op de manege waar ik ben ook wel,het op/afzadelen,lukt nu wel..+ poetsen.
Het liefst zou ik bij een natuurlijks, zoals parelly/ centered riding achtigs doen.....
maar dan ben je een behoorlijke tijd bezig voor dat je je gaat rijden....
dus draai ik het om, eerst rijden en later leren paard vriendelijker omgaan met het dier
maw uitgaan van samenwerken ipv DWANG cq geweld toepassen naar paard
ps weet weinig van natuurlijk paardrijden

blue_sky schreef:Als je niet een heel groot risico op ongelukken wilt hebben lijkt je plan me te ambitieus. Als het mijn stal was zou je nooit mogen komen werken. Veel te gevaarlijk.
Mioux schreef:Antwoord heb ik al gezegd (op alleen maar willen rijden), LEZEN.Nu spreek je jezelf wel wat tegen,je zegt eerst het gaat me ook zeker om de omgang,en erna zeg je je bent een behoorlijke tijd bezig dus draai ik het om eerst rijden dan vriendelijker omgaan met het dier..Ik vind het maar raar, een paardenboerderij die iemand aanneemt die eigenlijk dus nog helemaal niks weet? Is het niet meer een idee van je mag een paard daar verzorgen,maar wil liefste alleen rijden en niks wat erbij komt kijken?
Robin_S schreef:Hallo TS,
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar als ik me niet vergis heeft Orlando Bloom (dacht ik) op slechts enkele maanden tijd - dmv zeer intensieve training - leren paardrijden voor Lord of the Rings. Dus het kan wel, ligt er maar aan hoeveel tijd/geld je er wil insteken
Majabeestje schreef:Mee eens,moet er ook niet aan denken om "zelfstandig" met de dieren bezig te zijn DAT doel is ver weg,basis is "meeloper" .soort stage..Je kan zoals ik al zei echt wel een beetje basis leren in een paar weken maar je leert echt niet genoeg om meerdere paarden in conditie te houden. Kan je niet beter wat anders zoeken en jezelf de tijd gunnen om ervaring op te doen? Voor je het weet draait het uit op een grote teleurstelling..
Dat vergeten ze heus niet meer. Pearlx schreef:Ervaring is pas sinds vooral dit jaar,dat in Polen was een kennis making.Wat voor ervaring heb je met paarden qua hanteren, verzorgen en grondwerk momenteel?

. Rietjee11 schreef:Ga je wel al lang om met paarden? Anders zou het handig zijn om inderdaad een paar dagen op een stal of manege mee te lopen, zodat je in ieder geval meer leert in de omgang met paarden.
Je zal hoogst waarschijnlijk meer naast de paarden staan dan dat je erop zal zitten
PocoGaucha schreef:Ik denk dat de snelste manier om het te leren is om gewoon twee lessen per week te nemen, Ik denk dat meer niet heel veel opschiet aangezien je er waarschijnlijk ook spierpijn van krijgt
Elpharo schreef:Houd je ons een beetje op de hoogte hoe het gaat? Lijkt me leuk!